شروع مراسم محدود حج

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، مراسم حج برای دومین سال پیاپی تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا، با تعداد محدودی از زائران ساکن عربستان سعودی شروع شد.

شروع مراسم محدود حج

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، 60 هزار ساکن عربستان که به طور کامل واکسینه شده اند برای برگزاری مراسم حج از امروز وارد مکه می شوند تا برای دومین سال پیاپی این مراسم مهم مذهبی با حضور حداقلی و غیبت زائران خارج از عربستان برگزار گردد.

حج سال گذشته با کمترین تعداد زائران در تاریخ معاصر برگزار گردید و در ابتدا اعلام شد تنها هزار نفر مجاز به حضور در آن هستند، اما در نهایت بنابر گزارش رسانه ها با حضور 10 هزار زائر برگزار گردید.

سال جاری در مجموع 60 هزار نفر که پیش تر واکسیناسیون کامل علیه ویروس کرونا دریافت نموده اند و ساکن کشور عربستان هستند فرصت انجام حج را خواهند داشت و مقامات سعودی امیدوارند حج را با کمترین خطر در جهت شیوع ویروس کرونا هر چند با حضور حداقلی پرپا نمایند.

بخشی از جمعیت عربستان سعودی را مهاجرانی از کشور های جنوب آسیا، خاور دور، آفریقا و خاورمیانه تشکیل می دهند.

زائران مراسم حج سال جاری از میان بیش از 558 هزار نفر ساکن عربستان بین 18 تا 56 سال بدون سابقه بیماری مزمن و به وسیله یک سیستم آنلاین انتخاب شده اند؛ این در حالی است که در سال 2019 و پیش از شروع همه گیری ویروس کرونا در مجموع 2.5 میلیون نفر از سراسر دنیا در این مراسم مذهبی شرکت کردند. مراسم حج 2021 از تاریخ 26 تا 31 تیرماه برگزار می گردد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: فرارو

به "شروع مراسم محدود حج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مراسم محدود حج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید