اختصاص 335 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور مالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقرر شد از مجموع تخصیص 335 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پروژه های عمرانی بیش از 85 درصد از این تسهیلات به سدهای استان اختصاص داده گردد.

اختصاص 335 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

سید حشمت الله صمیمی دوست در ملاقات و گفت و گو با غلامرضا پناه معاون توسعه، منابع و مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اضافه نمود: با کوشش مدیریت ارشد استان استفاده از ظرفیت قانونی ماده 56 جهت شتاب بخشیدن به پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد وارد مرحله اجرایی شد.

وی توضیح داد: یکی از مفاد این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت قانونی ماده 56 جهت شتاب بخشیدن به پروژه های عمرانی بود که به واسطه همین امر وزارتخانه های نیرو و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور در این تفاهم نامه اقتصادی مشارکت دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با درایت استاندار، همراهی مجمع نمایندگان استان و پیگیری پناه معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نام نماینده ویژه وزیر کار در استان این بخش مهم از تفاهم نامه به مرحله اجرا رسید.

صمیمی دوست تاکید نمود: یکی از اقدامات ماندگار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های این وزارت خانه در توسعه منطقه ها محروم به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی نام کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر لزوم حمایت از پروژه های سدسازی در اولویت دولت و استان نهاده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با احداث سد کوثر و به بهره برداری رسیدن سد چم شیر در آینده نزدیک همانطور که شهرستان گچساران در تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی از این ظرفیت خدادادی به نحو مطلوب بهره مند شده است و در آینده نزدیک با آبگیری سد چم شیر تحولات مهم اقتصادی در آن منطقه و شهرستان های همجوار شکل خواهد گرفت، لازم بود جهت برون رفت سایر منطقه ها استان از جمله شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه عظیم از عواقب خشکسالی و تامین آب پایدار شرب، صنعت و کشاورزی به موضوع تامین منابع اقتصادی سد های در دست ساخت استان توجه ویژه ای به عمل آید.

صمیمی دوست گفت: به همین دلیل کوشش شد موضوع احداث سدهای عظیم همانند سد تنگ سرخ و سد آبریز در کهگیلویه عظیم به صورت ویژه در دستور کار استان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سد های عظیم تنگ سرخ و آبریز کهگیلویه، موضوع تامین اقتصادی سد سقاوه در شهرستان مارگون هم در دستور کار نهاده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نام کرد: با توجه به وجود عظیمترین شهرک صنعتی به مساحت 800 هکتار در دشت سقاوه که جزو عظیمترین شهرک صنعتی به لحاظ وسعت در جنوب کشور می باشد لزوم تامین آب پایدار در بخش صنعت به وسیله این سد در آینده نزدیک از ضروریات مهم و دغدغه مسئولین استانی است که ان شاءالله با بهره برداری از این سد سرمایه گذاران با فراغ بال در این منطقه اقدام به سرمایه گذاری خواهند کرد.

صمیمی دوست گفت: در این نشست پس از بحث و آنالیز فنی و کارشناسی مقرر شد از مجموع تخصیص 335 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پروژه های عمرانی بیش از 85 درصد از این تسهیلات به سدهای استان اختصاص داده گردد.

وی زحمات و کوشش های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، پناه نماینده ویژه وزیر کار در استان، سایر معاونین آن وزارتخانه، مدیران عامل بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران، سایر روسای سازمان های وابسته به آن وزارتخانه، صندوق کارآفرینی امید، همکاری مستمر مجمع نمایندگان استان در اجرایی کردن این تفاهم نامه و بعلاوه کوشش شبانه روزی استاندار استان در احیای ظرفیت های قانونی جهت توسعه استان از جمله ماده 56 که سالیان متمادی بر جای مانده بود را قابل تقدیر نام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش اظهار امیدواری کرد و اضافه نمود: در شرایطی که کشور در تامین بودجه پروژه های عمرانی دچار مشکل است استفاده از ظرفیت قانونی ماده 56 گام مهمی در توسعه استان خواهد بود.

صمیمی دوست توضیح داد: امید است در سال های آینده مسئولان استان از این ظرفیت قانونی به نفع مطلوب استفاده نمایند تا شاهد جهش فراوری و کاهش نرخ بیکاری در سطح استان باشیم.

در راستای پیگیری و اجرایی کردن سفر معاونین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان با همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با غلامرضا پناه معاون توسعه، منابع و مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملاقات و گفت و گو کردند.

لازم به ذکر است در این نشست علاوه بر حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل بانک رفاه کارگران کشور، معاونین بانک توسعه تعاون و مدیر عامل آب منطقه ای استان هم حضور داشتند.

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، در این نشست در مورد تقسیم اعتبارات بانکی در اجرای ماده 56 قانون به پروژه های عمرانی استان که پیروز به اخذ مجوزهای لازم شده بودند، تصمیمات نهایی گرفته و جهت اجرایی کردن به بانک های عامل ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اختصاص 335 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 335 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید