افزایش طول عمر جاروبرقی با چند راه چاره ساده!

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، آیا راهکاری برای افزایش طول عمر جاروبرقی وجود دارد یا این که باید یک بازه زمانی معین را برای کارکرد مفید این وسیله کارراه انداز در نظر گرفت؟!

افزایش طول عمر جاروبرقی با چند راه چاره ساده!

جاروبرقی وسیله پرکاربرد و مفیدی است که نظافت و خاکروبی محیط بدون استفاده از آن واقعا سخت و طاقت فرساست. این وسیله به دلیل کارایی بالایی که دارد، تقریبا هر روز یا شاید در روز چندبار مورد استفاده قرار می گیرد و همین موضوع استهلاک و درصد خرابی آن را بالا می برد.

البته قیمت بالای این محصول به ویژه در سال های اخیر، تعویض یا حتی تعمیر آن را با مشکل روبرو نموده است؛ بنابراین باید برای استفاده بهینه از این وسیله و نگهداری صحیح آن چاره ای اندیشید. نکته قابل توجه این است که می توان با رعایت چند نکته ساده طولانی شدن عمر جاروبرقی را تضمین و برای مدت طولانی تری از این وسیله استفاده کرد.

شناخت نسبی از مکانیزم جاروبرقی و تمیز کردن قطعات و روش صحیح استفاده از آن می توانند راهکارهای مفیدی در این زمینه باشند.

نکات کلیدی

  • با جاروبرقی مانند یک جاروبرقی مرطوب (بخارشوی) رفتار کنید. رطوبت محبوس شده در کیسه می تواند باعث ایجاد بو و بعلاوه کاهش عمر جاروبرقی بر اثر خوردگی و خرابی قسمت های داخلی آن گردد.
  • اگر جاروبرقی شما به خوبی جارو نمی نماید، بوی سوختگی می دهد، دود می نماید یا زباله از آن بیرون می ریزد، جارو کشیدن را متوقف نموده و دستگاه را عیب یابی کنید.
  • فیلترهای قابل شستشو را ماهی یک بار بشویید و تسمه جاروبرقی را یک بار در ماه آنالیز کنید.

روش های افزایش طول عمر جاروبرقی

به راحتی می توانید با چند روش ساده زمینه افزایش طول عمر جاروبرقی خود را فراهم کنید. برای دانستن نحوه مراقبت صحیح از جاروبرقی، در ادامه با ما همراه باشید.

1. افزایش طول عمر جاروبرقی با استفاده صحیح از آن

استفاده صحیح از جاروبرقی به میزان نگهداری مناسب آن اهمیت دارد. چیزهایی مانند ته سیگار، نی، تکه های غذا یا تکه های مقوا همگی مواردی هستند که می توانند به جاروبرقی آسیب برسانند. نباید با جاروبرقی مانند یک جاروبرقی مرطوب (بخارشوی) رفتار کنید.

آب رفتن داخل جاروبرقی و رطوبت محبوس شده در کیسه می تواند باعث ایجاد بوی بد جاروبرقی و بعلاوه کاهش عمر آن بر اثر خوردگی و خرابی قسمت های داخلی آن گردد. بی احتیاطی و عدم توجه به نحوه استفاده صحیح، همگی دشمنان جاروبرقی شما هستند.

سرویس عیب یابی و تعمیر جاروبرقی را از کارشناسان کاربلد وبلاگ آرشیو بهترین ها بخواهید!

  • تعمیر انواع جاروبرقی ایرانی و خارجی بوش، سامسونگ، ال جی
  • برطرف مسائل سیم جمع کن جاروبرقی
  • برطرف صدای زیاد جاروبرقی
  • برطرف مسائل مکش جاروبرقی

عیب یابی و تعمیر جاروبرقی با تیم وبلاگ آرشیو بهترین ها

سرویس عیب یابی و تعمیر جاروبرقی را از کارشناسان کاربلد وبلاگ آرشیو بهترین ها بخواهید!

  • تعمیر انواع جاروبرقی ایرانی و خارجی بوش، سامسونگ، ال جی
  • برطرف مسائل سیم جمع کن جاروبرقی
  • برطرف صدای زیاد جاروبرقی
  • برطرف مسائل مکش جاروبرقی

عیب یابی و تعمیر جاروبرقی با تیم وبلاگ آرشیو بهترین ها

2. تعویض منظم کیسه جاروبرقی

کیسه جاروبرقی را زمانی که تقریباً پر است و به مرز انفجار نرسیده است تعویض کنید تا فضای کافی برای جریان هوا وجود داشته باشد و گردوغبار و کثیفی اضافی به سادگی در دستگاه نفوذ نکند.

تعویض کیسه جاروبرقی یک امر مسلم برای افزایش طول عمر جاروبرقی است، اما برای این که دستگاه شما برای مدت طولانی تری کار کند، فیلتر جاروبرقی و هر تسمه باید برای عملکرد بهینه به صورت مرتب تعویض گردد. دفترچه راهنمای جاروبرقی را برای کسب اطلاعات در خصوص نحوه قرار دادن فیلتر و تسمه آنالیز کنید.

فیلترهای جاروبرقی باید هر 6 ماه یک بار تعویض شوند؛ در حالی که اگر تسمه شل یا خیلی سفت گردد، احتیاج به تعویض دارد که می تواند منجر به افزایش سایش موتور دستگاه گردد.

3. محصولاتی را انتخاب کنید که به طور خاص متناسب با جاروبرقی شما باشد

محصولات نامناسب گردوغبار و کثیفی را به طور کامل جمع نمی نمایند و حتی ممکن است با ایجاد ساییدگی و پارگی در سایر قطعات به دستگاه شما آسیب برسانند.

شما می توانید محصولات عمومی متناسب با بیشتر جاروبرقی ها را پیدا کنید، اما برای افزایش طول عمر جاروبرقی مراقب باشید که فقط محصولاتی را انتخاب کنید که متناسب با مدل جاروبرقی شما طراحی شده باشند تا از آسیب احتمالی جلوگیری گردد.

بعضی از برندها و تولیدنمایندگان، جاروبرقی خود را به گونه ای طراحی می نمایند که کارکرد آن با قطعات یدکی و لوازم جانبی عمومی متفرقه امکان پذیر نیست؛ بنابراین ضروری است برای افزایش عمر جاروبرقی خود قطعات یدکی اورجینال را بخرید و نکات مهم در نگهداری از جاروبرقی را در نظر داشته باشید.

4. قبل از روشن کردن جاروبرقی، محیط اطراف را آنالیز کنید

قبل از این که آغاز به جاروکشی کنید، به منظور مراقبت از جاروبرقی به خوبی به اطراف نگاه کنید.

اقلام کوچک مانند سکه، قطعات کوچک اسباب بازی های بچه ها، سنجاق سر و گیره های کاغذ می توانند با گیر کردن در سر جاروبرقی یا سایر قطعات، به جاروبرقی شما آسیب وارد نمایند.

بیشتر بخوانید: علائم سوختن موتور جاروبرقی را بشناسید!

5. نگهداری از جاروبرقی با تمیز کردن آن

درست مانند کیسه، وقتی فیلتر مسدود می گردد، دستگاه دچار محدودیت جریان هوا می گردد و آلودگی و کثیفی کمتری را جمع می نماید.

غفلت از تمیز کردن مرتب دستگاه فقط به مشکل می افزاید؛ زیرا کثیفی به مرور زمان جمع می گردد و قطعات را مسدود می نماید تا جایی که جاروبرقی دیگر به طور مؤثر عمل نخواهد نمود.

با آنالیز همه قسمت ها و حذف هرگونه آلودگی از سری جاروبرقی، شلنگ و ابزار جاروبرقی آغاز کنید. ممکن است متوجه شوید که موی خودتان یا دسته ای از موی حیوانات خانگی در آن جمع شده است. سپس فیلتر را تمیز کنید.

برای افزایش عمر جاروبرقی، فیلتر، خرطومی، میله و هر ابزاری که اغلب استفاده می کنید، باید به طور منظم تمیز شوند و در صورت احتیاج باید برای تعویض خرطومی معیوب و سایر قطعات اقدام کنید.

قبل از انجام هرگونه تعمیر و نگهداری، ابتدا جارو برقی را از برق بکشید. جاروبرقی ای که به طور غیرمنتظره ای در حین کار روشن می گردد، می تواند به شما آسیب برساند.

6. تسمه جاروبرقی را عوض کنید

در بیشتر مواقع تسمه جاروبرقی کشیده و فرسوده می گردد. این باعث می گردد که برس غلتکی کند گردد یا اصلاً نچرخد. توصیه می کنیم هر سال تسمه را تعویض کنید.

7. مراقب عملکرد جاروبرقی خود باشید

اگر جاروبرقی شما به خوبی جارو نمی نماید، بوی سوختگی می دهد، دود می نماید یا زباله از آن بیرون می ریزد، جارو کشیدن را متوقف نموده و دستگاه را آنالیز کنید. در این شرایط ممکن است موتور جاروبرقی به دلیل گرفتگی مجاری داخلی دستگاه بسوزد.

گرفتگی جاروبرقی باعث توقف جریان هوا می گردد و موتور دستگاه را بیش از حد گرم می نماید. حتی یک شیء کوچک مانند یک سنجاق هم می تواند باعث ایجاد گرفتگی گردد.

محاسبه رایگان هزینه عیب یابی و تعمیر جارو برقی!

8. برای افزایش طول عمر جاروبرقی، ارتفاع نازل را به درستی تنظیم کنید

جاروبرقی جریان هوا را از بین می برد. اگر نازل در پایین ترین حالت در فرش فرورفته باشد، جریان هوا ندارید و احتمالاً به فرش شما آسیب می زند.

اگر جاروبرقی شما تنظیم نماینده ارتفاع دارد، آن را روی ارتفاع قرار دهید و سپس آن را تا جایی پایین بیاورید که برس با پرز فرش تماس داشته باشد.

این کار باعث می گردد حدبیشتر کارایی، طول عمر تسمه و برس غلتکی و بعلاوه فرش آسیب نبینند و در نهایت منجر به افزایش عمر جاروبرقی می گردد.

9. جاروبرقی خود را به طور منظم سرویس کنید

با سرویس کامل جاروبرقی آغاز کنید. شما می توانید این کار را در خانه انجام دهید؛ یک کمپرسور هوا می تواند به خوبی به شما یاری کند. لوله ها و برس ها را آنالیز کنید، تسمه ها و فیلترها را تعویض و تست کنید.

10. فیلترهای قابل شستشو را ماهی یک بار بشویید

اگر قصد افزایش طول عمر جاروبرقی خود را دارید و اگر جاروبرقی شما فیلتر فوم دارد، آن را بیرون بیاورید و زیر آب سرد بگیرید تا زمانی که آب شفاف گردد.

سپس فیلتر را کنار بگذارید تا قبل از اینکه دوباره آن را داخل دستگاه قرار دهید، کاملاً خشک گردد. حدود 24 ساعت طول می کشد تا فیلتر فوم خشک گردد. جاروبرقی شما با یک فیلتر تمیز، آلودگی بیشتری را می مکد.

بیشتر بخوانید: دلیل شارژ نشدن جارو شارژی چیست؟

11. فیلترهای HEPA یا یک بار مصرف را حداقل 2 بار در سال تعویض کنید

بیشتر جاروبرقی ها دارای فیلترهای HEPA هستند که ذرات ریز کثیفی را می گیرند تا از بازگرداندن آن ها به خانه شما جلوگیری نمایند.

دفترچه راهنمای جاروبرقی را بخوانید تا متوجه شوید که آیا جاروبرقی شما یکی از این فیلترهای هپا را دارد یا خیر و هر چند وقت یک بار توصیه می نمایند که آن را تعویض کنید. حتماً برای تعویض فیلتر جاروبرقی، جایگزینی بخرید که با مدل دستگاه جاروبرقی شما مطابقت داشته باشد.

بعضی از دستورالعمل های دفترچه ممکن است به شما بگوید که بین تعویض ها، کثیفی را از فیلترهای یک بار مصرف تکان دهید یا از آن جدا کنید.

12. مراقبت از جاروبرقی با تمیز کردن برس و سر جاروبرقی و تسمه غلتکی

جاروبرقی را از برق بکشید و سر را برگردانید. سپس، با استفاده از یک پیچ گوشتی، پیچ هایی را که پوشش سر تمیزنماینده را در جای خود نگه می دارند را باز کنید. پوشش را بردارید تا بتوانید برس غلتکی بلند و تسمه محرک را ببینید.

در نظر داشته باشید که پیچ ها را در یک کیسه کوچک قرار دهید تا آن ها را گم نکنید. ممکن است لازم باشد برای دسترسی به تسمه، کناره سر پوشش را جدا کنید. این موضوع بستگی به مدل جاروبرقی شما دارد.

13. برای افزایش طول عمر جاروبرقی، تسمه جاروبرقی را یک بار در ماه آنالیز کنید

اگر موتور جاروبرقی شما کار می نماید اما برس نمی چرخد، ممکن است تسمه محرک جاروبرقی قدیمی شده باشد. پس از برداشتن پوشش سر جاروبرقی، در پی یک تسمه مشکی کوچک بگردید که به رول برس متصل است.

سمه را آنالیز کنید تا متوجه شوید که آیا از کششش مناسب برخوردار است یا خیر.

برای افزایش عمر جاروبرقی ضروری است با مشاهده هرگونه شنمایندگی یا ترک روی تسمه نسبت به تعویض آن اقدام کنید. اگر تسمه از مسیر خود لیز خورده باشد، ممکن است خیلی شل شده باشد و باید آن را تعویض نمایید.

عیب یابی و تعمیرات جارو برقی با تیم وبلاگ آرشیو بهترین ها

14. رول برس را بردارید و هر 2 یا 3 ماه یک بار زباله هایی را که در آن گیرنموده اند جدا کنید

رول برس را بیرون بیاورید و تمیز کنید. احتمالاً رشته های مو یا نخی را خواهید دید که در آن گیر نموده است و باعث می گردد برس هنگام جارو کشیدن به خوبی عمل نکند.

یک قیچی بردارید و چیزهایی را که در موهای رول برس گیر نموده اند برش دهید. سپس، آن ها را بیرون بکشید تا پرزها تمیز شوند.

  • رول برس را بچرخانید تا مطمئن شوید که آزادانه می چرخد

برای افزایش طول عمر جاروبرقی و تشخیص این که آیا رول برس هنوز حالت خوبی دارد یا خیر، آن را به صورت عمودی روی محور خود قرار دهید و قسمت بالایی را با 1 دست نگه دارید.

از دست دیگر خود برای چرخاندن رول برس با 1 حرکت بهره ببرید. برس باید چندین بار به دور خود بچرخد.

اگر رول برس آزادانه نمی چرخد، ممکن است لازم باشد رول برس را تعویض کنید. می توانید این کار را هر بار که زباله ها را از غلتک برس تمیز می کنید، انجام دهید.

15. هر 2 یا 3 ماه یک بار زباله ها یا کثیفی ها را از محفظه سر تمیزنماینده پاک کنید

در حالی که رول برس بیرون است، از فرصت بهره ببرید و به داخل محفظه سر تمیزنماینده نگاه کنید.

از انگشتان خود برای بیرون آوردن توده های مو یا کثیفی که ممکن است مجرای هوا یا محفظه رول برس را مسدود نموده باشد، بهره ببرید. سپس، قبل از اینکه رول برس را دوباره داخل آن قرار دهید، آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

اگر نمی خواهید کثیفی یا زباله را با دستان خالی لمس کنید، دستکش بپوشید. مطمئن شوید که تسمه محرک به درستی به رول برس وصل شده است.

16. افزایش طول عمر جاروبرقی با آنالیز ساییدگی یا شکستگی سیم برق

همواره قبل از انجام هرگونه تعمیر و نگهداری، ابتدا جاروبرقی را از برق بکشید.

اگر ساییدگی یا شکستگی در سیم دیدید، از جاروبرقی استفاده نکنید؛ چون ممکن است دچار برق گرفتگی شوید. اگر سیم آسیب دیده است، جاروبرقی را به تعمیرگاه ببرید. آن ها می توانند سیم را با هزینه کم تعمیر یا تعویض نمایند.

17. افزایش طول عمر جاروبرقی با پاک کردن گردوغبار بیرونی جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما پوشیده از گردوغبار یا خاک باشد، در حین جارو کشیدن آن را در اطراف خانه خود پخش خواهید کرد و گردوغبار می تواند فیلترهای دستگاه را مسدود کند.

برای مراقبت از جاروبرقی یک پارچه مرطوب را روی تمام سطح جاروبرقی بکشید تا آلودگی های انباشته شده را از بین ببرید.

از تمیز کردن محل اتصال قطعات اطمینان حاصل کنید. حذف گردوغبار و کثیفی از این منطقه ها می تواند مهروموم محکم تری ایجاد کند تا جاروبرقی کارآمدتر عمل کند.

18. همه قطعات را آنالیز کنید و کثیفی یا مو را از روی آن ها پاک کنید

همه ضمایم را از جاروبرقی جدا کنید و آن ها را از نظر وجود ترک آنالیز کنید. بیشتر جاروبرقی ها دارای یک سری باریک، یک برس گردگیری، یک ابزار روکش تخت و یک برس برقی یا توربو هستند.

برای افزایش طول عمر جاروبرقی، خاک یا گردوغبار را از این اتصالات پاک کنید و موهایی را که ممکن است در آن ها گره خورده یا گیر نموده باشند را بردارید. اگر موها در تیغه برس توربو گیر نموده اند، یک قیچی بردارید و موها را بدون موها ببرید.

19. لوله جاروبرقی را از هرگونه آلودگی پاک کنید

لوله بلند را بیرون بکشید و طول آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. سپس آن را دراز کنید تا صاف گردد و روی زمین نگه دارید. به داخل آن نگاه کنید تا ببینید شیلنگ مسدود شده است یا خیر. اگر مسدود شده است، یک سیم یا آویز فلزی خم شده بردارید و با احتیاط آن را داخل شیلنگ قرار دهید.

گرفتگی را بکشید تا شل گردد و از بین برود. اگر شیلنگ گرفتگی داشته باشد، ممکن است هنگام جاروکشی متوجه کم شدن مکش جاروبرقی شوید. هنگامی که سیم را داخل شیلنگ قرار می دهید احتیاط کنید؛ چون امکان دارد آن را سوراخ کنید.

با سیم جاروبرقی با احتیاط رفتار کنید. از بیرون کشیدن دوشاخه با سیم یا استفاده از چرخش اتوماتیک در زمانی که سیم در هم پیچیده است خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جاروبرقی بادوام و باکیفیت

جمع بندی

جاروبرقی وسیله ای ضروری و کاربردی در خانه های امروزی است. در صورتی که نحوه مراقبت صحیح از جارو برقی را رعایت کنید، برای مدتی طولانی عمر خواهد نمود. روش های گفته شده در خصوص افزایش طول عمر جاروبرقی ال جی و طولانی کردن عمر جاروبرقی سامسونگ و بوش هم صدق می نماید.

ما در این مطلب سعی کردیم تا همه مواردی که می تواند منجر به افزایش طول عمر جاروبرقی گردد را برای شما شرح دهیم. چنانچه جاروبرقی شما به تعمیر احتیاج دارد، با شماره گیری 1471 یا ثبت درخواست در صفحه تعمیر جارو برقی، با متخصصان وبلاگ آرشیو بهترین ها به صورت رایگان مشورت نمایید.

سوالات متداول

چگونه می توانم مو را از چرخ های جاروبرقی بیرون بیاورم؟

با یک قیچی موها را برش دهید. می توانید برای بیرون کشیدن توده های مو از موچین بهره ببرید.

اگر جاروبرقی خیس گردد، آسیب می بیند؟

بله. با نفوذ آب به داخل کیسه جاروبرقی و سایر قطعات، علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع ممکن است قطعات داخلی دچار آسیب شوند.

آیا سوراخی در پشت برس وجود دارد که مسدود گردد تا کثیفی داخل کیسه نرود؟

خیر. هر چیزی که جاروبرقی بمکد، داخل کیسه می گردد. قبل از آغاز جارو کشیدن، اشیاء و زباله های بزرگ را بردارید.

منبع: آچاره

به "افزایش طول عمر جاروبرقی با چند راه چاره ساده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش طول عمر جاروبرقی با چند راه چاره ساده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید