انتخاب تکنیک برای خلق اثر حسی است، الهام از ادبیات برای نقاشی

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، گیزلا وارگا سینایی، هنرمند نقاش پیشکسوت درباره ویژگی های خاص آثارش به خبرنگاران گفت: از 51 سال پیش که به ایران آمدم، هفت دوره مختلف هنری را سپری کردم که متاثر از حس شخصی ام نسبت به اطراف بوده است. مجموعه آثارم با عنوان طنین سکوت نتیجه توجه به مجسمه های تخت جمشید است و در این مجموعه سعی کردم ابهت این مجسمه ها را در کنار گل، گیاه یا جانداران کوچک که نشانه زنده بودن است، به نمایش درآورم. مجموعه دیگری با عنوان دیوارها دارم که به بهار زندگی در زمستان اشاره دارد.

انتخاب تکنیک برای خلق اثر حسی است، الهام از ادبیات برای نقاشی

وی درباره انتخاب تکنیک و رنگ در آثارش نیز شرح داد: انتخاب تکنیک و رنگ برای کارهایم کاملاً حسی است، اگر به دوره های مختلف کاری ام نگاه کنید متوجه می شوید که در هر دوره از زندگی ام تحت تاثیر چه بوده ام. از طرف دیگر انتخاب تکنیک و رنگ در کار به موضوع موردنظر نیز بر می شود، چراکه برای من بار ادبی یک موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. برخلاف آنچه که دیگر نقاش ها معتقد هستند یک موضوع باید فرم و رنگ داشته باشد، من به این معتقد نیستم و بار ادبی موضوع برایم مهم است.

این نقاش پیشکسوت اظهار داشت: مجارستان، کشور کوچکی است و 10 میلیون نفر جمعیت دارد، اما برای مثال فقط کتاب عمر خیام را 16 نفر ترجمه نموده اند و دیگر کتاب های ادبای ایرانی مثل شاهنامه، حافظ و سعدی نیز مخاطب بسیاری دارد، بنابراین من هنوز در مجارستان بودم مطالب زیادی از ایران می دانستم.

وی در خاتمه زبان شعر را زبانی بین المللی دانست و گفت: زبان شعر جهانی است و وقتی به صورت نقاشی در می آید، چون احتیاج به کلام ندارد قابل فهم تر است و همان حس و حال و هوا را منتقل می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتخاب تکنیک برای خلق اثر حسی است، الهام از ادبیات برای نقاشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب تکنیک برای خلق اثر حسی است، الهام از ادبیات برای نقاشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید