بزرگترین نقاشی دنیا فروخته شد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، بزرگترین نقاشی دنیا که یک هزار و 800 متر مربع مساحت دارد، در یک حراجی به قیمت فراتر از انتظار 62 میلیون دلار به فروش رسید.

بزرگترین نقاشی دنیا فروخته شد خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ آرشیو بهترین ها، از روزنامه نشنال، ساشا جفری از پیشگامان سبک رئالیسم جادویی در مدت هفت ماه، با یک هزار و 65 قلمو و 6 هزار و 300 لیتر رنگ بزرگترین نقاشی دنیا را کشید.

این نقاشی که سلوک بشریت (The Journey of Humanity) نام دارد، با یک هزار و 800 متر مربع مساحت که از ابعاد دو زمین فوتبال روی هم بزرگتر است، در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین نقاشی دنیا ثبت شد.

اثر نهایی که طی چند هفته گذشته در هتل آتلانتیس دوبی به نمایش گذاشته شده بود، به 70 قطعه تقسیم شد تا سال جاری با هدف جمع آوری 30 میلیون دلار برای مصارف خیریه، در چهار حراجی جداگانه به فروش گذاشته گردد. اما در کمال ناباوری این بوم بزرگ الجثه در اولین مرحله از حراج ها روز دوشنبه (2 فروردین 1400) به صورت یکجا و با قیمت استثنایی 62 میلیون دلار به آندره عبدون (Andre Abdoune)، مدیر اجرایی هلدینگ بین المللی آلتیوس گستیون، فروخته شد.

درآمد حاصل از فروش این نقاشی، طبق قرار قبلی، بین یونیسف، یونسکو، بنیاد خیریه عطیه دنیای (Global Gift)، وزارت تسامح و همزیستی و وزارت آموزش امارات تقسیم می گردد.

جفری که ساکن دوبی است، در هفت ماه گذشته روزانه 20 ساعت روی این نقاشی کار کرد. وی برای پر کردن بومش، از بچه ها سراسر دنیا دعوت نموده بود نقاشی های خود با موضوع انزوا و ارتباط را برایش ارسال نمایند تا از آنها در اولین لایه نقاشی استفاده کند.

از نسخه کامل شده این نقاشی که بیش از 300 لایه رنگ دارد اولین بار در تاریخ 25 فوریه (7 اسفند 99) رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بزرگترین نقاشی دنیا فروخته شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین نقاشی دنیا فروخته شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید