بورسیه رشته مدیریت

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، گرایش های رشته مدیریت

مدیریت در معنای لغوی، به برنامه ریزی، سازماندهی و تصمیم گیری اطلاق می گردد. رهبری و ایجاد انگیزه جهت کنترل منافع فیزیکی، اقتصادی و اطلاعاتی برای دست یافتن به هدف، را مدیریت می گویند. در واقع مدیریت به نوعی از دانش فردی گفته می گردد که تلفیقی از اقتصاد، روانشناسی و جامعه شناسی را شامل می گردد. این رشته گرایش های مختلف و متنوعی دارد.

بورسیه رشته مدیریت

برخی از گرایش های رشته مدیریت

  • مدیریت صنعتی
  • دولتی
  • بازرگانی
  • سازمانی
  • گمرک
  • گردشگری
  • کسب و کار
  • مدیریت بازاریابی
  • استراتژیک
  • مدیریت تکنولوژی
  • بانکداری
  • کارآفرینی
  • فناوری اطلاعات
  • مدیریت منابع انسانی
  • بیمه
  • مدیریت اجرایی

زبان تحصیل در رشته های مدیریت

زبان تحصیل در رشته های مدیریت در کشورهای مختلف متفاوت است. با این حال این رشته در بیشتر کشورها به زبان انگلیسی ارائه می شود. بنابراین تسلط شما به این زبان هر چه بیشتر باشد موفقیت شما در این رشته، بیشتر خواهد بود. متقاضیان اپلای رشته های مدیریت برای اینکه این در این رشته به زبان انگلیسی تحصیل کنند اغلب دانشگاه های آمریکا و کشور انگلستان را برای تحصیل انتخاب می کنند. پیشنهاد می شود علاوه بر این کشورها، کشورهای دیگری را هم در اولویت خود قرار دهید تا شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

در کشورهایی مثل آلمان، دوره کارشناسی به زبان آلمانی برگزار می شود. پس برای ورود به دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید. با این حال در مقاطع تکمیلی، زبان تدریس، زبان انگلیسی است. اگر قصد دارید مقطع کارشناسی رشته های مدیریت را در دوره کارشناسی، به زبان انگلیسی بگذرانید می توانید کشور ترکیه را هم انتخاب کنید. دانشگاه ملی سنگاپور یکی دیگر از دانشگاه هایی است که مقاطع تکمیلی خود در رشته مدیریت را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می کند. برای این منظور داشتن مدرک تافل و یا آیلتس برای متقاضی ضرورت دارد.

گرایش انتخابی شما در رشته مدیریت یکی از مهم ترین مواردی است که معین کننده کشور و دانشگاهی خواهد بود که قصد تحصیل در آن را دارید. برای نمونه دانشگاه های کانادا و آمریکا جزو بهترین کشورها برای تحصیل در رشته MBA هستند.

بیشتر بخوانید:

درآمد رشته های مدیریت

اپلای رشته های مدیریت و تحصیل در آنها می تواند آینده شغلی خوبی را برای شما رقم بزند. زیرا این رشته ها درآمدهای شغلی بسیار خوبی در سراسر جهان دارند. درآمد این رشته ها بر طبق گرایش تحصیلی شما متفاوت است. بهتر است بدانید درآمد مدیرانی که به وسیله این رشته ها به کار مشغول شده اند طبق گرایش و کشوری که در آن مشغول به کار هستند متفاوت است.

برای نمونه کسانی که در گرایش سیستم های اطلاعاتی و کامپیوتری مدرک گرفته اند و به شغل مدیریتی این گرایش، مشغول هستند درآمدی در حدود 10هزار دلار در سال دارند. همچنین فارغ التحصیلان گرایش تبلیغات و بازاریابی که در شغل مدیر تبلیغاتی مشغول هستند در حدود 9هزار دلار در ماه، درآمد دارند. در این زمینه حقوق مدیران اقتصادی و مدیران منابع انسانی نیز بین 9 الی 10 هزار دلار است.

بیشتر بخوانید:

بورسیه مدیریت در خارج از کشور

این رشته تحصیلی از درآمد و آینده شغلی بالایی برخوردار است. به همین دلیل دانشجویان معمولا علاقه مندند این رشته را در کشور های خارج، به دلیل بازار کار خوب، بگذارنند. معمولا کشور های خارجی در ارائه بورسیه مدیریت فعال بوده و برای جذب دانشجو بورسیه های فراوانی را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید:

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی مدیریت در آلمان

کشور آلمان علاوه بر ارائه بورسیه های تحصیلی معمولا به دانشجویان این امکان را می دهد که در کنار تحصیل کار کرده و با حقوقی در حدود 400 یورو در ماه هزینه های تحصیلی را پوشش دهند. برای دریافت بورسیه مدیریت در کشور آلمان می بایست علاوه بر دارا بودن معدل و نمرات خوب در دوره کارشناسی در سمینار های علمی نیز شرکت نمایید.

برخی از موسسات در کشور آلمان، تنها با شرط گذراندن یک دوره تحصیلی مدیریت در آلمان این بورسیه را به دانشجویان ارائه می دهد. اما موسسه دیگری به نام تبادلات آکادمیک المان بدون این شرط، به دانشجویان بورسیه مدیریت ارائه می دهد و این در صورتی امکان پذیر است که از تحصیل دانشجو در این کشور بیش از یک سال نگذشته باشد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی مدیریت در اتریش

برای دریافت بورسیه مدیریت در کشور اتریش باید دارای سابقه تحصیلی عالی باشید تا بتوانید شانس خود را برای دریافت بورسیه مدیریت افزایش دهید. بورسیه مدیریت در کشور اتریش تمامی هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در این کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

همچنین شما با دریافت این بورسیه می توانید از یاری هزینه های تحصیلی و حقوق نیز برخوردار شوید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی مدیریت در روسیه

دولت روسیه به منظور جذب داشجویان مدیریت بورسیه هایی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. بورسیه مدیریت در کشور روسیه در حدود 1300 روبل در ماه می باشد که تمامی هزینه های مربوط به شهریه مدیریت و خوابگاه دانشجویی را شامل می شود.

یکی از بورسیه های مدیریت در کشور روسیه، بورسیه بنجامین می باشد که در حدود 5000 دلار یاری هزینه به دانشجویان این رشته ارائه می دهد..

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی مدیریت در بلاروس

تحصیل مدیریت در کشور بلاروس با دریافت بورسیه ملی این کشور همراه است. بورسیه ملی بلاروس برای دانشجویان مدیریت مبلغی در حدود 100000 روبل می باشد که شامل هزینه های تحصیلی و اقامت می شود.

این بورسیه با یاری هزینه های تحصیلی همراه می باشد که در حدود 12000000 روبل می باشد. گفتنی است که بورسیه مدیریت در این کشور به صورت سالانه است.

بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت در مقطع کارشناسی

افرادی که دارای دیپلم دوازده ساله تحصیلی می باشند و قصد مهاجرت تحصیلی را دارند بایستی بر حسب علایق خود و پیش زمینه قبلی رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. از آنجایی که در تمامی سازمان ها و ارگان ها در زیر شاخه های مربوط به مدیریت احتیاج مبرم به نیروی کار وجود دارد و میزان حقوق پرداختی به مدیران بالاتر می باشد، دانشجویان تمایل دارند که در رشته های مدیریت ادامه تحصیل دهند و به همین علت دانشگاه های بسیار زیادی در سرتاسر جهان رشته های مربوط به مدیریت را پوشش می دهند.

بیشتر بخوانید:

یکی از کشورهایی که به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت در رشته مدیریت شناخته می شود کشور هلند می باشد که دانشجویان بسیار زیادی این کشور را به علت هزینه های پایین تر و کیفیت بالای دانشگاه هایش انتخاب می کنند. از دیگر کشورهایی که نام بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت را به همراه دارد کشور دانمارک می باشد. این کشور طیف متنوعی از موضوعات تحصیلی را ارائه می کند و در همه بخش ها به نوآوری، تجربه و تحقیق توجه ویژه ای شده است. دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیل در رشته مدیریت صنعتی در خارج از کشور می باشند یا به دنبال ادامه تحصیل در رشته مدیریت اقتصادی در خارج از کشور هستند یا علاقه مند به تحصیل در مدیریت بازاریابی، مدیریت فروش، مدیریت اقتصادی، مدیریت کسب و کار، مدیریت آموزشی و … در خارج از کشور می باشند می توانند کشور دانمارک را به عنوان کشور هدف خود معین کنند.

مهاجرت تحصیلی و انتخاب بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت در مقطع کارشناسی برای افراد متقاضی که شرایط اولیه مهاجرت در این مقطع را داشته باشند در بسیاری از کشور ها وجود دارد. به عنوان مثال چون رشته مدیریت جز رشته هایی هست که در سازمان ها و ارگان های مختلف احتیاج به نیروی کار مدیریت در این شاخه وجود دارد و قطعاً بازار کار خیلی خوب در این رشته در مقایسه با رشته های دیگر دارد، شرایط اولیه ورود به رشته مدیریت در مقطع لیسانس مثل مقاطع دیگر و رشته های دیگر بدین صورت است که فرد متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را برای ادامه تحصیل در این مقطع ارائه دهد. یعنی دیپلم 12 ساله داشته باشد و داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل 6 می تواند به فرد یاری کند که در کشورهای اروپایی و کشورهای انگلیسی زبان مثل انگلستان، کانادا، استرالیا و امریکا برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس اقدام کند. گفتنی است یکی از کشورهای ایده آل برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت کشور هلند می باشد این کشور دانشجویان متقاضی بسیاری را هر ساله پذیرا میباشد. هلند به علت هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه که این کشور دارد مقصد مناسبی برای دانشجویان بین المللی به حساب می آید. گفتنی است با توجه به اینکه برخی کشورهای اروپایی مثل آلمان و اتریش و نروژ دارای نظام آموزشی رایگان می باشند تحصیل رشته های مدیریت در این کشورها نیز برای افراد متقاضی امکان پذیر می باشد ولی برای ورود به مقطع لیسانس در دانشگاه های مدیریت این کشورها افراد باید آزمون ورودی این کشورها را انجام دهند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در کشورهای انگلیسی زبان در رشته مدیریت دارند باید توجه داشته باشند که کشورهایی نظیر کانادا و استرالیا می تواند مقصد مناسبی برای آنها باشد، بین این دو کشور نیز کشور کانادا بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت می باشد شرایط اقامتی و مهاجرتی این کشور نسبت به کشورهای دیگر انگلیسی زبان مناسب تر است و افراد متقاضی برای ورود به دانشگاه های کشور کانادا باید مدرک حداقل آیلتس 6 را داشته باشند و در برخی از دانشگاه ها ممکن است از فصل 6.5 را بخواهند. دوره تحصیل در مقطع لیسانس در بیشتر کشورها 3 الی 4 سال به طول می انجامد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد

فاکتورهای انتخاب بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در خارج از کشور یا سایر رشته ها شامل چندین مورد می باشد. به طور مثال، میزان هزینه های تحصیل در رشته های مدیریت ، کیفیت دانشگاه های کشورهای گوناگون، نرخ بیکاری در کشور مقصد و … عامل های مهمی هستند که در معرفی بهترین کشور برای مهاجرت در رشته مدیریت شناخته می شود. افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های مدیریت بازرگانی در خارج از کشور یا ادامه تحصیل در سایر رشته های مدیریت در مقطع فوق لیسانس را دارند بایستی دارای مدرک لیسانس باشند و اگر مدرک خود را در رشته های دیگر اخذ کرده باشند بایستی دارای سوابق کاری در زمینه مدیریت باشند. به طورکلی مدت زمان لازم جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس برای رشته های مدیریتی در خارج از کشور بین 1 الی 2 سال می باشد. داشتن مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 6.5 برای دانشگاه های بین المللی مورد احتیاج می باشد. در مورد انتخاب بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت، فاکتورهای مختلفی در کشورهای مهاجر پذیر و پذیرنده برای فرد متقاضی وجود دارد که چندین مورد از این فاکتورها را خدمت شما در این بخش ارائه می دهیم. به طور مثال هزینه های تحصیل در رشته مدیریت، کیفیت دانشگاهها و رنکینگ علمی دانشگاه ها، نرخ بیکاری در کشور مقصد و موارد دیگر می تواند از عوامل مهم می باشد که در فرایند مهاجرت تحصیلی در مورد بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت به شمار می رود. افراد متقاضی برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشورهای مختلف باید مدرک لیسانس خود را در کنار مدرک زبان آیلتس 6.5 ارائه دهند. معمولاً در کنار داشتن مدرک لیسانس از فرد متقاضی سابقه کار مدیریتی نیز در برخی از کشورها خواسته می شود. دوره مقطع فوق لیسانس در بیشتر کشورها بین 1 الی 2 ساعت به طول می انجامد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت در مقطع دکتری

برای تحصیل در مقطع دکتری بایستی دانشجویان دارای مدرک فوق لیسانس باشند و بایستی بتوانند سوپروایز یا استاد هدایت را در کشور هدف خود پیدا کنند. داشتن رزومه تحصیلی قوی و مقالات متعدد علمی و پژوهشی برای اخذ پذیرش تحصیل در مقطع دکترای مدیریت بسیار مهم می باشد. دانشجویان بایستی برای تحصیل در رشته مدیریت اقتصادی در خارج از کشور یا در سایر رشته های مدیریتی در مقطع دکتری بایستی حداقل آیلتس 7 را ارائه کنند. در برخی از کشورها نظیر کانادا، استرالیا، آمریکا و … دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا را دارند بایستی مدرک آزمون GRE یا GMAT را داشته باشند. یکی از شرایطی که یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت معرفی می کند، توجه آن کشور به تحقیق و توسعه و حمایت اقتصادی از دانشگاه ها برای ترویج تحقیقات علمی در زمینه های مختلف می باشد. دانشجویانی که در مقطع دکترا قصد ادامه تحصیل در رشته مدیریت دارند بیشتر در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی فعالیت می کنند. بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت در مقطع دکترا، با توجه به اینکه قوانین هر کشوری متفاوت می باشند بدین صورت است که در مقطع دکترا بیشتر کشورها از یک قانون تبعیت می کنند. برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا فرد متقاضی بایستی یک سوپروایزر یا استاد راهنما از طرف یکی از دانشگاه های کشور مقصد داشته باشد تا بتواند در مقطع دکترا برای پذیرش دانشگاه اقدام کند. داشتن رزومه علمی قوی، پژوهش در رشته تحصیلی خود، داشتن مقالات داخلی و بین المللی، نمرات تحصیلی خیلی خوب و سابقه مدیریت و داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس 7 می تواند به فرد متقاضی یاری کند تا در مقطع دکترا پذیرش تحصیلی و تایید استاد سوپرایز را داشته باشد. گفتنی است در برخی کشورهای انگلیسی زبان مثل کانادا، استرالیا و آمریکا دانشجویان در مقطع دکترا برای تحصیلات تکمیلی خود بایستی مدرک GRE و GMAT را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کشور برای کار دانشجویی و ادامه تحصیل در رشته مدیریت

افرادی که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف را دارند در مورد بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت موردی که برای افراد متقاضی بسیار مهم است، بحث تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مقصد می باشد تا بتوانند به واسطه کار کردن بخشی از هزینه های خود را جبران کنند. به طور معمول در بیشتر کشورها به دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی مثل لیسانس و فوق لیسانس اجازه کار دانشجویی به مدت 10 الی 20 ساعت در هفته کار دانشجویی داده می شود و در مقطع دکترا نیز به مدت 30 ساعت در هفته به افراد متقاضی اجازه کار دانشجویی داده می شود. افرادی که در اتحادیه اروپا مشغول به کار هستند در صورتی که بتواند کار مناسب پیدا کنند می توانند در هر ساعت 9 الی 12 یورو دریافت داشته باشند و افرادی که در کانادا مشغول به کار هستند درآمد آنها در طول هر ساعت 11 تا 15 دلار می باشد.

بیشتر بخوانید:

بورسیه تحصیلی دانشگاه برونل لندن

ارائه دهنده بورسیه تحصیلی برای مقاطع PhD

بورسیه تحصیلی هلند برای دانشجویان بین المللی غیر از EEA

ارائه بورسیه تحصیلی به ارزش 5 هزار یورو به دانشجویان بین المللی در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی دانشگاه آمستردام هلند

ارئه دهنده بورسیه تحصیلی به ارزش 25 هزار یورو که هزینه های زندگی و تحصیل را شامل می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه توئنت هلند

ارائه دهنده بورسیه ای به ارزش 3 تا 25 هزار یورو

بورسیه تحصیلی دولت دانمارک

بورسیه تحصیلی دولت دانمارک کل شهریه یا جزئی از شهریه را به عنوان یاری هزینه افراد اعطا می کند.

بورسیه تحصیلی اراسموس موندس در دانمارک

این بورسیه برای تبادل دانشجو در کشور دانمارک ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه وست کانادا

ارائه دهنده بورسیه تحصیلی از 8 الی 12 هزار دلار می باشد در لیسانس تجارت، لیسانس هنر و MBA

بورسیه تحصیلی کالج هامبر هلند

ارائه دهنده بورسیه ای بین 3 الی 5 هزار دلار

بورسیه تحصیلی دانشگاه سالزبورگ اتریش

دانشگاه سالزبورگ به دانشجویان بین المللی در همه رشته ها ماهیانه در حدود 600 یورو بورسیه تحصیلی پرداخت می کند

بورسیه تحصیلی دانشگاه دانوب در اتریش

این دانشگاه به دانشجویان بین المللی در حدود 1200 یورو به عنوان بورسیه پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: اینترنت

به "بورسیه رشته مدیریت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورسیه رشته مدیریت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید