بی خبری رئیس سازمان نظام مهندسی از وجود مافیا

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه از وجود مافیا و پدرخوانده در این سازمان بی اطلاع است گفت: چرا از افزایش کیفیت ساخت و ساز در این سال ها صحبتی نمی نمایند، اما به حاشیه توجه زیادی می گردد.

بی خبری رئیس سازمان نظام مهندسی از وجود مافیا

به گزارش گروه مالی وبلاگ آرشیو بهترین ها محمد طاهری در پاسخ به این سؤال که یکی از مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی اخیرا اعلام نموده است که سازمان نظام مهندسی درگیر فراوری پدر خوانده شده و از مسؤولیت خود منحرف شده است، گفت: این سؤال را باید از آن افراد و یا فردی که مطرح نموده بپرسید، اما به هر حال باید اذعان کرد که ما چنین افرادی در سازمان نداریم و آن ها را نمی شناسیم.

وی اضافه نمود: ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان نه مافیا می شناسیم و نه پدر خوانده و معتقد هستیم کسانی که آن را اعلام می نمایند حتماً آن ها را می شناسند.

وی در پاسخ به این سؤال که به هر حال ارگان و یا مراکزی که پول زیادی در آنجا وارد و خارج می گردد این گونه مباحث به وجود می آید، گفت: به هر حال هدف قانونگذار از تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان مسائل فنی است و متأسفانه اقداماتی که این سازمان در راستای افزایش کیفیت ساخت و ساز انجام می دهد منعکس نشده و به آن توجهی نمی گردد و بیشتر به حاشیه پرداخته می گردد.

چندی پیش نویریان مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفته بود که نظامات مهندسی ساختمان همچنان در حال فراوری پدرخوانده ها هستند.

طاهری در پاسخ به این سئوال که آیا قانون نظام مهندسی ساختمان بازنگری خواهد شد گفت: بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان در دستور کار مجلس است، اما به هر حال دوست ندارم وارد این بحث شوم چرا که به مجلس ارجاع شده است و باید برای تصویب و قانون شدن به صحن علنی مجلس برود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به این سؤال که این بازنگری به نفع نظام مهندسی ساختمان است یا خیر، گفت: به هر حال هر چیزی که در مجلس تصویب گردد قانون است و باید اجرا گردد و برای هر شهروند و ارگان قابل احترام است.

تاریخچه قانون نظام مهندسی ساختمان حکایت از این دارد که ابتدا در سال1352 قانون نظام معماری و ساختمان تصویب و پس از اصلاح در سال 1356 در قالب دو نظام مهندسی یکی سازمان نظام مهندسی مهندسان معمار و شهرساز و دیگری سازمان نظام مهندسی ساختمان و تأسیسات فعالیت خود را شروع کرد. سپس در سال 1374 به صورت آزمایشی اجرا و نهایتاً قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در22 اسفندماه 1374 با هدف تبیین یک تشکیلات منسجم که موجبات رشد و اعتلای مهندسی درکشور و تنسیق امورمربوط به مشاغل و حرفه های فنی و مهندسی در بخش های ساختمان و شهرسازی را فراهم آورد، مصوب و ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بی خبری رئیس سازمان نظام مهندسی از وجود مافیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی خبری رئیس سازمان نظام مهندسی از وجود مافیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید