تداوم بارش های رگباری در تعدادی از استان ها

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش هشت درجه ای دما در شرق کشور، از رگبار و وزش باد شدید موقت در چها روز آینده اطلاع داد.

تداوم بارش های رگباری در تعدادی از استان ها

احد وظیفه در گفت و گو با وبلاگ آرشیو بهترین ها با اشاره به اینکه طی امروز(اول خرداد) برای نیمه شرقی کشور و دامنه های زاگرس مرکزی شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود،اظهارکرد: این شرایط به ویژه در شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال وقوع تگرگ در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش های شرقی سمنان وجود دارد.

استان های پربارش فردا

وی با بیان اینکه امروز (اول خرداد) دمای هوا در شمال شرق کشور در حدود 6 تا 8 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، گفت: فردا (2 خرداد) به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی و شمال غرب کشور خواهیم بود که در استان های کرمان، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تأکید بر اینکه از ظهر روز آدینه (3 خرداد) دما در شمال شرق کشور روند افزایشی می یابد،اظهارکرد: در روز آدینه برای بخش هایی از شمال غرب، البرز مرکزی و شرقی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و برای استان های واقع در شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

به گفته وظیفه، روزهای شنبه و یکشنبه (4 و 5 خرداد) به ویژه در ساعات بعدازظهر برای شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس در استان های چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس و نیمه غربی کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: از بعدازظهر و اوایل شب امروز و فردا (اول و دوم خرداد) برای نوار شرقی بخش هایی از جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید پیش بینی می گردد که در مناطق شرقی در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی اضافه نمود: در ساعات بعد از ظهر امروز و طی فردا (اول و دوم خرداد) غرب تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و طی امروز دریای خزر مواج پیش بینی می گردد.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب هوای تهران نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: فردا (2 خرداد) هوای تهران قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود همچنین فرداشب بارش پراکنده برای تهران پیش بینی می گردد. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز به 29 و 17 درجه سانتیگراد می رسد.

وظیفه در سرانجام اظهار کرد: پس فردا (3 خرداد)،آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 30 و 17 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تداوم بارش های رگباری در تعدادی از استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش های رگباری در تعدادی از استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید