توسعه بخش کشاورزی در باشت

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، رئیس جهاد کشاورزی باشت از توسعه بخش کشاورزی این شهرستان با صرف هزینه ای بیش از 763 میلیارد ریال اطلاع داد.

توسعه بخش کشاورزی در باشت

محمد انصاری با بیان اینکه از پارسال تا به امروز 763 میلیارد و 160 میلیون ریال در بخش توسعه کشاورزی این شهرستان در قالب تسهیلات و طرح های عمرانی هزینه شده است، گفت: بیش از 186 میلیارد ریال از این اعتبار ها مربوط به پرداخت تسهیلات در زمینه کشاورز کارت، دامدار کارت، تامین آب و برقی کردن چاه ها و خرید ماشین آلات کشاورزی است.

او اضافه نمود: ساخت استخر ذخیره آب باغ ها در روستای غورک با اعتباری بیش از 6 میلیاردو 500 میلیون ریال، ساخت کانال آب رسانی مزارع روستای لار به طول 200 متر با اعتبار 2 میلیارد و 860 میلیون ریال، ساخت کانال آبرسانی مزارع فتح به طول 135متر با اعتبار 2 میلیارد و 200 میلیون ریال از دیگر کار های مهم اجرا شده در بخش کشاورزی این شهرستان در مدت یاد شده به شمار می فرایند.

به گفته انصاری؛ در یک سال اخیر توسعه فراوری خوراک دام و طیور کارخانه فدک از 15 هزار تن به 54 هزار تن با صرف هزینه ای بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

رئیس جهاد کشاورزی باشت می گوید: ساخت گلخانه 5 هزار متری در مجتمع گلخانه فدک سرابیز با صرف بیش از 64 میلیارد ریال اعتبار، از دیگر کار های اجرا شده در این مدت محسوب می گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ساخت شهرک گلخانه ای فدک سرابیز باشت با مساحتی بیش از 34 هکتار در حال انجام است، ادامه داد: بعلاوه یک دهنه پل میان مزارع با اعتباری بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال ساخته شده است.

او به پرداخت بیش از 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید 2 دستگاه کمباین به کشاورزان باشت اشاره و افزود: پرداخت 70 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب دامدار کارت به بهره برداران این شهرستان از دیگر کار های اجرا شده در حوزه کشاورزی شهرستان به شمار می رود.

انصاری به اعطای 211 فقره دامدارکارت به دامداران و مرغداران باشت اشاره نمود و گفت: این نوع تسهیلات بانکی با سود 10درصد و دوره بازپرداخت 9 ماهه برای حمایت از دامداران و مرغداران پیش بینی شده اند.

او می گوید: در این مدت بیش از 76 میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت به 380 متقاضی در این شهرستان پرداخت شده است.

به گفته انصاری؛ پارسال 20 میلیارد ریال تسهیلات تامین آب و برقی کردن چاه های کشاورزی به 20 متقاضی در باشت پرداخت شده است.

وبلاگ آرشیو بهترین ها کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توسعه بخش کشاورزی در باشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بخش کشاورزی در باشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید