سهم کمتر از نیم درصدی ایران در بازار های جهانی طب سنتی و گیاهان دارویی

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، سیف سهندی گفت: ایران ظرفیت بالایی در حوزه طب سنتی دارد که این زمینه، ارزآوری و اشتغال زایی زیادی را به همراه خواهد داشت.

سهم کمتر از نیم درصدی ایران در بازار های جهانی طب سنتی و گیاهان دارویی

سیف سهندی ، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: سند طب سنتی و دارویی به تصویب رسیده و وظیفه ما را در زمینه توسعه این حوزه دو چندان نموده است. توسعه زیست بوم نوآوری و استفاده بهینه از ظرفیت طب سنتی و گیاهان دارویی از جمله اقدامات اجرا شده در این حوزه هستند.

او اضافه نمود: ایران از ظرفیت بالایی در حوزه طب سنتی برخوردار است که ارزآوری و اشتغال زایی زیادی را به همراه خواهد داشت.

او اضافه نمود: یکی از چالش ما توسعه بازار گیاهان دارویی و طب سنتی است. متاسفانه سهم ایران از بازا رهای جهانی کمتر از نیم درصد است و این میزان با توجه به ظرفیت بالای ایران در حوزه گیاهان دارویی بسیار کم است.

او ادامه داد: در حال حاضر ده شتاب دهنده در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی فعالیت می نمایند. برنامه ریزی برای برطرف مسائل تجاری سازی و فناوری حوزه طب سنتی و ایرانی از دیگر اقدامات و برنامه های مورد نظر ما است. داروخانه طب ایرانی و سلامتکده ها در کشور راه اندازی شده اند.

وبلاگ آرشیو بهترین ها علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سهم کمتر از نیم درصدی ایران در بازار های جهانی طب سنتی و گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم کمتر از نیم درصدی ایران در بازار های جهانی طب سنتی و گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید