شاخص تجارت آمریکا به پایین ترین رقم از 2013 رسید

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، خبرنگاران: فعالیت تجاری آمریکا در ماه فوریه با تأثیر ویروس کرونا بر زنجیره های عرضه و تردید شرکتها برای ثبت سفارش، برای اولین بار به پایین ترین رقم از 2013 رسیده است.

شاخص تجارت آمریکا به پایین ترین رقم از 2013 رسید

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، به نقل از بلومبرگ؛ فعالیت تجاری آمریکا در ماه فوریه برای اولین بار از 2013 کاهش یافت. ویروس کرونا به زنجیره های عرضه آسیب زده و شرکت ها را برای ثبت سفارش مردد نموده است. این هشداری است برای بزرگترین اقتصاد دنیا که به تدریج از شیوع این ویروس آسیب می بیند.

شاخص مدیران خرید شرکت تحقیقاتی آی اچ اس مارکیت که فراوری در کارخانه ها و فعالیت شرکت های خدماتی را نشان می دهد، 3.7 امتیاز پایین آمده و به 49.6 رسیده است که پایین ترین حد از اکتبر 2013، زمان بسته شدن دولت آمریکا، است. امتیاز کمتر از 50 نشان دهنده رکود است.

سود 30 ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین حد خود رسیده و بازار سهام آمریکا رو به کاهش است. شاخص اس پی 500 اولین سقوط خود را در این ماه ثبت کرد.

این اولین اطلاعات مالی آمریکاست که ضربه سخت اقتصاد را از ویروس کرونا نشان می دهد. اقتصاددان ها پیش بینی می نمایند این ویروس رشد مالی آسیا را بیش از پیش کاهش دهد. شاخص های مشابهی در ژاپن و استرالیا هم ضعیف شده اند که نشان دهنده تأثیر مالی این بیماری است.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان آی اچ اس مارکیت گفت: شیوع ویروس کرونا با تأثیر بر تقاضا در بخش هایی مثل سفر و گردشگری و به وسیله کاهش صادرات و اختلال زنجیره عرضه بر اقتصاد تأثیر می گذارد.

این ویروس تا حالا جان 2200 نفر را گرفته که بیشتر آنها در چین بوده اند و بیش از 75 هزار نفر را مبتلا نموده است.

لری کودلو، مشاور مالی کاخ سفید گفت این ویروس تأثیر کمی بر اقتصاد آمریکا خواهد داشت.

وی گفت: تا حالا به نظر نمی رسد مسائل به وجود آمده برای زنجیره عرضه ضربه مهمی به اقتصاد آمریکا زده باشد، شاید این آسیب بسیار ناچیز باشد ولی بزرگ نیست.

ولی اطلاعات آی اچ اس مارکیت نشان می دهد صادرات برای دومین ماه پیاپی کاهش یافته و استخدام کند شده است.

شرکت ها در آمریکا در خصوص کند شدن بیشتر رشد مالی و انتخابات ریاست جمهوری در 2020 نگران هستند. این شرایط ممکن است موجب پیروزی دموکراتها گردد که سیاستی کاملاً متفاوت با دونالد ترامپ دارند.

منبع: اقتصادنیوز

به "شاخص تجارت آمریکا به پایین ترین رقم از 2013 رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص تجارت آمریکا به پایین ترین رقم از 2013 رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید