شهدا سایه جنگ را از سر کشور برداشتند، عده ای مدعی وطن دوستی هستند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، مهرداد بذرپاش عصر یکشنبه در بزرگداشت شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهدا و سالروز رحلت حضرت ام البنین(س) در مسجد صاحب الزمان(عج) خرم آباد در سخنانی با بیان اینکه امروز در جمع مردم غیور، رشید، آزاده، با غیرت و شجاع لرستان و خرم آباد حاضر هستیم گفت: استان لرستان به لحاظ نسبت تعداد شهدا به جمعیت، جزو استان های دوم تا سوم کشور است.

شهدا سایه جنگ را از سر کشور برداشتند، عده ای مدعی وطن دوستی هستند

مردم لرستان در دفاع از ارزش های انقلاب حساب خود را پس داده اند

وی با بیان اینکه مردم این استان در دفاع از ارزش های انقلاب حساب خود را خوب پس داده اند مطرح کرد: مردم لرستان در مقاطع حساس و سخت رشادت های خود را به خوبی نشان داده اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم با اشاره به اینکه مردم لرستان شش هزار و 200 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده و این تعداد یک رکورد بسیار بالا محسوب می گردد گفت: البته این توقع و انتظار نیز از استانی یک دست شیعه و دوستدار اهل بیت مانند لرستان وجود دارد که همیشه دوستدار انقلاب و ارزش های انقلاب باشد.

بذر پاش با اشاره به سالروز وفات حضرت ام النبین(ع) بیان داشت: فرزند این بانوی بزرگوار حضرت ابوالفضل(ع) بوده که به ایشان لقب قمر بنی هاشم داده اند.

وی با اشاره اینکه خورشید بنی هاشم امام حسین(ع) بوده و قمر بنی هاشم(ع) حضرت ابوالفضل(ع) است که همیشه از سید الشهدا(ع) اطاعت نموده است گفت: ماه از خورشید نور خود را می گیرد و در این راستا حضرت ابوالفضل(ع) نیز همیشه چشم و حواسش به امام حسین(ع) بوده و از ایشان اطاعت نموده است.

عده ای از نام شهدا استفاده کردند و حقوق های آنچنانی دریافتد

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه امروز که ما دور هم جمع شده ایم تنها برای تجلیل از مقام شهدا و همچنین خانواده شهدا نیست بلکه برای این بوده که به معنای واقعی راه شهدا را ادامه بدهیم گفت: عده ای هستند که فقط مدعی وطن دوستی هستند اما هیچ کس به اندازه شهدا وطن دوست نیست.

بذر پاش با بیان اینکه زمانی کشور آماج حملات دشمن بود و این شهدا بودند که ایستادند و از سرزمین ایران دفاع کردند گفت: عده ای در آن موقع برای ادامه تحصیل و دریافت دکترا به خارج از کشور رفتند و گفتند که ما تحصیل می کنیم و به کشور برمی گردیم.

وی با تاکید بر اینکه به فکر مردم بودن شرط وطن دوستی است گفت: شهدا در صف اول ایستادند و از کشور دفاع کردند و هیچ کس به اندازه شهدا نمی تواند ادعا کند که به فکر مردم بوده است.

بذر پاش با بیان اینکه عده ای از نام شهدا استفاده کردند و حقوق های آنچنانی دریافتد گفت: آیا قرار ما با شهدا این بود؟ آیا ما نیز در راه خدمت به مردم به خدا رسیدیم؟

شهدا و مدافعین حرم سایه جنگ را از سر کشور برداشتند

وی با بیان اینکه شهدا نیز دوست داشتند که ازدواج نمایند، زندگی تشکیل بدهند، تحصیل نمایند و ... گفت: اما شهدا جان خود را تقدیم انقلاب کردند تا ذره ای از این مملکت کم نگردد.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه شهدای جنگ تحمیلی و همچنین شهدای مدافع حرم سایه جنگ را از سر این مملکت برداشتند گفت: امروز میانگین سن مدافعین حرم 22.5 سال است و اینها باید ادعا نمایند که سایه جنگ را از سر این مملکت برداشتند و این در حالیست که عده ای ادعا دارند که آنها سایه جنگ را از سر این مملکت برداشته اند.

وی با تاکید بر اینکه قرار ما با شهدا حفظ استقلال کشور و برطرف بی عدالتی بود گفت: انقلاب کردیم که فقر نباشد، بی عدالتی برداشته گردد و فاصله فقیر و غنی وجود نداشته باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مگر شعار انقلاب ما تمام شده است؟ گفت: نخیر تازه شعار و اهداف انقلاب آغاز شده و انقلاب هیچ گاه تمام شدنی نیست.

بذرپاش با تاکید بر اینکه ما انقلاب کردیم که هر روز از روز دیگر بهتر باشیم گفت: اما هنوز قرار ما در زمینه برخورد و مقابله با فساد عملی نشده است.

از سر و روی نظام بانکداری کشور ربا می بارد

وی با تاکید بر اینکه خانواده شهدا هزینه کردند اما امروز مظلوم ترین قشر در کشور محسوب می شوند گفت: امروز اصلی ترین یادواره شهدا ایجاد کار، نشاط و کارآفرینی در کشور است و یادواره شهدا با حل مسائل مردم و برطرف محرومیت تحقق پیدا می نماید.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم با تاکید بر اینکه ما 230 هزار شهید تقدیم انقلاب نموده ایم و این در حالیست که روز به روز جوانان ما جلوی چشم خانواده هایشان از بیکاری آب می شوند گفت: ما این تعداد شهید داده ایم و این در حالیست که میزان واردات مرکبات به کشور 150 درصد افزایش پیدا نموده و جلوی چشم ما در گمرک کالای قاچاق رد می گردد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه ما امروز هیچ گونه معضل امنیتی در داخل کشور نداریم و این در حالیست که دور تا دور ما آتش است گفت: در ایران حتی یک صدای ترقه بلند نمی گردد، اما چرا برای برطرف معضلات و مسائل مالی و قاچاق کالا این گونه اقدامات صورت نمی گیرد؟

وی با بیان اینکه یادواره شهدا زمانی محقق می گردد که در کشور حرفی از ربا در بانکداری کشور وجود نداشته باشد گفت: جوان ما می خواهد 10 میلیون وام بگیرد در میان مقررات مختلف گیر می نماید و این در حالیست که هزار میلیارد بدون مقررات به فرد دیگری می دهند.

وی با بیان اینکه از سر و روی نظام بانکداری کشور ربا می بارد گفت: همه مردم گرفتار ربای بانک ها شده اند.

اصلی ترین تهدید برای کشور، ناکارآمدی است

بذرپاش با بیان اینکه هر روز بر تعداد دانشگاه ها، مراکز علمی کاربردی، غیر انتفاعی و ... اضافه می گردد گفت: این در حالیست که از طرف دیگر مسائل کشور بیشتر می گردد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های ما به محلی برای حل مسائل اروپا، کانادا و ... شده است گفت: می گویند یا باید مسائل آنها را حل کنیم یا اطلاعات ایران را تقدیم آنها کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم با بیان اینکه دانشگاه های ما هنوز انقلابی نشده اند گفت: هنوز آرمان های شهدا وارد دانشگاه ها نشده، انقلاب فرهنگی تنها در ظاهر نیست و باید شاهد تمدن سازی در دانشگاه ها باشیم.

بذرپاش با بیان اینکه لرستان با این همه ذخایر و نیروی انسانی چرا باید بالاترین نرخ بیکاری را داشته باشد گفت: کل بودجه عمومی، بانکی، شرکت ها، شهرداری ها و ... باید برای تبدیل به کالا یا خدمات گردد، اما این اتفاق نمی افتد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اصلی ترین تهدید برای کشور، ناکارآمدی است وگرنه نه آمریکا و نه هیچ کس دیگر نمی تواند غلطی بکند گفت: مردم بعد از گذشت این سال ها به این نتیجه رسیده اند که جمهوری اسلامی نتوانسته مسائل مالی آنها را حل نماید.

بذرپاش با تاکید بر اینکه هر کس که دلش برای شهدا، امام، رهبری و انقلاب می تپد باید برای برطرف ظلم و فساد کار کند تا جمهوری اسلامی ایران کارآمد گردد گفت: امروز یادواره شهدا در گرو پیشرفت، اقتدار، ایجاد اشتغال، ایجاد نظام متعالی دانشگاهی، توزیع عدلانه ثروت، برطرف تبعیض و ... است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شهدا سایه جنگ را از سر کشور برداشتند، عده ای مدعی وطن دوستی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهدا سایه جنگ را از سر کشور برداشتند، عده ای مدعی وطن دوستی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید