مدیران دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، استاندار زنجان گفت: مدیران باید در حوزه عملکردی خود در هفته دولت اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.

مدیران دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند

افشارچی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تأکید بر اینکه مدیران باید در حوزه عملکردی خود در هفته دولت اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند، گفت: مدیران موظفند به رسانه ها و مردم عملکرد ارائه دهند و جوابگو باشند.

او با اشاره به شعار سال به نام فراوری، دانش بنیان، اشتغال آفرین اضافه نمود: باید به این مهم توجه داشت مبلغی که در مورد اشتغال آفرینی پرداخت می گردد در کجا استفاده شده و صرف این مورد نباشد که فقط یک تیک زده و مبلغ داده گردد که در واقع این برطرف مسئولیت است.

استاندار زنجان ادامه داد: باید پایش و رصد لازم به وسیله فرمانداران و بازدید های لازم انجام گردد که وام در کجا صرف شده و ایجاد اشتغال انجام گرفته است یا نه که اصل موضوع فراوری بسیار مهم است.

افشارچی با اشاره به اینکه هفته دولت به روز های مختلفی تقسیم بندی شده است، گفت: اگر پروژه ای آماده افتتاح باشد این امر انجام خواهد گرفت، اما دستگاه هایی نیز به طور مجزا موظف به جوابگویی فعالیت های خود در این هفته هستند.

او اضافه نمود: دستگاه هایی مثل آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، فرمانداری ها، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و ... باید خود را موظف به اطلاع رسانی نمایند و در مورد اقدامات صورت گرفته عملکرد دستگاه را به رسانه ها و مردم گزارش نمایند.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه در اجرای بعضی پروژه ها باید عجله کرد، گفت: اگر مناقصه یا موضوع دیگری هست باید در هفته دولت انجام گردد، بنابراین باید مسئولان عملکرد خود را در هفته دولت ارائه دهند.

او با بیان اینکه پروژه ای در استان در حال شروع است که شاخص های این پروژه داده هایی است که به وسیله ارگان ها و ادارات احصاء می گردد، ادامه داد: دستگاه های اجرایی به ویژه مسئولان آی تی همکاری لازم را داشته باشند، بنابراین یکسری از داده های حیاتی باید در اختیار استانداری قرار گیرد.

افشارچی با اشاره به اینکه این داده ها ابزار نظارتی برای برنامه ریزی های آینده خواهد بود، گفت: اگر این داده ها متناقض باشد با مسئول مربوطه برخورد می گردد و این اطلاعات باید تا چند روز آینده به دستمان برسد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این کار پایه اصلی اپلیکیشنی خواهد بود که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اضافه نمود: داده جمع آوری شده و سپس پروژه ای طراحی و در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه باید ابزاری ایجاد گردد که حکمرانی ما داده محور باشد، گفت: از این طریق مردم می توانند به راحتی اطلاعات لازم را داشته باشند و از سویی اگر شکایتی داشته باشند نیز به راحتی می توان نظارت کرد و در واقع نظارت ها مردم محور خواهد شد.

افشارچی با اشاره به اینکه داده هایی که به دست بنده خواهد رسید تعیین خواهد نمود در این نرم افزار چه موضوعی قرار داده گردد، اضافه نمود: از این طریق به سمت استفاده از داده ها خواهیم رفت و اطلاعات کلان و حتی اطلاعات مربوط به مصرف برق، آب و سایر امور برای هر فردی احصاء خواهد شد.

او با بیان اینکه دستگاه هایی که در شورای برنامه ریزی هستند داده های بیشتری در اختیار قرار خواهند داد، ادامه داد: بنابراین نیرو های آی تی ارگان ها باید در مورد امور یاد شده کاملا توجیه شوند که چه داده هایی کاربرد خواهد داشت و آن را در اختیارمان قرار دهند.

به گفته افشارچی با این شرایط گام اول را استانداری بر می دارد و بقیه امور به دست بخش خصوصی واگذار خواهد شد تا یک اتفاق خوب در استان رخ دهد و در نهایت شفافیت عملکرد در استان ایجاد خواهد شد.

وبلاگ آرشیو بهترین ها زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مدیران دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید