معرفی شرکت های حمل و نقل ریلی ایران

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، قطار در سراسر دنیا به عنوان یکی از ایمن ترین وسایل حمل و نقل شناخته می گردد.

معرفی شرکت های حمل و نقل ریلی ایران

وبلاگ آرشیو بهترین ها: پیشینه سفر با قطار در ایران به سال 1306 شمسی بازمی گردد، ابتدا در راستاهای بسیار محدود مانند تهران شهر ری، و سپس راستاهای گسترده تر. راه آهن سراسری امکان سفر بین شمال و جنوب کشور را فراهم کرد و رفته رفته استفاده از قطار به عنوان روشی محبوب و مطمئن برای سفر رواج گرفت. حمل و نقل ریلی در ایران کم کم در قالب شرکت های معین صورت گرفت و به تعداد این شرکت ها اضافه شد. بعد از گذشت بیش از 90 سال از احداث راه آهن همچنان قطار در لیست اولویت های بسیاری از افراد قرار گرفته است. این مطلب از مِستر بلیط به معرفی شرکت های حمل و نقل ریلی ایران می پردازد.

شرکت حمل و نقل ریلی رجا

قدیمی ترین شرکت حمل و نقل ریلی در ایران شرکت رجا است که در سال 1376 به صورت رسمی تأسیس گشت. رجا با سابقه ای درخشان و طولانی همچنان یکی از پیشتازان صنعت ریلی کشور به شمار می رود. این شرکت از ابتدا با سهام صد در صد دولتی و متعلق به راه آهن فعالیت خود را شروع کرد و سپس به سازمان تأمین اجتماعی واگذار گشت. شرکت رجا دارای بیش از 1100 نیروی کارآمد در زمینه های متفاوت است. رجا تا کنون پیروز به دریافت جوایز و تندیس های زیادی شده که همگی نشان از عملکرد مثبت این شرکت دارند. قطارهای رجا به کوپه های 6 نفره، 4 نفره و سالنی تقسیم می شوند. رجا از معدود شرکت هایی است که قطار 5 ستاره را وارد ناوگان ریلی کشور نمود. قطارهای 5 ستاره رجا بسیار لوکس بوده و از امکانات مناسب و قابل توجهی برخوردار هستند. قطارهای این شرکت مجهز به تجهیزات صوتی و تصویری، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، سیستم تهویه مطبوع، رستوران های بسیار لوکس و شبکه اینترنت هستند. صبا، ارم، سریر، زندگی، سیمرغ، غزال، توس، خلیج فارس، سپهر،… قطارهای شرکت رجا را تشکیل می دهند.

شرکت حمل و نقل ریلی فدک

فدک به مالکیت شرکت ریل پرداز نوآفرین در سال 1394 تأسیس شد. فدک با 200 واگن و در راستا تهران مشهد کار خود را شروع کرد. نام تنها قطار این شرکت فدک است و در حقیقت قطاری 5 ستاره می باشد. قطار فدک در سه کلاس متفاوت به مسافران سرویس می دهند. این قطارها کاملاً مطابق با استانداردهای روز جهان طراحی شده اند و از کوپه هایی 4 نفره و بسیار مجهز برخوردارند. مسافران می توانند از داخل کوپه مهماندار را فرا بخوانند. کوپه ها به سیستم صوتی و تصویری کارآمد، سرویس خواب بسیار راحت و با کیفیت و شبکه اینترنت داخلی قطار مجهز می باشند. در کلاس پنج ستاره ویژه فدک که برترین کلاس این قطار محسوب می گردد، بهترین و کامل ترین نوع پذیرایی از مسافران صورت می گیرد.

شرکت ریلی نورالرضا

نورالرضا یکی از جدیدترین و کارآمدترین شرکت های حمل و نقل ریلی کشور به شمار می رود. این شرکت در بخش خصوصی کشور فعالیت می نماید. قطارهای نورالرضا بسیار جدید و مدرن بوده و در واگن های لوکس 4 تخته به مسافران سرویس های با کیفیتی ارائه می دهند. قطارهای شرکت نورالرضا در راستاهای اصفهان مشهد، تهران مشهد، تهران شیراز و کرج مشهد به جابجایی مسافران می پردازند. از امکانات ویژه این قطارها می توان به شبکه اینترنت، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، پذیرایی بسیار کامل، امکان سفارش غذا هنگام خرید بلیط قطار، سیستم تهویه هوا، سیستم مجهز صوتی و تصویری، روزنامه، کتاب، هدفون و چراغ مطالعه اشاره نمود. قطارهای شرکت نورالرضا دارای کوپه مخصوص بانوان نیز هستند.

شرکت قطارهای مسافری رعد تبریز

شرکت قطارهای رعد تبریز به عنوان شرکتی خصوصی در شهر تبریز شروع به کار کرد. این شرکت در سال 1382 تأسیس شد و هم اکنون نیز یکی از کارآمدترین و فعال ترین شرکت های ریلی به شمار می رود. معروف ترین قطار این شرکت سهند نام دارد.

از دیگر شرکت های حمل و نقل ریلی می توان به شرکت راه آهن شرقی بنیاد، شرکت مهتاب سیر جم، شرکت قطارهای مسافری کوثر و شرکت ریل ترابر سبا اشاره نمود.

همانطور که ذکر شد سفر با قطار در زمره پرطرفدارترین روش های سفر در کشورمان محسوب می گردد. در گذشته به دلیل عدم امکان خریدهای اینترنتی مسافران مجبور به مراجعه حضوری و تهیه بلیط قطار بودند. اما اخیراً ایجاد این امکان باعث تسهیل پروسه سفر و صرفه جویی در زمان و هزینه شده است. مِستر بلیط یکی از قدیمی ترین و خوشنام ترین سامانه های فروش آنلاین بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما است. فقط کافیست در این وب سایت تاریخ سفر و مبدأ و مقصد خود را جستجو کنید. مستر بلیط لیستی از ارزان ترین و کامل ترین بلیط ها به مقصد مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد. بعد ازانتخاب گزینه مورد نظر به راحتی و فقط با گذراندن چند مرحله ساده بلیط خود را خریداری خواهید نمود.

منبع : ویرلن

منبع: چمدان

به "معرفی شرکت های حمل و نقل ریلی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت های حمل و نقل ریلی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید