میراث دوستان ناجی تخت خلیل می شوند؟

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رزن از رایزنی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، دوستداران و علاقمندان میراث فرهنگی برای ساماندهی بنای تاریخی تخت خلیل خبر داد.

میراث دوستان ناجی تخت خلیل می شوند؟

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها شهروز کهیایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برای برداشتن منبع آبی که روی بنای جانمایی شده، کارهای خوبی در حال انجام شده است و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی، میراث دوستان و سازمان های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی مشکل این بنای تاریخی رفع شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه اعتبارات استانی و حتی ملی برای احیاء تخت خلیل کافی نیست، عنوان کرد: پیگیری های زیادی شده تا علاقمندان میراث فرهنگی در حفظ بنا به یاری میراث بیایند و امیدواریم پیگیری ها به زودی به نتیجه برسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رزن با اشاره به نقش این بنای تاریخی در رونق گردشگری روستای کاج و شهرستان رزن، یادآور شد: با توجه به شرایط بنا، احیاء، بازسازی و ثبت ملی قلعه یکی از اولویت های اصلی شهرستان است.

تخت خلیل یا قلعه کاج در روستای هدف گردشگری کاج شهرستان رزن قرار گرفته است و با وجود اهمیت فراوان نه تنها تا به امروز در فهرست آثار ملی ایران ثبت نشده بلکه در آستانه تخریب هم است. گذر زمان، غریبی تخت خلیل و بی مهری مسئولان آن را در شرایط نامناسبی قرار داده و بسیاری از بخش های بنا را با خطر ریزش روبرو کرده است، علاوه بر این منبع آبی در سال های 73 یا 74 وسط این بنای تاریخی علم شده که مانع ثبت ملی بنا است.

منبع: دنیای سفر

به "میراث دوستان ناجی تخت خلیل می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث دوستان ناجی تخت خلیل می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید