نمایش هنرهای سنتی هنرمندان 31 استان کشور در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ، 350 غرفه میزبان علاقه مندان به صنایع دستی

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ساعت 13 روز چهارشنبه 15 اسفند 97 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به صورت رسمی افتتاح می گردد.

نمایش هنرهای سنتی هنرمندان 31 استان کشور در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ، 350 غرفه میزبان علاقه مندان به صنایع دستی

پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، امروز دوشنبه 13 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ آرشیو بهترین ها با اعلام این خبر اضافه کرد: در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، هنرمندان 31 استان کشور در قالب 350 غرفه به معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی خود می پردازند.

او اضافه کرد: در این دوره از نمایشگاه که در سالن های 8،9،10،11 نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد، هنرمندان تمام استان های کشور حضوری فعال دارند و علاقه مندان از 15 الی 18 اسفند به مدت چهار روز می توانند از ساعت 9 الی 17 از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

محمودیان گفت: در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی برنامه های ویژه ای نیز برای علاقه مندان اجرا خواهد شد که از آن جمله می توان به برپایی سیاه چادرهای عشایری با هدف معرفی زندگی اقوام ایرانی اشاره نمود.

او گفت: برپایی کارگاه های زنده صنایع دستی، برپایی سفره هفت سین هر استان بر روی نقشه کشورمان، اجرای موسیقی محلی توسط گروه های هنری استان های مختلف و ... از دیگر برنامه های سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در ادامه گفت: به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی در استان های کم برخوردار، برنامه ریزی هایی برای در اختیار گذاشتن غرفه های صنایع دستی به صورت رایگان برای این هنرمندان اجرا شده است.

محمودیان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی می تواند موجب معرفی هرچه بیشتر هنرمندان صنایع دستی و آثار هنری آن ها گردد و نشان دهنده عزم جدی سازمان میراث فرهنگی برای حمایت هرچه بیشتر از این هنرمندان است.

او در ادامه با اشاره به برنامه ریزی ها برای حمایت های هرچه بیشتر از کالای ایرانی و تولیدات صنایع دستی داخلی اضافه کرد: معرفی، فروش و عرضه هرگونه صنایع دستی غیر ایرانی در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ممنوع است و در این نمایشگاه تنها محصولات صنایع دستی داخلی و آثار ارزشمند هنرمندان کشورمان معرفی و عرضه می گردد.

سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ساعت 13 روز چهارشنبه 15 اسفند با حضور دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعدادی از مسئولان عالی رتبه برگزار خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "نمایش هنرهای سنتی هنرمندان 31 استان کشور در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ، 350 غرفه میزبان علاقه مندان به صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش هنرهای سنتی هنرمندان 31 استان کشور در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ، 350 غرفه میزبان علاقه مندان به صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید