نیکزاد: قیمت فولاد تا دو هفته آینده کاهش می یابد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف مدت دو هفته شاهد کاهش قیمت فولاد نسبت به قیمت کنونی آن در بازار خواهیم بود.

نیکزاد: قیمت فولاد تا دو هفته آینده کاهش می یابد

به گزاش گروه سیاسی وبلاگ آرشیو بهترین ها، علی نیکزاد در حاشیه دومین جلسه آنالیز موانع خرید اتوبوس های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون شهری، گفت: این نشست با حضور رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور، معاونان شهرداری تهران، مدیر عامل سایپا و ایران خودرو صبح امروز برای آنالیز موانع موجود در بحث خرید اتوبوس برگزار گردید.

وی اضافه نمود: زیرمجموعه وزارت صمت برای حمایت از حمل و نقل درون و برون شهری، بالغ بر 5 هزار توان فراوری اتوبوس برای درون شهری و 3 هزار اتوبوس برای برون شهری ظرفیت دارد که مقرر شد؛ هزار اتوبوس تا سرانجام سال 99 یعنی 500 اتوبوس برای شهرداری تهران و 500 اتوبوس توسط سازمان شهرداری ها و همیاری های وزارت کشور کارسازی گردد تا بتوانیم از توان فراوری داخلی استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس تاکید نمود: 5 هزار اتوبوس در بیش از هزار شهر متوقف شده اند و بنابراین در این جلسه مقرر شد، وزارت صمت این اتوبوس ها را بازسازی کند. همچنین تعدادی اتوبوس های گازسوز هم وجود دارد که به دلیل فرسودگی مخزن گاز بلا استفاده مانده و باید مخزن کپسول آن ها نوسازی و استاندارد گردد تا بتوانند به ناوگان حمل و نقل بازگردند.

نیکزاد گفت: این تصمیمات مقرر شد، ظرف مدت 3 هفته آینده انجام گردد تا جلسه سوم آنالیز موانع خرید اتوبوس های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون شهری برگزار گردد.

وی همچنین با بیان اینکه در ادامه این جلسه با حضور وزیر صمت موضوع فولاد و سیمان هم مورد بحث و آنالیز نهاده شد، بیان نمود: در بحث سیمان مقرر شد، هر پاکت سیمان با ارزش اضافه نموده و هزینه حمل و نقل به طور متوسط بالغ بر 19 هزار و پانصد تومان عرضه گردد و هر تُن سیمان به صورت فله ای با ارزش اضافه نموده 290 هزار تومان باشد.

نایب رئیس مجلس اضافه نمود: قیمت سیمان به صورت پاکتی پیش از این 17 هزار و پانصد تومان بود که به دلیل قیمت پاکت و دیگر مسائل با یک رقم جزئی افزایش قیمت پیدا کرد.

*تأثیر فولاد و سیمان بر ساخت مسکن

نیکزاد با اشاره به اینکه خبر خوبی درباره فولاد در روز های آینده شنیده خواهد شد، گفت: رزم حسینی وزیر صمت جلسات متعددی را با بخش خصوصی، سندیکاها، فراورینمایندگان بخش خصوصی و دولتی فولاد طی این مدت برگزار نموده و بنابراین ظرف مدت دو هفته شاهد کاهش قیمت فولاد نسبت به قیمت کنونی آن در بازار خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا افزایش قیمت سیمان و فولاد روی قیمت مسکن تأثیرگذار نخواهد بود، گفت: سیمان و فولاد یکی از مباحث مهم در بحث فراوری مسکن هستند، اما افزایش قیمت آن ها به صورت حداقل هایی اجرا شده که نه کارخانه ها ضرر نمایند و نه بر ساخت و ساز مسکن لطمه ای وارد گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نیکزاد: قیمت فولاد تا دو هفته آینده کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکزاد: قیمت فولاد تا دو هفته آینده کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید