چاپ کتاب و کالاهای غیرمجاز در چاپخانه های بدون مجوز اتحادیه انجام می گردد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اقدامات اخیر این تشکل صنفی در برخورد با واحدهای بدون مجوز، شرح داد: طبق برنامه از پیش مشخص شده بازرسی از واحدهای چاپی ادامه دارد، بعضی از چاپخانه ها اکنون از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جواز دارند اما از ما ندارند، بعضی دیگر مجوز خود را از چاپخانه داری خرید ه اند اما نسبت به تغییر اطلاعات اقدام نکرده اند و بعضی اصلا مجوز از ارشاد یا اتحادیهندارند.

چاپ کتاب و کالاهای غیرمجاز در چاپخانه های بدون مجوز اتحادیه انجام می گردد

وی ادامه داد: در این زمینه قرار است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لیست کاملی از این چاپخانه ها در اختیار اتحادیه قرار دهد تا با استفاده از آن بتوانیم نظارت بهتر و کامل تری بر فعالیت چاپخانه ها داشته باشیم.

ابوالحسنی با بیان اینکه سر و سامان دادن به شرایط کسب و کار چاپخانه ها از جمله اهداف بازرسی از واحدهای صنفی است، گفت: در یک بازرسی و مشاهده کلی فقط در ظهیر الاسلام حدود300 واحد فعالیت می نمایند که بخش عمده آن ها مجوز اتحادیه را ندارند و باید به این موضوع رسیدگی گردد.

وی تاکید نمود: عدم دریافت جواز چاپخانه ها از اتحادیه معمولا باعث ایجاد اختلال می گردد و بیشتر مواردی که به صورت غیرقانونی نسبت به چاپ کتاب و سایر اقلام تقلبی و غیراصل مبادرت می ورزند به وسیله همین واحدها است.

ابوالحسنی در ادامه انجام خدمات چاپی بی کیفیت را از دیگر اختلال این واحدها در صنعت چاپ اظهار داشت و اضافه کرد: معمولا چاپ کتاب ها و کالاهایی که بدون مجوز و بی کیفیت هستند نیز در این واحدها انجام می گردد و می توان ادعا کرد اغلب کارهای خلاف یعنی حدود 90 درصد در واحدهای بدون مجوز انجام می گردد.

رایزنی برای تامین مواد اولیه

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران بعلاوه در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره شرایط رایزنی با واردنمایندگان مواد اولیه صنعت چاپ برای صنف نیز شرح داد: با رییس سازمان توسعه تجارت برای تامین ملزومات و مواد اولیه مورد احتیاج صادرنمایندگان صنعت چاپ رایزنی هایی داشته ایم و جلساتی برگزار نموده ایم.

وی ادامه داد: قرار است هماهنگی انجام گردد هزینه گمرک مواد اولیه برای صادرنمایندگان صنعت چاپ که قصد صادرات کالاهای چاپی به خارج از کشور دارند حذف گردد.

ابوالحسنی با بیان اینکه اینکار با هدف حمایت از توسعه صادرات انجام می گردد، گفت: در بسیاری از کشورهای جهان از صادرات و صادرنماینده حمایت جدی انجام می گردد چون ارزآوری خوبی برای آن کشور دارد، در این زمینه امیدواریم رایزنی های ما نیز به نتیجه برسد و تعرفه گمرکی برای مواد اولیه صادرنمایندگان صنعت چاپ به زودی حذف گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چاپ کتاب و کالاهای غیرمجاز در چاپخانه های بدون مجوز اتحادیه انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ کتاب و کالاهای غیرمجاز در چاپخانه های بدون مجوز اتحادیه انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید