گزارش جدید صندوق بین المللی پول از اقتصاد خاورمیانه

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، صندوق بین المللی پول در گزارشی پیش بینی کرد رشد مالی بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه کاهش یابد.

گزارش جدید صندوق بین المللی پول از اقتصاد خاورمیانه

به گزارش ایسنا، در تازه ترین گزارش از چشم انداز مالی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، تحریم های آمریکا علیه ایران به عنوان عاملی جدی بر سر تقویت رشد مالی معرفی شده است. این نهاد بین المللی از کاهش 1.7 درصدی حجم فراوریات کالا و خدمات در شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داده است که بخش بزرگی از آن ناشی از تحریم های نفتی جدید آمریکا بر ضد ایران خواهد بود.

این صندوق از کاهش شش درصدی رشد مالی ایران در امسال خبر داده است که در مقایسه با رشد منفی 3.7 درصدی سال 2018 نشان دهنده تعمیق رکود اقتصاد است. جهاد آزور، مدیر بخش خاورمیانه صندوق بین المللی پول گفت: واضح است که اعمال مجدد تحریم ها دارای پیامدهای منفی بر اقتصاد ایران خواهد بود.

دیگر صادرنمایندگان نفتی نیز از پیامدهای تحریم های جدید مستثنی نیستند به گونه ای که رشد بخش نفتی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با 0.2 درصد کاهش در مقایسه با سال گذشته به 0.4 درصد رسیده است. صندوق از کم رنگ شدن آثار افزایش مخارج دولتی بر تقویت رشد کشورهای عربی خبر داده است و به آنها توصیه نموده است با برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت ها، چهارچوب میان مدت معینی برای مقاوم سازی بیشتر اقتصاد ایجاد نمایند.

صندوق بین المللی پول متوسط نسبت بدهی به فراوری ناخالص داخلی کشورهای منطقه را 20 درصد عنوان نموده است اما در دو کشور سودان و لیبی این نسبت از 80 درصد فراتر رفته است که آماری نگران نماینده محسوب می گردد.

صندوق بین المللی پول تقویت کیفیت نظام آموزشی، اصلاح بازار کار، اصلاح شکاف زیرساختی در مناطق مختلف و بهبود فضای کسب و کار را اولویت های اصلی برای کشورهای منطقه عنوان نموده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "گزارش جدید صندوق بین المللی پول از اقتصاد خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش جدید صندوق بین المللی پول از اقتصاد خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید