Gears of War 5 بر روی Xbox Series X چهار برابر سریع تر بارگذاری می گردد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، سرعت بسیار بالا مشخصه شاخص کنسول های نسل بعد است و از این موضوع مطمئنیم. اما دقیقا نمی دانیم در عمل این سرعت چه معنایی دارد. اما به لطف گفته بعضی بازی سازان، اطلاعاتی در این زمینه در دسترس قرار گرفته است. کارگردان فنی Gears of War 5 در گفت و گویی با Windows Central گفته است این بازی بر روی کنسول Xbox Series X مایکروسافت تقریبا 4 برابر سریع تر بارگذاری می گردد بدون اینکه تغییری در کدهای بازی اعمال گردد. این اتفاق به لطف استفاده از حافظه پرسرعت SSD به جای HDD در این کنسول صورت می گیرد.

Gears of War 5 بر روی Xbox Series X چهار برابر سریع تر بارگذاری می گردد

افزایش چشمگیر سرعت بارگذاری Gears of War 5 در ایکس باکس بعدی

مایک رینر، کارگردانی فنی بازی مشهور Gears of War 5 گفته است با Xbox Series X ما توانسته ایم زمان بارگذاری را بدون تغییر در کدهای بازی بیش از 4 برابر کاهش دهیم. با APIهای جدید DirectStorage و سخت افزار جدید ما می توانیم عملکرد I/O را ارتقا دهیم و مقدار بارگذاری بر روی پردازنده را نیز پائین آوریم. هر دو این فاکتورها در افزایش سرعت بارگذاری اطلاعات نقش اساسی دارند. این موضوع توسط جیسون رونالد، مدیر برنامه ایکس باکس نیز تائید شده است. به گفته رونالد، مایکروسافت با ایکس باکس وان ایکس متوجه فاکتورهای محدود کننده در عملکرد کنسول شده، به همین دلیل تصمیم بر استفاده از SSD اتخاذ شده است.

این بخش نیز بر پایه ویژگی مهم Xbox Velocity Architecture است. در این معماری از یک SSD سفارشی استفاده شده و شامل بخش اختصاصی برای برطرف فشار بر روی سخت افزار و APIهای DirectStorage جدید نیز می گردد. همچنین Xbox Velocity Architecture مجهز به ویژگی جدیدی به نام Sampler Feedback Streaming است که نقشی به مانند رم فیزیکی ایکس باکس سری ایکس ایفا می نماید. در واقع نقطه عطف ایکس باکس جدید مایکروسافت نه فقط سخت افزار قدرتمند، بلکه ابزارهای سفارشی متعددیست که استفاده از پتانسیل سخت افزاری کنسول را آسان تر می نماید. و به گفته توسعه دهندگان، این اتفاق فراتر از جنبه های تبلیغاتی است.

SSD، قهرمان کنسول های بازی نسل بعد

حافظه SSD بیش از هر قسمت دیگری برای توسعه دهندگان هیجان انگیز بوده چرا که با این ذخیره ساز پرسرعت، اطلاعات با سرعت بسیار بیشتری به حافظه منتقل می شوند. این ویژگی نه تنها باعث بارگذاری و اجرای سریع تر بازی ها می گردد، بلکه اجازه کار بر روی دیتا ست های بسیار حجیم تری را می دهد. هارد دیسک ها همیشه به عنوان یک عامل محدود کننده بر سر راه توسعه دهندگان بوده است و SSD با ویژگی هایی که دارد، نه تنها محدودیت ها را برطرف می نماید، بلکه انعطاف پذیری کار بازیسازان را نیز افزایش می دهد.

ایکس باکس سری ایکس از رزولوشن 4K با نرخ فریم بالا و Ray Tracing پشتیبانی می نماید و به گفته توسعه دهنده بازی Ori and the Will of the Wisps این اتفاق عظیم بعدی در صنعت بازی است. و بدون شک جایگزینی SSD با HDD در نسل جدید کنسول ها، بیش از هر تغییر دیگری در این انقلاب نقش داشته است.

منبع : سخت افزار

منبع: آی تابناک

به "Gears of War 5 بر روی Xbox Series X چهار برابر سریع تر بارگذاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Gears of War 5 بر روی Xbox Series X چهار برابر سریع تر بارگذاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید