کاهش تقاضا برای تحصیل در دوره های ارشد و دکتری دانشگاه های آمریکا

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، جعفر مهراد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در میان کشور های مختلف دنیا به مهاجر ستیزی شهرت دارد.

کاهش تقاضا برای تحصیل در دوره های ارشد و دکتری دانشگاه های آمریکا

وی اضافه کرد: زمانی که وی در برابر درخواست های مهاجرتی تعداد زیادی از مردم مقاومت می نماید در واقع به اصل مهمی که به توسعه و پیشرفت آمریکا در طی سالیان دراز یاری نموده است توجه نمی نماید.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام اعلام کرد: آمریکا مدیون نخبگانی از کشورهای مختلف دنیا است که به اقتصاد این کشور یاری نموده و می نمایند.

مهراد تاکید نمود: از سال 1900 میلادی مهاجران در این کشور یک سوم برندگان جایزه نوبل در شیمی، فیزیک، پزشکی و اقتصاد را تشکیل می دهند. مهاجران بیش از یک چهارم تقریبا 110 هزار پتنتی را که سالانه در آمریکا به ثبت می رسد در اختیار دارند.

وی اضافه کرد: بیش از یک میلیون دانشجوی خارجی در دانشگاه های آمریکا تحصیل می نمایند و سالانه تخمین زده می گردد که در حدود 40 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور یاری نمایند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام اعلام کرد: از سال 2016 میلادی وضعیت رهبری در علم و فناوری در این کشور دستخوش تغییر شده و از این سال، درخواست ویزای H-1B که بسیاری از متخصصان خارجی برای کار در آمریکا لازم دارند تا 20 درصد کاهش یافته و تقاضای تحصیل دانشجویان خارجی در دوره های تحصیلات تکمیلی نیز به ویژه در دانشکده های بازرگانی بیش از 10 درصد کاهش نشان می دهد.

مهراد گفت: تعداد دانشجویان بین المللی در حالیکه در سایر کشورهای پیشرفته از جمله استرالیا و کانادا رو به افزایش است اما در آمریکا تقریبا ثابت مانده است.

وی گفت: علیرغم گفته های ترامپ درباره روسای جمهور پیشین که سیاست درهای باز را دنبال نموده اند، مهاجرت فرآیندی سخت و سخت است.

چهره ماندگار علمی کشور تاکید نمود: سال ها طول می کشد تا ویزای دانشجویی به ویزای شهروندی H-1B تبدیل گردد. این مورد حتی درباره نخبگان بسیار برجسته در تخصص های بسیار مورد احتیاج نیز صادق است.

وی عنوان نمود: در سال 2004، نرخ سالانه اعطای ویزای H-1B از 195 هزار به 65000 و امروز به 85000 کاهش یافته است.

چهره ماندگار علمی کشور گفت: این وضعیت کار را برای فارغ التحصیلان خارجی که می کوشند جذب بازار کار آمریکا شوند، سخت تر نموده اما قانون، شهروندان 5 کشور از جمله استرالیا، کانادا، شیلی، مکزیک و سنگاپور را مستثنی نموده است.

مهراد گفت: ثبت نام دانشجویان دوره های کارشناسی این 5 کشور از سال تحصیلی 2001-2000 تقریبا ثابت مانده در حالیکه ثبت نام دانشجویان سایر کشورها تا 14 درصد کاهش نشان می دهد.

وی اعلام کرد: اکنون آمریکایی ها از جمله 55 درصد از آنهایی که به ترامپ رای داده بودند طبق نظر سنجی سال 2017 از مهاجرت افراد نخبه و ماهر حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاهش تقاضا برای تحصیل در دوره های ارشد و دکتری دانشگاه های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تقاضا برای تحصیل در دوره های ارشد و دکتری دانشگاه های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید