سلامتی و پزشکی

آیا پیلاتس ورزش مناسبی برای کاهش وزن است؟

پیلاتس یک رشته ورزشی است که به وسیله جوزف پیلاتس ورزشکار و مربی تربیت بدنی در اوایل دهه 1900 ابداع شد. این ورزش تقریباً شامل 50 تمرین برای تقویت عضلات، افزایش استقامت و بهبود تعادل، ارتقاء حالت بدن و انعطاف پذیری می گردد.

20 آذر 1401

آلزایمر یک عفونت است

خبرنگاران: محققان کشف کردند که یک نوع باکتری به نام ژنژیوایس پورفیرو مانوس (Porphyromonas gingivalis) عاملی بیماری زا در پشت پریودنتیت مزمن (معروف به بیماری لثه) در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر است

2 آذر 1401

کی روش: ملاقات با انگلیس مثل رویا است

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: ملاقات ایران با انگلیس مانند یک رویا است.

30 آبان 1401

هندوانه عصر حجر تلخ بوده است

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، هندوانه عصر حجر تلخ بوده است.

21 آبان 1401

هر آنچه که باید در خصوص بیماری تنگی دریچه آئورت بدانید!

سابقه خانوادگی تنگی دریچه آئورت، استعمال سیگار، فشار خون بالا، کلسترول بالا، ابتلا به دیابت، داشتن تب روماتیسمی خطر ابتلا به تنگی دریچه آئورت را افزایش می دهد.

11 آبان 1401

سهم کمتر از نیم درصدی ایران در بازار های جهانی طب سنتی و گیاهان دارویی

سیف سهندی گفت: ایران ظرفیت بالایی در حوزه طب سنتی دارد که این زمینه، ارزآوری و اشتغال زایی زیادی را به همراه خواهد داشت.

10 آبان 1401

چرا اندازه خودکشی در منطقه ها کوهستانی بیشتر است؟

زندگی در ارتفاعات در کنار مزایای فیزیکی، احتمالا هزینه هایی روانی دارد که یکی از آن ها افزایش ریسک خودکشی است.

1 آبان 1401

اهمیت غربالگری در تشخیص بیماری های چشمی بچه ها

یکی از رایج ترین بیماری هایی که با غربالگری به موقع و مداخله مناسب می توان از بروز عوارض جبران ناپذیر آن جلوگیری می نماید، رتینوپاتی (آسیب شبکیه) نوزادان نارس است.

26 مهر 1401

میگرن را بیشتر جدی بگیرید!

طبق مطالعه جدیدی، میگرن با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل در مرحله بعد پیوند دارد و این مطالعه، چگونگی ارتباط این دو بیماری عصبی را روشن تر می کند.

21 مهر 1401

معرفی فیلم فانتزی Slumberland با بازی جیسون موموآ

فیلم اسلامبرلند (Slumberland) جدیدترین داستان فانتزی و بچگانه ای به شمار می رود که به وسیله سرویس آنلاین نتفلیکس مورد اقتباس قرار گرفته است. این فیلم بر اساس کمیک استریپی به نام نموی کوچولو در اسلامبرلند (Little Nemo In Slumberland) از سال 1905 میلادی نوشته وینسور مک کی...

30 شهریور 1401

ابداعی خاص در سوغاتی محبوب و شیرین مشهدی ها

نبات از سوغاتی های معروف مشهد است که به تازگی ابداعی جالب در این سوغاتی معروف به همت مؤسسه صنایع غذایی ایجاد شده است.

24 شهریور 1401

روغن جوانه گندم چه کارهایی که برای مو نمی کند

بدون شک در بازار رقابتی امروز نام محصولات زیادی را در حوزه مراقبت از مو می شنوید که ادعا می کنند می توانند سلامت موهای شما را بازیابند. آیا تا به امروز در مورد روغن جوانه گندم شنیده اید؟ آیا می دانید فواید آن چیست؟ آیا می دانید چگونه و چطور می توانید از...

22 شهریور 1401

بهترین سوغات همدان(قسمت 1)

سوغات همداندر این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران به معرفی سوغات همدان خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.

18 شهریور 1401

12 تا از عجیب ترین خواص چای سیاه

در خصوص خواص و فواید چای سیاه چیزی می دانید؟ بعد از آب، چای سیاه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در دنیا است. گیاه چای متعلق به خانواده گیاه Camellia sinensis است. چای سیاه نسبت به دیگر ، طعم قوی تر و کافئین بیشتری دارد. اما کافئین آن کمتر از قهوه است. چای سیاه بعلاوه...

25 مرداد 1401

روش های کنارآمدن با ترس از پرواز

آئروفوبیا یکی از انواع فوبیا و شامل ترس از پرواز، ترس از هواپیما و ترس از سفر هوایی است. آمار ها نشان می دهد سفر هوایی از دیگر انواع سفرها، امن تر است در حالی که همچنان یکی از ترس های بسیار رایج است.

24 مرداد 1401

ایسلند، سرزمین آتش و یخ!

ایسلند زیبا ترین کشوری است که تا به حال دیده ام! این را متیو جهانگردی که سفرهای پر ماجرایش معروف هستند می گوید. در این پست عکس های شگفت انگیزی که او از ایسلند گرفته را خواهیم دید!

20 مرداد 1401

10 ورزش برای افزایش تحرک دست و انگشتان

آیا تا به حال دقت نموده اید چند بار در روز از دست یا انگشتان تان استفاده می کنید؟ این اعضای پر زحمت به تقویت احتیاج ندارند؟ با ورزش دادن دست و انگشتان تان عملکرد آنها هم بهبود می یابد!

19 مرداد 1401

تأثیر مثبت بازی تتریس روی مغز

طبق یک ویدئوی تازه از یک شبکه آموزشی YouTube به نام BrainCarft که به وسیله استودیوهای PBS Digital تهیه می گردد، بازی تتریس تأثیر زیادی روی مغز می گذارد که البته این تأثیر، عمدتاً مثبت است.

16 مرداد 1401

متوقف شدن ریزش مو با مصرف این میوه جادویی

با چای گواوا پوست سر خود را ماساژ دهید و آن را به مو های خود بمالید، این کار را از ریشه مو ها آغاز کرده و به سمت انتهای رشته های مو ادامه دهید. اجازه دهید به مدت دو ساعت پوست سر و مو های شما به این ماده آغشته بمانند و سپس سر خود را شستشو دهید.

14 مرداد 1401

مزایده شش میلیون دلاری کمربند محمدعلی کلی

کمربند قهرمانی سنگین وزن محمد علی در یک حراجی به قیمت 6.18 میلیون دلار فروخته شد.

10 مرداد 1401
تعداد: (289)