آیا جرات امتحان کردن تندترین غذاهای دنیا را دارید؟!

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، معرفی تندترین غذاهای دنیا

غذاهای تند و تیز طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند و غذای تند و اسپایسی در اغلب کشورها وجود دارد. با این حال برخی کشورها فلفل را به بخش اصلی غذایشان تبدیل کرده اند و در واقع، غذاهایشان ترکیب فلفل و مواد دیگر است! امروز قصد داریم تندترین غذاهای دنیا در سرتاسر دنیا را به شما معرفی کنیم. اگر عاشق غذای تند هستید ادعا می کنید که می توانید هر غذای تندی را بخورید برای یک بار هم که شده این غذاها را امتحان کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

آیا جرات امتحان کردن تندترین غذاهای دنیا را دارید؟!

هند، پال کاری | Phall Curry

وقتی در مورد تندترین غذاهای دنیا حرف می زنیم واجب است که ابتدا از سرزمین فلفل یعنی هند صحبت کنیم! در این کشور تقریبا تمام غذاها و حتی نوشیدنی ها تند هستند، اما تندترین آن ها غذایی به نام پال کاری است. این غذا به عنوان تندترین غذای دنیا شناخته شده است و هرکسی، حتی خود هندی ها جرات خوردنش را ندارند! در واقع، اگر بخواهید این غذای تند و آتشین را امتحان کنید لازم است فرم رضایت نامه ای را امضا کنید تا اگر اتفاقی افتاد نتوانید از رستوران شکایت کنید! در پال کاری 10 نوع فلفل مختلف استفاده شده است و یکی از آن ها فلفل بوت جولوکیا (bhut jolokia) است که به عنوان تندترین فلفل دنیا شناخته می شود!

تایلند، سوپ تام یام | Tom Yum

سوپ تام یام با فاصله کمی از پال کاری در رده دوم تندترین غذاهای دنیا قرار می گیرد. این سوپ ترش و تند اغلب با مرغ یا ماهی تهیه می شود و به دلیل عطر و بوی خوبی که دارد طرفداران زیادی هم دارد. در واقع، عطر خوب این سوپ به خاطر مواد معطری مثل علف لیمو، آب لیموی تازه و سس ماهی است. این سوپ بسیار تند و خوشمزه است و اگر خیلی غذای تند دوست دارید در سفر به تایلند می توانید آن را امتحان کنید؛ البته ما مسئولیتی قبول نمی کنیم!

پرو، پاپا آلا هوآنکاینا | Papa A La Huancaina

وقتی به ظاهر معصوم این پیش غذای پرویی نگاه می کنید اصلا باور نمی کنید که با یکی از تندترین غذاهای دنیا روبرو باشید. این غذا در واقع یک نوع سالاد است که از سیب زمینی و تخم مرغ تهیه می شود و روی آن سسی زرد رنگ ریخته می شود. چطور ممکن است چنین چیزی تند باشد؟ خب، فقط کافی است کمی از این غذا را بچشید تا بفهمید با چه چیزی سر و کار دارید! این سالاد به صورت سرد سرو می شود و سس زردی که روی آن ریخته می شود در واقع یک سس پنیری است که از فلفل تند و فلفل چیلی هابنرو تهیه می شود و فوق العاده تند است!

کره، کیمچی جیگه | Kimchi Jjigae

کیمچی جیگه یکی از تندترین غذاهای دنیا و یکی از محبوب ترین غذاها در کره است. اگر به کره سفر کردید پیشنهاد می کنیم این غذای تند و تیز و خوشمزه را حتما امتحان کنید. کیمچی جیگه از پنیر توفو، قارچ، پیازچه، سیر و مقادیر بسیار زیادی فلفل قرمز تهیه می شود. البته در برخی رستوران های دنیاگردی مقدار تندی این غذا را کم می کنند تا دنیاگرد ها بتوانند آن را تحمل کنند اما در رستوران های محلی این غذا به صورت تند و آتشین سرو می شود.

چین، سیچوان هات پات | Sichuan Hot Pot

استان سیچوان چین به غذاهای تند و تیزش معروفیت دارد و در حقیقت، برخی از تندترین غذاهای دنیا در این منطقه تهیه می شوند. هات پات نام غذایی تند است که در کشور چین و همین طور مغولستان بسیار محبوب است. اما هات پات سیچوان بسیار خاص و ویژه است و از ترکیب سیر، گوشت، سبزیجات و فلفل سیچوان تهیه می شود. به دلیل ماهیت گرمی که دارد این غذا را اغلب در فصل زمستان می خورند. استان سیچوان یکی از دنیاگردی ترین منطقه ها چین است، بنابراین اگر به سیچوان سفر کردید حتما این هات پات های خوشمزه و تند را امتحان کنید. روش سرو این غذا هم بسیار جالب است و معمولا روی میز پخته می شود و مشتریان خودشان غذا را به صورت داغ سرو می کنند.

جامائیکا، جرک چیکن | Jerk Chicken

بهترین مواد اولیه در آشپزی جامائیکایی یک جا جمع شده اند و غذایی به نام جرک چیکن را به وجود آورده اند: میخک، دارچین، پیازچه، جوز هندی، آویشن و سیر همراه با ران مرغ. ممکن است تا به حال بارها مرغ سوخاری و اسپایسی خورده باشید اما مطمئن باشید هیچ کدام به تندی جرک چیکن نخواهد بود. این غذا جزء تندترین غذاهای دنیاست و البته یکی از خوشمزه ترین و پرمزه ترین آن ها! ادویه های بالا را با حجم زیادی فلفل ترکیب می کنند و بعد ران های مرغ را با این ادویه ها مزه دار می کنند و بعد کباب می کنند. طعم مرغ کبابی که روی آتش کباب شده همراه با این حجم از ادویه های معطر و تند و تیز ترکیبی بسیار لذیذ و دلچسب به وجود می آورند که هیچ وقت از یادتان نخواهد رفت.

اتیوپی، سیک سیک وات | Sik Sik Wat

سیک سیک وات یکی دیگر از تندترین غذاهای دنیاست که در کشور اتیوپی سرو می شود. این خورش تند و تیز اغلب با نانی به نام اینجرا سرو می شود که ظاهری اسفنجی و سوراخ سوراخ دارد. سیک سیک وات با استفاده از گوشت گاو یا مرغ تهیه می شود و تندی آن به دلیل سس معطر و خوشمزه اش است. این سس تند از ترکیب فلفل چیلی، پاپریکا و سایر فلفل ها و ادویه های تند و معطر تهیه می شود.

منبع: msn.com

منبع: الی گشت

به "آیا جرات امتحان کردن تندترین غذاهای دنیا را دارید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا جرات امتحان کردن تندترین غذاهای دنیا را دارید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید