آیین نامه ارتقاء اساتید بر اساس تنوع فعالیت های اعضای هیئت علمی تدوین شود

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: بهتر است آیین نامه ارتقاء اساتید بر اساس تنوع فعالیت هایی که اعضای هیئت علمی در حوزه های مختلف دارند، تدوین شود.

آیین نامه ارتقاء اساتید بر اساس تنوع فعالیت های اعضای هیئت علمی تدوین شود

طالعی، معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه وبلاگ آرشیو بهترین ها، درباره آیین نامه ارتقاء اساتید این دانشگاه گفت: آیین نامه ارتقاء اساتید در اختیار هیئت ممیزه دانشگاه امیرکبیر قرار گرفته است و معاونت پژوهشی نیز به عنوان عضو حقیقی آن، پیشنهادات خود را مطرح می کند.

وی ادامه داد: بند سه این آیین نامه مربوط به فعالیت های پژوهشی اساتید می شود. با توجه به این بند، معاونت پژوهشی دانشگاه یک سری پیشنهاداتی را به هیئت ممیزه ارسال می کند تا اساتید با توجه به آن ها ارتقاء یابند؛ که از جمله آن ها می توانیم به اجرای طرح های پژوهشی، اختراعات و دستاورد های فناورانه اشاره کنیم. با موافقت هیئت ممیزه مقرر شد طرح های پژوهشی جایگزین مقاله شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر اظهار کرد: بر این اساس، اساتیدی که در حوزه ارتباط با صنعت فعالیت می کنند، با طرح های پژوهشی و دستاورد های فناوری ارتقاء می یابند. هدف ما این است تا بتوانیم سبدی را تهیه کنیم تا به موجب آن اساتیدی که به انجام فعالیت های پژوهشی، اختراع و تجاری سازی می پردازند، در حیطه کاری خود ارتقاء یابند و اساتیدی که در جهت گسترش مرز های دانش عمل می کنند، با ارائه مقاله ارتقاء یابند.

وی با بیان اینکه بهتر است آیین نامه ارتقاء اساتید براساس تنوع فعالیت هایی که اعضای هیئت علمی در حوزه های مختلف دارند، تدوین شود، اظهار کرد: به این صورت اساتید براساس تخصص و زمینه کاری خود سبد مورد نظر را انتخاب می کنند؛ به عنوان مثال برخی اساتید در روابط بین الملل خوب فعالیت می کنند و برخی دیگر در حوزه تجاری سازی و دستاورد های فناوراننه پیروز هستند. در حقیقت باید اجازه دهیم اساتید با توجه تمایلی که دارند در حوزه های مختلف فعالیت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آیین نامه ارتقاء اساتید بر اساس تنوع فعالیت های اعضای هیئت علمی تدوین شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه ارتقاء اساتید بر اساس تنوع فعالیت های اعضای هیئت علمی تدوین شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید