از تلفن همراه مکلارن تا قلیان بوگاتی؛ لوازم جانبی عجیبی که توسط خودروسازان عرضه می شوند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، خودروسازان همیشه در کنار فراوری اتومبیل، به حوزه های دیگری مثل سبک زندگی و تکنولوژی نیز ورود پیدا نموده اند. به همین جهت، گهگاه شاهد معرفی محصولات و لوازم جانبی غیرمرتبط از سوی برندهای خودرویی بوده ایم که از شاخص ترین آنها می توان به ربات انسان نمای آسیمو از شرکت هوندا و پروژه آسمان خراش 66 طبقه و 250 متری استون مارتین در میامی اشاره نمود.

از تلفن همراه مکلارن تا قلیان بوگاتی؛ لوازم جانبی عجیبی که توسط خودروسازان عرضه می شوند

برخی مواقع بین روح برند و پروژه های جانبی ارتباط مستقیمی وجود دارد، مثل سورتمه ساخت ب ام و که تیم ایالات متحده را در المپیک 2014 به مدال طلا رساند. برخی مواقع هم کالای فراوری شده با برند یک خودروساز هیچ ارتباطی به فلسفه و روح آن ندارد، مثل چمدان های رولزرویس یا چوب گلف فراری. در نوشتار حاضر نگاهی گذرا به برخی از ابزارها و لوازم جانبی عجیب که خودروسازان فراوری کرده اند، خواهیم داشت.

دوچرخه الکتریکی Luna Cycle Apex از آئودی

آئودی دوچرخه الکتریکی Luna Cycle Apex را یک ماشین اسپرت قدرتمند برای افراد اسپرت توصیف می نماید. این دوچرخه زیبا از همان سیستم قوای محرکه هارمونیک موجود در دوچرخه 80 هزار دلاری PG Bikes Blacktail سود می برد. مثل دیگر محصولات آئودی کیفیت Luna Cycle Apex هم در سطح بسیار بالایی واقع شده است. در حالت Pedelec این دوچرخه توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 78 کیلومتر در ساعت را دارا بوده و قادر است تا 69 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

با 20.8 کیلوگرم وزن، آئودی Luna Cycle Apex یکی از سبک ترین دوچرخه های الکتریکی با سیستم تعلیق کامل محسوب می گردد. بهره گیری گسترده از فیبرکربن در قسمت های مختلف از جمله رینگ ها دلیل اصلی وزن پایین این دوچرخه 20 هزار دلاری است.

هلیکوپتر استون مارتین

شرکت انگلیسی استون مارتین با همکاری ایرباس هلیکوپتی به نام ACH130 توسعه داده؛ در این همکاری ایرباس تجارب خود در بخش فنی و استون مارتین تجارب خود در زمینه طراحی را به کار بسته است. به عبارت بهتر نمای بیرونی و فضای کابین هلیکوپتر ACH130 حاصل ایده پردازی طراحان خودروساز انگلیسی است.

خریداران هلیکوپتر ACH130 می توانند آن را با چهار طرح بیرونی متفاوت سفارش دهند. با انتخاب هر طرح، روکش ها و عناصر موجود در فضای داخلی نیز با آن هماهنگ می شوند. طبق انتظار در داخل کابین از مرغوب ترین و با کیفیت ترین مواد استفاده شده و جزئیات در سطح بسیار بالایی واقع شده است.

جایگاه آئودی R18 Ultra

جایگاه آئودی R18 Ultra اگرچه طراحی ساده و مینمالیستی دارد، ولی در ساخت آن از ورقه های آلومینیومی و کامپوزیت های فیبرکربنی مشترک با اتومبیل مسابقه ای R18 استفاده شده است. این جایگاه با آنالیز داده های دریافتی از بیش از 1500 نفر طراحی شده و به دلیل هندسه خاص و الیاف فیبرکربن مخصوص فقط و فقط 2.26 کیلوگرم دارد.

بکارگیری اسکلت های پوشیدنی؛ روش آئودی برای حفظ سلامت کارکنان خط فراوری

لوازم جانبی برای یک سوپر اسپرت؛ تلفن همراهی از مکلارن

چنانچه پیگیر اخبار مربوط به موبایل های هوشمند بوده باشید، حتما می دانید که دو کمپانی مکلارن و وان پلاس روابط نزدیکی باهم دارند. محصول مشترک این دو برند انگلیسی و چینی نسخه ای ویژه از تلفن همراه وان پلاس 7T پرو است، این نسخه حامل پسوند مکلارن ادیشن بوده و در بدنه آن از رنگ نارنجی انحصاری مکلارن استفاده شده است. علاوه بر این در سیستم عامل نیز بازنگری هایی اجرا شده و انیمیشن هایی مشابه با نمایشگر خودروهای مکلارن به رابط کاربری این موبایل پرچمدار اضافه گشته است. مثل محصولات مکلارن، تلفن همراه مخصوص شرکت چینی سرعت فوق العاده بالایی دارد.

قایق تفریحی لکسس

در سال 2017 بود که لکسس با رونمایی از ایده ای مفهومی برای یک قایق تفریحی 12.8 متری خبرساز شد. نکته عجیب اینکه هنگام تبدیل ایده به عمل، طول قایق فراوریی به 19.8 متر افزایش یافت! این قایق اسپرت و زیبا با همکاری کمپانی آمریکایی Marquis ساخته شده و بخش اعظمی از سازه آن را مواد کامپوزیت و پلاستیک تقویت شده با فیبرکربن تشکیل می دهد؛ وظیفه تامین نیرو را هم موتور ولوو IPS 1200 بر عهده دارد. همانگونه که از یک محصول مزین به نشان لکسس انتظار می رود، کیفیت کابین و فضای داخلی این قایق تفریحی 3.7 میلیون دلاری در حد ایده آل است.

قایق ماهیگیری هوندا

بسیاری از ما ایرانیان هوندا را با موتورسیکلت ها و خودروهای باکیفیتش می شناسیم. اما این کمپانی زیرمجموعه های متعددی داشته و محصولات متنوعی را فراوری می نماید. بخش Marine یکی از این زیرمجموعه ها است که از سال 1964 در زمینه ساخت موتور قایق فعالیت دارد. همکاری این بخش با شرکت سن خوان باعث شکل گیری قایق ماهیگیری لوکسی به نام SJ32 شده است. این قایق از دو موتور ساخت شرکت هوندا بهره برده و رنگ نارنجی ترمال آن از خودروی اسپرت آکیورا NSX برگرفته شده؛ به گفته هوندا Marine هر موتور قدرتی برابر با 250 اسب بخار فراوری می نماید. با این حساب SJ32 برابر با 500 اسب بخار قدرت دارد. بسته به آپشن ها و سطح تجهیزات، این قایق ماهیگیری با قیمتی بین 300 الی 450 هزار به فروش می رسد.

جایگاه پروپایلوت نیسان

جایگاه پروپایلوت نیسان را می توان یکی از عجیب ترین لوازم حاضر در لیست نامید. همانطور که از نام این جایگاه تعیین است، نیسان در آن بخشی از فناوری خودران خود را به کار گرفته؛ خودروساز ژاپنی افرادی که نمی توانند در صف بایستند را مشتریان هدف این جایگاه می داند.

جایگاه خودران نیسان به قابلیتی مشابه با کروز کنترل هوشمند خودروها مجهز است و همیشه فاصله خود را با جایگاه بعدی تنظیم می نماید. به نظر می رسد نیسان با توسعه این جایگاه قصد داشته ضمن آزمایش قابلیت فوق، توجه رسانه ها را هم به خود جلب کند که در این امر کاملا پیروز بوده است.

مینی ربات تویوتا Kirobo

هر چند در نگاه نخست مینی ربات تویوتا Kirobo یک اسباب بازی کوچک جذاب دیده می گردد، ولی فلسفه فراوری آن اصلا جالب نیست. آمارهای موجود نشان می دهد میزان تولد نوزادان در ژاپن بسیار پایین آمده و تعداد زیادی از بانوان زندگی خود را بدون فرزند سپری می نمایند. در زبان ژاپنی واژه Kirobo به معنای امید است و این ربات 10 سانتی متری می خواهد با صحبت کردن، تشخیص عواطف و نشان دادن واکنش همدم بانوان ژاپنی باشد. دور از انتظار نیست که مینی ربات هوشمند تویوتا به خودروهای این شرکت نیز راه پیدا کرده و در فرایندهای مربوط به رانندگی یا بهتر کردن حال روحی به یاری راننده بشتابد.

هوندا UNI-CUB

هوندا UNI-CUB در واقع یکی از نتایج جانبی پروژه ربات انسان نمای آسیمو است. این وسیله حمل و نقل شخصی که در سال 2012 معرفی شده، به تکنولوژی حفظ تعادل و سیستم حرکت در تمام جهات مجهز است؛ به همین خاطر راکب می تواند آن را به سمت های جلو، عقب، چپ، راست یا مورب راهنمایی کرده و همپای یک فرد پیاده حرکت کند. UNI-CUB در طول فرایندهای توسعه به نسل سوم خود رسیده و نسبت به قبل سبک تر و راحت تر شده است. علی رغم کارکردی مشابه با سِگ وِی، هوندا UNI-CUB با استقبال بالای افراد کم توان حرکتی روبرو شده و در صورت فراوری انبوه پتانسیل دستیابی به پیروزیت را دارد.

قلیان بوگاتی

می رسیم به عجیب ترین وسیله جانبی که توسط یک خودروساز، آن هم نه یک خودروساز معمولی، بلکه سازنده اتومبیل های رکوردشکن ساخته می گردد. خانم ها و آقایان این شما و این هم قلیان بوگاتی!

احتمالا می دانید که بوگاتی از محبوبیت فراوانی در خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار بوده و بخش قابل توجهی از مشتریان آن را ثروتمندان این منطقه تشکیل می دهند. خودروساز فرانسوی هم از این محبوبیت به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرده و با همکاری شرکت Desvall - که در زمینه فراوری پیپ های لوکس فعالیت می نماید - یک قلیان اشرافی راهی بازار کرده است. این قلیان طراحی منحصر بفردی داشته و در ساخت آن از فریم تیتانیومی، بدنه فیبرکربنی و دسته چرمی استفاده شده است. از این قلیان لوکس تنها 150 دستگاه موجود بوده و هر عدد از آن 100 هزار دلار قیمت دارد! بد نیست بدانید مدل پایه از مرسدس S کلاس با قیمتی در حدود 95 هزار دلار به فروش می رسد؛ پورشه 911 کاررا نیز قیمتی در همین حدود دارد!

منبع: carbuzz

منبع: دیجیکالا مگ

به "از تلفن همراه مکلارن تا قلیان بوگاتی؛ لوازم جانبی عجیبی که توسط خودروسازان عرضه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تلفن همراه مکلارن تا قلیان بوگاتی؛ لوازم جانبی عجیبی که توسط خودروسازان عرضه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید