افزایش حریم خصوصی با قابلیت Privacy Sandbox گوگل

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، گوگل با ویژگی Privacy Sandbox در پی کاهش ردیابی کاربران در اندروید و وب است.

افزایش حریم خصوصی با قابلیت Privacy Sandbox گوگل

وبلاگ آرشیو بهترین ها - قابلیت شفافیت ردیابی برنامه (ATT) اپل در بروزرسانی iOS 14.5 به کاربران iOS این امکان را داد که به وسیله برنامه ها و وب سایت های شخص ثالث ردیابی نشوند.

به گزارش فون آرنا، کسانی که از ردیابی منصرف شدند، دیگر تبلیغات سفارشی دریافت نمی نمایند. شرکت متا، که یکی از اولین شرکت هایی بود که از معرفی ویژگی ATT گلایه کرد، سال جاری 10 میلیارد دلار از عایدی خود را به علت این ویژگی از دست خواهد داد.

در سوی دیگر گوگل می گوید که تبلیغات یک بخش کلیدی در اینترنت است. با این حال، گوگل اعتراف می نماید که بعضی از ابزار های مورد احتیاج برای ارائه تجربه آنلاین به مصرف نمایندگان باید تغییر نمایند.

در این زمینه گوگل گام دیگری در راستای افزایش حریم خصوصی کاربران برداشته است. این شرکت امروز بیان کرد که Privacy Sandbox را از مرورگر کروم به سیستم عامل اندروید می آورد تا تبلیغات درون برنامه ای را کنترل کند. البته گوگل برخلاف اپل وعده داده که با سرویس های تبلیغاتی همکاری خواهد نمود تا با پیدا کردن برترین رویکرد کمترین آسیب را به کسب و کار ها وارد کند.

ویژگی Privacy Sandbox در اندروید با معرفی جایگزین های ایمن تر و ابزار ها و رویکرد های بهتر از آن چه در حال حاضر موجود است، سعی می نماید صنعت تبلیغات را سالم نگه دارد. رویکرد گوگل که البته خودش از بازیگران بزرگ حوزه تبلیغات به شمار میرود با رویکرد اپل در معرفی ATT فرق می نماید. گوگل می گوید رویکرد های تهاجمی بدون ارائه یک راستا جایگزین بی فایده اند و نتایج ناخوشایندی را برای حریم خصوصی کاربران و تجارت توسعه دهندگان به وجود می آورند.

گوگل بیان می نماید که قابلیت Privacy Sandbox بدون استفاده از شناسه های بین برنامه ای کار می نماید و از شناسه های تبلیغاتی که می تواند کاربران را به صورت آنلاین ردیابی کند، استفاده نخواهد نمود.

بیشتر بخوانید

وبلاگ آرشیو بهترین ها فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش حریم خصوصی با قابلیت Privacy Sandbox گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حریم خصوصی با قابلیت Privacy Sandbox گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید