اولین مجله تصویری علمی پژوهشی کشور منتشر می گردد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سید ناصر استاد با اشاره به تهیه فیلم برای آموزش مخاطبان در جهت دریافت روش ها و نتایج پژوهش علمی در این مجله، از آن به عنوان راه حلی برای کاهش معضل جزیره ای بودن پژوهش ها در کشور، اجتناب از تکرار در اجرای مطالعات، جلوگیری از صرف وقت و هزینه های گزاف به جهت آزمون و خطا در اجرای پروتکل های کلیدی توسط متخصصان و پژوهشگران دنیا و همچنین نشان دادن کاربرد نتایج پژوهش ها در عرصه واقعی آموزش بالینی و آکادمیک یاد کرد.

اولین مجله تصویری علمی پژوهشی کشور منتشر می گردد

وی اعلام کرد: مجله visualized journal of medical scienoes مجله ای تصویری و علمی- پژوهشی است که با مستندسازی تجارب محققین به وسیله تهیه فیلم و به اشتراک گذاری آن در ساختاری استاندارد و تعریف شده، ارزیابی های علمی و منصفانه ای نظیر داوری همتا را در مراحل آنالیز و کسب تائید پشت سر می گذارد و علاوه بر تسهیل و تسریع انتقال دانش، کاربردی کردن یافته های مطالعات محققین و بهره وری از آن را آسان می نماید.

استاد با اشاره به مخاطبین این نشریه اعم از دانشمندان، محققین، فراگیران و سایر مخاطبین پژوهش و آموزش در حوزه علوم پزشکی در سراسر جهان، از چاپ آن به صورت فصلنامه و به زبان انگلیسی اطلاع داد و اضافه کرد: حوزه تخصصی این مجله، مباحث پزشکی است و مقالات آن مبتنی بر ویدئو و تصویر هستند. قسمت روش کار مقاله در قالب فیلم ارائه می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی از اخذ موافقت اصولی این مجله از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع داد و گفت: طراحی اولین اعلام فراخوان کشوری جهت دریافت مقالات ویدئویی اجرا شده است و یک سوم از اعضای هیئت تحریریه این مجله از متخصصین و دانشمندان کشورهای سوئد، هلند و کانادا هستند.

استاد یادآور شد: این مجله مقالاتی که در تمام حیطه های علوم پایه و تخصصی به لحاظ روش شناسی و متدولوژی دارای نوآوری بوده و یا استاندارد طلایی حوزه پژوهش را دارا هستند به منظور چاپ می پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اولین مجله تصویری علمی پژوهشی کشور منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مجله تصویری علمی پژوهشی کشور منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید