ایده های طراحی خانه ای جذاب و منحصر بفرد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، در این جا به صحبت درباره خانه های زیبا و جذاب خواهیم پرداخت. همه افراد ایده هایی برای داشتن خانه رویایی خود در نظر دارند. چنین خانه ای در نظر افراد مختلف ویژگی های متفاوتی دارد. این خانه می تواند دارای استخری زیبا باشد، از طراحی مدرن برخوردار بوده یا به شکل قسمتی از طبیعت طراحی شده باشد. با نگاهی به مجله های دکوراسیون داخلی، با ایده های زیادی روبه رو خواهید شد که می تواند جرقه ای در ذهن شما ایجاد کند. در این جا به بیان ایده های خوبی برای داشتن خانه ای رویایی خواهیم پرداخت.

ایده های طراحی خانه ای جذاب و منحصر بفرد

تاثیر گذاری درب ورودی در چشم بیننده

از همان ابتدای ورود به خانه کوشش کنید خانه ای زیبا در چشم بیننده ایجاد کنید. سعی کنید رنگی جذاب و درخشان برای درب ورودی انتخاب نمایید. در گذشته درب قرمز نشانه ای از مهمان نوازی به شمار می رفت. با انتخاب درب ورودی زیبا مهمانان را برای ورود به خانه ای زیبا و جذاب آماده کنید.

استفاده از رنگ های روشن وخنثی برای دیوارها

یکی از ایده هایی که به جذابیت خانه شما می افزاید، استفاده از رنگ های خنثی برای دیوارها می باشد. رنگ های بژ و خاکستری از جمله رنگ هایی هستند که می توانید از آن ها استفاده نمایید. این رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ های تطبیق پذیری برشمرده می شوند. اگر دو اتاق بزرگ در کنار یکدیگر دارید از یک رنگ خنثی برای رنگ آمیزی آن ها استفاده نمایید. این کار به بزرگ تر نشان دادن آن ها یاری می نماید.

نحوه چیدمان مبلمان

مبلمان باید به گونه ای چیده گردد که فضای مناسب برای هم نشینی و صحبت افراد با یکدیگر را به راحتی فراهم کند. احتمالا این گونه چیدمان در لابی هتل ها زیاد به چشم شما خورده است. این کار باعث ایجاد نوعی توازن و صمیمیت می گردد. به یاد داشته باشید که همه مبلمان ها نباید به دیوار بچسبند بلکه باید به صورت نیم دایره در کنار یکدیگر قرار گیرند.

استفاده بهینه از نور طبیعی

دقت کنید خانه هایی که از طراحی جذاب و چشمگیری برخوردار هستند از نور طبیعی بهترین استفاده را می نمایند. تابش نور خورشید به داخل اتاق باعث ایجاد جوی آرام می گردد. به یاد داشته باشید پرده هایی که مورد استفاده قرار می دهید باید زیبا و کاربردی باشند. بهترین مثال از انتخاب پرده، پارچه های حریر می باشند. پارچه های پنبه ای، کتانی و ابریشم نیز از دیگر انواع پارچه هایی است که می توان از آن ها استفاده کرد. اگر نور زیادی به داخل اتاق می تابد استفاده از رنگ های روشن را نباید فراموش کنید.

استفاده از آینه

با نگاهی به مجله های دکوراسیون داخلی متوجه خواهید شد که در تمامی قسمت های خانه هایی که از طراحی های منحصر بفردی برخوردار هستند، از آینه استفاده شده است. نصب آینه ها در جای مناسب باعث پخش نور در کل فضای اتاق می گردد و همین امر در بزرگ تر نشان دادن اتاق یاری خواهد نمود. توجه داشته باشید که نصب آینه در مکان نامناسب نه تنها به زیبایی اتاق یاری نمی نماید بلکه اثر عکس خواهد داشت. آینه ها را درست در نقطه مقابل پنجره ها نصب نکنید، چرا که در این صورت نور دقیقا به بیرون از پنجره بازتاب می گردد.

انتخاب اندازه دقیق تابلو هنری متناسب با اندازه دیوار

یکی از کارهای هوشمندانه ای که درجهت زیباسازی خانه می توانید انجام دهید، نصب یک تابلو هنری بر روی دیوار می باشد. استفاده از یک تصویر کوچک بر روی دیوار جلوه زیبایی ایجاد نمی نماید. تابلو هنری باید به گونه ای بر روی دیوار نصب گردد که خط میانی آن هم سطح چشم باشد. اگر در خانه دیواری بزرگ دارید، از یک تابلو بزرگ بهره ببرید یا مانند گالری های هنری چند تابلو هنری کوچک را درکنار هم قرار دهید. اگر از چند تابلو کوچک در کنار هم استفاده کردید توجه داشته باشید فاصله بین آن ها بیش تر از 2 یا 4 اینچ نباشد.

استفاده از لایه های نورپردازی

استفاده از هر سه روش نورپردازی در هر خانه ای الزامی است. نورپردازی عمومی یا نورپردازی محیط، روشنایی کل فضای اتاق را تامین می نماید. نورپردازی کاربردی بیشتر در جزیره آشپزخانه و یا قسمتی که مربوط به مطالعه است از آن استفاده می گردد. نورپردازی دکوراتیو برای نمایش قسمتی خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از فرش و قرار گیری صحیح پایه مبلمان روی آن

اگر تصمیم دارید در اتاق نشیمن از فرش بهره ببرید، باید به نحوه چیدمان مبلمان دقت نمایید. استفاده از فرش به معین کردن فضای نشینمن یاری می نماید. این روش در اتاق های نشیمن بزرگ و کوچک تاثیری مشابه دارد. اگر اندازه فرش بیش از اندازه کوچک باشد ظاهر و مقیاس کلی اتاق را در هم می ریزد.

استفاده از تِم مناسب

در انتخاب نوع تِم دقت کنید. برای مثال استفاده از یک تِم غربی شلوغ نتیجه چندان خوبی نخواهد داشت. استفاده از وسایل گوناگون و ایجاد فضایی شلوغ باعث ایجاد سردرگمی می گردد. پیشنهاد ما به شما استفاده از تِمی است که تا مدت ها قدیمی نگردد.

معین نقطه مرکزی

نقطه مرکزی، به برجسته ترین نقطه اتاق گفته می گردد. در طراحی خانه هایی که از طراحی منحصر بفردی برخوردار هستند، این نقطه به درستی معین شده است. نقطه کانونی درست مکانی است که هر بیننده با وارد شدن به اتاق با آن روبه رو می گردد. بهترین نقطه برای ایجاد این کانون مرکزی، دقیقا در مقابل قسمت ورودی می باشد. وسایل دیگری که از آن ها در طراحی خانه استفاده می گردد در جهت تکمیل این نقطه می باشند.

استفاده از مبلمان

از استفاده کردن تعداد زیادی مبلمان در کنار یکدیگر پرهیز کنید. مبلمان باید به اندازه ای باشد که فضایی برای حرکت آسان افراد ایجاد کند. به جای خرید چند دست مبلمان ارزان قیمت که ظاهر خوبی هم ایجاد نمی نماید به فکر خرید یک دست مبلمان شیک و زیبا بر اساس بودجه خود باشید. مبلمانی را انتخاب کنید که با فضای اتاق شما هماهنگی داشته باشد.

نکات پایانی

طراحی یک خانه جذاب با هر بودجه ای امکان پذیر است. استفاده از راهکارهای ذکر شده به شما درساختن خانه رویایی و جذابی که در نظر دارید یاری خواهد نمود.

منبع: ساختمانچی

به "ایده های طراحی خانه ای جذاب و منحصر بفرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی خانه ای جذاب و منحصر بفرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید