باکو: برگزاری رزمایش با ترکیه حق ماست

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با رد ادعای ارمنستان در زمینه برگزاری رزمایش بین نیروهای این کشور با ترکیه، تمرینات نظامی را برای ثبات منطقه لازم خواند.

باکو: برگزاری رزمایش با ترکیه حق ماست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آرشیو بهترین ها، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه برگزاری رزمایش بین نیروهای این کشور با ترکیه را برای ثبات منطقه لازم برشمرد.

به نوشته خبرگزاری ترند نیوز لیلا عبدالله یوا سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت: تمرینات نظامی تاکتیکی مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه در منطقه لاچین به تضمین ثبات منطقه یاری می نماید.

سخنان عبدالله یوا پاسخ به ادعاهای وزارت خارجه ارمنستان مبنی بر این بود که برگزاری رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه در منطقه لاچین با بیانیه سه جانبه 10 نوامبر 2020 مغایر است و صلح و امنیت را تضعیف می نماید.

به گفته وی، این حق حاکمیتی هر کشور است که تمرینات مختلفی را در داخل مرزهای بین المللی خود انجام دهد.

وی اضافه کرد: تا به امروز جمهوری آذربایجان رزمایش های نظامی متعددی از جمله تمرینات مشترک با مشارکت کشورهای متحد در خاک خود انجام داده است. تمرینات تاکتیکی مشترک در منطقه لاچین، گامی مشابه است و به تضمین ثبات در منطقه می انجامد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اضافه کرد: ما به وزارت خارجه ارمنستان می گوییم که تهدید علیه صلح و امنیت منطقه، نه در انجام تمرینات نظامی به وسیله کشوری در خاک خود، بلکه در ادعاهای ارضی علیه یک کشور دیگر است، همانطور که ارمنستان مدتهاست انجام داده است. این کشور سالها، سیاست تجاوز نظامی، اشغال سرزمین های دیگر و بی توجهی به اصول حقوق بین الملل را دنبال کرد

عبدالله یوا اضافه کرد: اگر ارمنستان علاقه مند به تامین صلح و امنیت در منطقه است، باید به تعهدات خود عمل کند.

رسانه های خبری روز سه شنبه از برگزاری رزمایش عظیم بین نیروهای ارتش ترکیه و جمهوری آذربایجان در شهر تازه آزاد شده لاچین خبر دادند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این زمینه خاطرنشان کرد که نظامیان این کشور و جمهوری اذربایجان به رزمایش نظامی عظیم خود در منطقه لاچین در جمهوری آذربایجان با مشارکت یگان های از نیروی زمینی و تفگنداران دریایی ادامه دادند. این رزمایش مشترک در چارچوب توافقنامه همکاری نظامی بین دو کشور برگزار می گردد.

به گفته این وزارتخانه، نیروهای ترکیه و جمهوری آذربایجان با یگان های نیروی دریایی مانورهای رزمی با مهمات واقعی درعملیات شبیه سازی شامل خنثی سازی حمله دشمنان و نابودی پایگاه های آنها انجام دادند.

باکو هدف این رزمایش را بهبود قابلیت همکاری و هماهنگی رزمی وهمچنین مهارت های تصمیم گیری و کنترل فرماندهان نظامی اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "باکو: برگزاری رزمایش با ترکیه حق ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو: برگزاری رزمایش با ترکیه حق ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید