بایدن و تراپ در اواین شمارش آراء چه وضعیتی دارند؟

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، تهران (پانا) - شمارش اولیه آرای پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی است در برخی از ایالت ها از جمله ایندیانا، نیوهمپشایر، ترامپ فعلا نسبت به جو بایدن رقیب دموکرات خود پیشی گرفته و در ایالت کنتاکی، بایدن پیشتاز است است.

بایدن و تراپ در اواین شمارش آراء چه وضعیتی دارند؟

به گزارش منابع خبری آمریکا، در برخی ایالت های آمریکا، فرایند اخذ رای به تازگی پایان یافته و کار شمارش آرا شروع شده است. با توجه به اینکه کار شمارش آرا تازه شروع شده، هنوز درصد بسیاری کمی از رای ها شمارش شده است.

در ایالت کنتاکی تا این لحظه 8 درصد آرا شمارش شده و از این میزان رای شمرده شده، بایدن با کسب بیش از 53 درصد آرا پیشتاز است.

در ایالت ایندیانا، تا لحظه انتشار این خبر تنها سه درصد از آرای ماخوذه شمارش شده که دونالد ترامپ حدود 57 درصد آن را از آن خود کرده است.

فرایند اخذ رای در دیگر ایالت های آمریکا نیز رو به سرانجام است.

براساس اعلام مقام های انتخاباتی آمریکا، بیش از 100 میلیون نفر از مردم آمریکا تا پیش از سوم نوامبر (روز اصلی انتخابات) به صورت پستی یا زودهنگام و در مراکز قرار داده شده، رای خود را به صندوق انداختند و روز سه شنبه نیز میلیون ها تن دیگر به پای صندوق های رای رفتند تا در روز اصلی انتخابات شرکت کنند.

با توجه به تفاوت ساعتی در ایالات مختلف آمریکا از شرق تا غرب و قوانین مختلف انتخاباتی در ایالات مختلف، مراکز رای گیری کم کم بسته می شوند و به این ترتیب نتایج انتخابات کم کم مشخص می شود.

هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به 270 رای الکترال نیاز دارد که تا به امروز ترامپ 11 رای الکترال ایندیانا را از آن خود کرده است..

منبع: خبرگزاری پانا

به "بایدن و تراپ در اواین شمارش آراء چه وضعیتی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن و تراپ در اواین شمارش آراء چه وضعیتی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید