با کدام علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کنیم؟

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، تهران (پانا) - مدیر اورژانس بیمارستان سینا با تاکید بر اینکه پس از ابتلا به کرونا نباید در مراجعه به پزشک تاخیر صورت گیرد، در عین حال علائم مهمی را که نشان دهنده زمان مراجعه به مراکز درمانی است را توضیح داد.

با کدام علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کنیم؟

به گزارش ایسنا، حسین کرمانپور با اشاره به اینکه بعضی علائم وجود دارد که با دقت در آنها مراجعه به بیمارستان دیر نخواهد شد، گفت: مهم ترین عامل تب است، اگر افراد مبتلا به کرونا تب بالای 38.5 دارند که با مصرف دارو و پاشویه اندکی کاهش می یابد، اما مجددا به سرعت افزایش می یابد که اصطلاحا تب سرکش خوانده می گردد، باید به علائم خود دقت نمایند، با بروز این علائم دیگر نمی توان بیمار را در خانه نگه داشت و باید به مراکز درمانی مراجعه کند و داروهای بیشتری دریافت کند.

او عامل مهم دیگر در آنالیز حال بیماران را مقدار اکسیژن خون آنها خواند و ادامه داد: مقدار اکسیژن خون طبیعی 94درصد به بالا است؛ اگر فردی به شکل متناوب مثلا هر یک ساعت یکبار اکسیژن خون را مقدار گیری کرد و متوجه فرایند کاهشی درصد اکسیژن خون خود شد، یعنی بیمار باید برای ادامه درمان به مراکز درمانی مراجعه کند تا مورد آنالیز بیشتر قرار گیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تعداد تنفس در دقیقه بیمار حائز اهمیت است. حالت معمول تنفس بچه ها 5 تا 11 سال 20 تا 30 بار در دقیقه است، اگر تنفس بیشتر شده و به بالای 35 بار تنفس در دقیقه برسد باید به متخصص اطفال مراجعه نمایند. در بزرگسالان حالت طبیعی 12 تا 18 تنفس در دقیقه است اما تا 26 تنفس در دقیقه را هم طبیعی می دانیم ولی اگر این عدد افزایش یابد باید به پزشک مراجعه نمایند.

کرمانپور توضیح داد: تعداد ضربان قلب هم یکی از علائمی است که می تواند هشدار دهنده باشد. کسانی که مضطرب نیستند و برای انسان های معمولی 70 تا 90 ضربان در دقیقه طبیعی است. در صورتی که این عدد از 100 بیشتر شد و مستدام باقی ماند و فرایند کاهشی نداشت، حتما باید به پزشک مراجعه نمایند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی مبتلایان به کرونا اسهال و استفراغ مشاهده می گردد، اظهار کرد: بیمارانی که دچار اسهال شدید می شوند که با دارو کنترل نمی گردد، به علت از دست دادن آب بدن خود مستعد حملات بعدی کرونا می شوند و باید سریعا به پزشک مراجعه نمایند.

او ضعف، بی حالی و خواب آلودگی غیرعادی را عامل مهم دیگری برای مراجعه به پزشک خواند و بیان نمود: اگر فرایند طبیعی زندگی فرد مختل شده است و ضعف، بی حالی و تعریق شدید داشته و تمایل دارد بیش از حد بخوابد باید به پزشک مراجعه کند؛ چه بسا که قلب، ریه یا مقدار اکسیژن خونش دچار مشکل شده باشد. با دقت در علائم ذکر شده و درمان به موقع، حال فرد پس از پنج روز رو به بهبودی می رود.

کرمانپور در انتها تاکید نمود: در سویه امیکرون پس از پنج روز انتظار داریم علائم بیمار کاهشی گردد، اگر این فرمول رعایت نگردد و بهبودی به مرور حاصل نگردد، فرد باید به پزشک مراجعه کند؛ زیرا ممکن است در حین ابتلا به کرونا به بیماری های دیگری مانند پنومونی، ذات الریه، سل و... مبتلا شوند که نیازمند آنالیز بیشتر است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "با کدام علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کدام علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید