برترین خودروهای تویوتا در بازار ایران که ارزش خرید بالایی دارند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، کدام ماشین تویوتا بهتر است؟ در راهنمای خرید خودروی تویوتا پیش رو سعی کردیم که برترین خودروهای تویوتا بازار ایران را به علاقه مندان و خریداران این خودرو معرفی کنیم.

برترین خودروهای تویوتا در بازار ایران که ارزش خرید بالایی دارند

بر کسی پوشیده نیست که در بازار خودروی ایران مثل بسیاری از کشورها، محصولات خارجی نسبت به موارد داخلی از کیفیت و اقبال بیشتری نزد خریداران برخوردار است؛ به ویژه وقتی صحبت از یک برند معروف و پیروز دنیای به میان آید، این شک بیشتر از هر زمانی به یقین تبدیل می شود.

برترین خودروهای تویوتا کدامند؟

شرکت تویوتا نه فقط در ایران بلکه امروز در سراسر دنیا یکی از خودروسازان باکیفیت و منحصربه فرد به شمار میرود. هرچند که محصولات این شرکت و گروه های سازنده وابسته اش ـ مثل لکسوس ـ در سال های گذشته آنچنان که باید به صورت نرمال به کشور وارد نمی شوند و ایرانیان از لذت بردن از فراوریات به روز این کمپانی محروم هستند، اما همچنان مدل هایی از این برند در بازار ایران وجود دارد که چشم ها را به خود جلب می نمایند.

در حال حاضر، برترین خودروی تویوتا بازار ایران کدام است و اصلاً خرید محصولات این شرکت با وجود به روزنشدن در کشور منطقی است یا خیر؟ اگر هست، خودروی تویوتا چی بخریم؟ در مطلب پیش رو قرار است به این پرسش ها پاسخ دهیم.

1 - تویوتا کرولا

پیشنهادات لیست برترین خودروهای تویوتا را از یکی از پرفروش ترین مدل های تویوتا در دنیا و یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ شروع می کنیم. اگرچه مثل بسیاری از فراوریات این شرکت کرولا نیز از چند سال پیش در ایران حضور چندان پویایی ندارد، اما نسخه های به روز این ماشین همچنان در دنیا ساخته و فروخته می شود.

کرولا از حدود 15 سال پیش به کشور وارد شد. ظاهر بسیار مجذوب کننده و لاکچری در کنار کیفیت ساخت ژاپنی آن باعث شد استقبال خوبی از آن صورت گیرد. عمر فراوری این مدل تویوتا به دهه 1960 می رسد و امروزه بیش از 11 نسل از معرفی انواع آن می گذرد.

در بازار ایران متأسفانه نسخه های صفر و نو این ماشین دیده نمی شود و فقط مدل 2008 تا 2015 را می توان در بخش کارکرده ها یافت. کرولا باتوجه به قیمت مناسبش در دنیا، برای مشتریانی با بودجه نه چندان بالا ساخته شد، اما همه می دانیم که این مسئله قیمت در ایران کاملاً عوض می شود. خودروی به نسبت مقرون به صرفه خارجی هم تا بخواهد به دست مشتری داخل برسد، به یک کالای لوکس و گران تبدیل می شود.

آخرین نسخه وارد شده کرولا به ایران مدل 2016 است که در دو تیپ GLI و XLI وجود دارد. هر دو تیپ از لحاظ فنی و بخش مکانیکی مثل هم هستند و تفاوت آنها در بعضی از امکانات جانبی مثل سانروف، سیستم کی لس، پوسته چرمی غربیلک و تهویه اتوماتیک است که در نسخه XLI دیده نمی شوند.

این سدان زیبا از سواری نرم و راحتی بهره می برد؛ دارای کابین خوش ساخت و جاداری است و مصرف سوختی نزدیک به 7.5 لیتر دارد. نسخه های موجود در ایران از آپشن های کمی برخوردارند و باتوجه به گرانی خدمات و لوازم، برای تعمیرات آن با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

انواع کرولا در سال ساخت های مختلف در بازار کارکرده ها یافت می شود. بی شک هرچه سال ساخت آن کمتر باشد، قیمتش هم گران تر می شود. در هر صورت تویوتا کرولا یکی از برترین ماشین های تویوتا در بازار خودروی کشورمان است.

2 - تویوتا کمری

مورد بعدی در لیست برترین خودروهای تویوتا بازار ایران به نوعی برادر دوقلوی کرولا است. در پاسخ به مسئله خودروی تویوتا چی بخریم مدل کمری می تواند پیشنهاد قابل تأملی باشد. اگر چندان ماشین باز نباشید، ممکن است در نگاه اول بین کرولا و کمری تفاوتی نبینید، چراکه هر دو سدان در مقدار و فرم چهره شبیه به هم هستند.

عمر حضور کمری در ایران نیز تقریباً مقدار کرولاست و آخرین نسخه های نو کمری در نسل پنجم و در سال 2016 به ایران وارد شد. کمری را می توان در 2 تیپ بنزینی و هیبرید خرید که البته به سختی در بازار دست دوم یافت می شود. بین این 2 نسخه تفاوت ظاهری وجود ندارد و غیر از موتور برقی اضافه شده به هیبرید، تفاوت فنی دیگری در وزن ماشین وجود دارد. قسمت عقب کمری دوستدار طبیعت به خاطر وجود باتری ها، سنگین تر از نوع بنزینی است.

کمری در دو نسخه GLX و XLE در بازار وجود دارد و هر دو به داشتن عمر مفید بالا در بین علاقه مندان خودرو معروفیت دارند. کمری هم مثل کرولا کیفیت ساخت بالا و کابین جاداری دارد، رانندگی با آن راحت و نرم و مزیت بزرگش نسبت به کرولا شتاب اولیه کم آن است که در حد 9 ثانیه زمان می برد .

از معایب کمری هم باید گفت که در مقایسه با خودروهای هم رده امروزی از امکانات کمتری بهره می برد و واردات محدودی داشته است.

3 - تویوتا C-HR تیپ بنزینی و هیبرید

بعد از معرفی دو مورد کمی قدیمی شده، مدل C-HR در 2 نوع بنزینی و هیبرید اولین گزینه های این مطلب در برند تویوتا هستند که همچنان به صورت نو در نمایندگی های فروش وجود دارند. تویوتا این کراس اوور نه چندان بزرگ را برای رقابت با محصولات رقبای هم وطنش مثل نیسان و شرکت های کشور همسایه یعنی کره جنوبی ارائه کرد. نام این مدل از عبارت Coupe High Rider گرفته شده است که هم زمان به کوپه بودن و شاسی بلند بودنش اشاره دارد.

این ماشین از حدود 5 سال پیش در ایران وجود داشته است و هر 2 تیپ بنزین سوز و هیبریدی در 3 نسخه مختلف ارائه می شود که از نظر امکانات با هم متفاوت هستند. البته به جز مدل AWD یا همان تمام چرخ محرک، نوع دیفرانسیل جلوی آن یا 2WD هم برای خریدن پیدا می شود.

در موقع انتخاب هرکدام از 2 مدل بنزین سوز و هیبریدی، باید به آپشن های آن دقت کرد، چراکه CHR در چندین تیپ مختلف و با نام های متفاوتی از طرف گروه ارائه دهنده ایرانی اش به فروش می رسد؛ ادونس، دیاموند، داینامیک، پرمیوم، استایل، لانژ، آیکون و … ازجمله نسخه های مختلف این ماشین هستند که فرق آن ها در ایران به وجود و عدم وجود بعضی امکانات رفاهی و ایمنی ربط دارد.

مقرون به صرفه ترین نوع این خودرو حتی روکش چرمی، آینه برقی و سیستم بدون سوییچ را هم ندارد، درحالی که نسخه فول آن با آپشن های متنوع، دارای 6 نوع رادار مختلف است. C-HR از مصرف سوخت کمی بهره می برد، اما از لحاظ دید سرنشینان در حد مطلوبی قرار ندارد و فضای داخلی اتاقک به ویژه برای ردیف عقب ایدئال نیست. ضمن اینکه به علت پیچیدگی فنی، دانش خاصی را در تعمیر می طلبد.

تویوتا C-HR هم در حال حاضر یکی از برترین ماشین های تویوتا است که همچنان می توان به صورت نو و صفر در بازار کشور پیدا کرد و از سواری آن لذت برد.

4 - تویوتا پریوس تیپ C

در ادامه راهنمای خرید خودروی تویوتا از پریوس نام می بریم که به نوعی مقرون به صرفه ترین خودروی صفر این برند در کشور است. این ماشین از مهم ترین و پرفروش ترین خودروهای هیبریدی در دنیا محسوب می شود و تیپ فول آن در نسل سوم در بازار محصولات نو وجود دارد. پریوس نسبت به سدان های تویوتا مثل کمری و کرولا چهره ای خشن تر و تهاجمی تر دارد؛ البته که خطوط تیز و عمیق روی بدنه چهره ای مجذوب کننده و امروزی به آن بخشیده است.

قیمت حدود 1 میلیارد تومانی پریوس، برچسب مالی بودن ماشین را طبق معمول بازار ایران از روی خودرو برمی دارد، اما این قیمت در بین هیبریدی ها همچنان در بازه متوسطی قرار می گیرد.

پریوس مثل دیگر محصولات این لیست برترین خودروهای تویوتا دارای کیفیت بسیار خوبی در ساخت و سیستم تعلیق نرم است. نکته حائز اهمیت در این مدل، مصرف سوخت بسیار پایینش محسوب می شود که چیزی در حدود 3.5 لیتر بنزین در 100 کیلومتر است.

در تیپ C ، پریوس با چند نسخه ارائه می شود که به لحاظ تنوع و تعدد آپشن ها متفاوت هستند. نوع فول این خودرو مجهز به انواع رادارها، کروز کنترل، اتوپارک، سیستم کنترل و کشش در پیچ ها و سراشیبی ها و بسیاری از امکانات دیگر است.

5 - تویوتا راوفور دو دیفرانسیل

آخرین مدلی که با آرم تویوتا در بازار ایران به صورت صفر و نو حضوری فعال دارد، مدل رافور است. پس اگر در پی مدل صفر باشیم و ندانیم خودروی تویوتا چی بخریم، راوفور پیشنهاد خوبی است. عمر حضور این خودرو در کشور نیز به حدود 10 سال پیش برمی شود و آخرین فیس لیفت آن از سال 2017 به کشور رسید.

نسل پنجم این شاسی بلند تغییرات محسوسی در چهره و طراحی داشته و سبب شده است که در داخل کشور مشتریان بیشتری را نسبت به قبل داشته باشد.

راوفور دو دیفرانسیل، مجهز به الکترونیک لاک است و با موتور 2500 سی سی یک گیربکس 6 حالته اتومات دارد. شتاب اولیه آن به حدود 9.5 ثانیه می رسد و مصرف سوختش نزدیک به 8 لیتر در 100 کیلومتر است.

راوفور عمر مفید و کیفیت ساخت بالایی دارد، هزینه نگهداری آن چندان زیاد نیست و از دوام فنی خوبی برخوردار است. اما در مقایسه با محصولات هم رده و هم قیمت، امکانات کمتری دارد و به علت فروش نه چندان زیاد، تهیه لوازم و تعمیرات آن با مشکلاتی روبه رو است.

6 - تویوتا لندکروز و پرادو

اگر بخواهیم بدانیم کدام ماشین تویوتا بهتر است؟ شاید برترین پاسخ نام بردن از سری لندکروز و به ویژه پرادو باشد. لندکروز برای جاده های غیرشهری و آفرود شاسی بلند و بسیار بزرگ ساخته شد، اما استقبال از آن آنقدر بالا گرفت که تویوتا حدود 10 سال بعد، مدل پرادو را با همان ساختار و الگو اما با ابعادی کوچک تر و مناسب جاده های داخل شهر معرفی کرد تا بدین ترتیب موج بیشتری از خریداران را به سمت خود بکشد.

پرادو در 2 کلاس 2در و 4در، 4 سیلندر و 6 سیلندر ساخته می شود و از پیروز ترین نمونه های خودروسازی در دنیا است و همچنان از فروش خوبی برخوردار است. متأسفانه واردات این ماشین محبوب نیز مثل بسیاری از خودروهای خوب خارجی ممنوع شد و ادامه پیدا نکرد؛ درنتیجه امروز فقط مدل های چند سال پیش پرادو در بازار دست دوم قابل جست وجو و خرید است.

پرادو از کیفیت ساخت درجه یک و عالی و قدرت مثال زدنی ای در رانندگی بهره می برد. این خودرو در 2 نوع آفرود و آنرود ساخته می شود و با وجود مصرف سوخت زیاد، قیمت گران و هزینه نگهداری و تعمیر بسیار، جزء یکی از خواستنی ترین ماشین ها برای علاقه مندان و خریداران خودروهای شاسی بلند و شاید هم برترین خودروهای تویوتا در کشور و سراسر دنیاست.

جمع بندی لیست برترین خودروهای تویوتا در ایران

در این راهنمای خرید خودرو سعی کردیم برترین خودروهای تویوتا را در بازار ایران آنالیز کنیم و با درنظرگرفتن معایب و مزایای آنها به این نتیجه برسیم که کدام ماشین تویوتا را بخریم.

بی شک لیست برترین خودروهای تویوتا به همین جا ختم نمی شود و جای دیگر خودروهای این برند ازجمله لکسوس که اتفاقاً طرف داران زیادی هم در ایران دارد، خالی است.

به نظر شما برترین خودروی تویوتا بازار ایران کدام است؟ آیا شما خودروی دیگری در نظر دارید که بتوانیم به لیست راهنمای خرید برترین خودروهای تویوتا اضافه کنیم؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "برترین خودروهای تویوتا در بازار ایران که ارزش خرید بالایی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین خودروهای تویوتا در بازار ایران که ارزش خرید بالایی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید