بیستمین چاپ از شطرنج با ماشین قیامت در راه کتابفروشی ها

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، خبرنگاران: شطرنج با ماشین قیامت، اثر حبیب احمدزاده که رمانی با موضوع دفاع مقدس است، برای بیستمین بار توسط انتشارات سوره مهر بازچاپ می گردد.

بیستمین چاپ از شطرنج با ماشین قیامت در راه کتابفروشی ها

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ آرشیو بهترین ها، بیستمین چاپ از کتاب شطرنج با ماشین قیامت توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب می گردد. این اثر رمانی است با موضوع یک رزمنده جوان که در عملیاتی برای یافتن مکان استقرار رادار فرانسوی نیروهای عراق با دوستش پرویز درگیر می گردد و در همین حین با افراد و شخصیت هایی روبرو می گردد که دارای عقاید و ادیان مختلفی هستند.

این رزمنده در طول داستان آرامش کاری خود را از دست می دهد و مجبور است هم مسئول پخش غذا باشد، هم به چند آدم غیرمعمول که در شهر پناه گرفته اند رسیدگی کند و هم به عنوان دیده بان برای عملیات خاصی که در پیش است، بیشتر از قبل دیده بانی کند. شخصیت اصلی دیگری که در داستان حضور دارد مهندس است. جنگ و علت آن برای مهندس بی مفهوم است و اعتقادات او عامل مولد شکی برای دیده بان است.

حبیب احمدزاده تألیف این مان را در سال 1375 به خاتمه برد و انتشارات سوره مهر برای نخستین بار آن را در سال 1384 منتشر نموده است. در بخشی از این کتاب آمده است:

مهندس می گه ماها مهره سیاهیم. مهره سرباز سیاه بدبخت!

نمی خواد ادامه بدی. یقه اش را گرفتم. حالا می خوای جوابش را بشنوی؟

با سر تأکید کردم.

آره. من و رفیقام، جونمون رو تو این راه گذاشتیم. باید جواب بدی!

خب، چرا من باید جوابش را بدم؟

چون این نقشه را شما ریختید.

قاسم مکث طولانی کرد؛ خیلی طولانی.

با این که خیلی چیزا تو این جهان جواب دو دو تا چهارتا نداره؛ ولی من نظر خودم رو می گم. فقط این رو بدون که مهم ترین مهره تأثیرگذار، روی صفحه شطرنج ، وزیره. ما وزیر رو، حاکم مطلق در بازی شطرنج می دونیم. حالا اگر همون هشت مهره سرباز ِ ـ به قول مهندس- سیاهِ جبرزده بدبخت، در یک حرکت دسته جمعی سنجیده، به هم یاری کنن و یکی شون به انتهای صفحه مقابل برسه؛ وزیر می شه. این جاست که کل فرایند بازی عوض می شه.

کتاب شطرنج با ماشین قیامت چندی پیش به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده و انتشارات مزدا آن را در آمریکا منتشر نموده است. این کتاب همچنین جوایز ادبی ای همچون جایزه ادبی اصفهان و جایزه کتاب سال شهید غنی پور را به خود اختصاص داده و در سال 1385 کاندیدای نهایی کتاب سال قلم زرین نیز شده است.

منبع: تسنیم

به "بیستمین چاپ از شطرنج با ماشین قیامت در راه کتابفروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیستمین چاپ از شطرنج با ماشین قیامت در راه کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید