تامین 70 درصد سوخت مورد احتیاج نیروگاه ها

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، امروز در جمع خبرنگاران از تکمیل 70 درصدی ذخایر سوخت نیروگاه ها اطلاع داد و نسبت به ادامه این فرایند ابراز امیدواری کرد.

تامین 70 درصد سوخت مورد احتیاج نیروگاه ها

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آرشیو بهترین ها به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت برق ایران، آقای مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری حاشیه ای بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران از افزایش 450 میلیون لیتری ذخایر نفت گاز مایع نیروگاه ها نسبت به سال قبل اطلاع داد و اضافه کرد: در حال حاضر فرایند سوخت رسانی به نیروگاه ها خوب بوده و انتظار می رود این همکاری با وزارت نفت همچنان ادامه داشته باشد تا با تامین مناسب سوخت و همکاری خوب مشترکان زمستان سال جاری را بدون خاموشی برنامه ریزی شده پشت سر بگذاریم.

رجبی مشهدی گفت: سوخت اصلی نیروگاه های حرارتی که تامین نماینده اصلی برق کشور هستند گاز است و پس از آن سوخت نفت گاز به عنوان سوخت پشتیبان استفاده می گردد.

وی ادامه داد: تا کنون 220 هزار دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز معادل هزار مگاوات برق نیروگاه به وسیله الگوی بار مصرفی و اطلاعات مردمی کشف شده است.

رجبی مشهدی گفت: بیش از 56 درصد از کشفیات به وسیله مردم اجرا شده است.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: این مشترکان سعی می نمایند برای جلوگیری از ردیابی، دستگاه های میزان گیری را به خطا بیندازند که این خود مانعی است در راستا تشخیص و کشف این مراکز که امیدواریم با همکاری بیشتر مردم در این راستا پیروز تر عمل کنیم.

وی از پیش بینی راه هایی برای اتصال مجاز این دستگاه ها به شبکه سراسری از جمله استفاده از مولد های تجدید پذیر اطلاع داد و گفت: در این راستا با همکاری وزارت صمت اقداماتی اجرا شده که به محض نهایی شدن، این برنامه ها حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

رجبی مشهدی در ادامه این نشست از آمادگی صنعت برق کشور برای مقابله با حملات سایبری اطلاع داد و گفت: یکی از مسائل مهمی که در هر کشوری پیش بینی می گردد آمادگی برای مقابله با حملات سایبری است که در صنعت برق ایران نیز در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

بعلاوه ایشان در خصوص بیمه برق مشترکان اضافه کرد: در خصوص پرداخت خسارت ناشی از خاموشی های اخیر مشترکان اقدام های خوبی اجرا شده و پیش بینی می گردد تا اوایل آذرماه با معین شدن شرکت بیمه و انعقاد قرارداد، با توجه به ثبت اطلاعات مشترکان، پرداخت ها در سریع ترین زمان انجام پذیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تامین 70 درصد سوخت مورد احتیاج نیروگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 70 درصد سوخت مورد احتیاج نیروگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید