جشنواره تابستانی در کشورهای مختلف

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، خبرنگاران/خراسان رضوی بلندترین روزها و کوتاهترین شب های سال در فصل تابستان است. تابستان تنها گرما نیست و معمولا بسیاری از جشن ها و مراسم های باستانی و قدیمی در این فصل برگزار می گردد.به نظر می رسد، تابستان، تغییری در رفتار، نگرش و همچنین انرژی افراد ایجاد می نماید.

جشنواره تابستانی در کشورهای مختلف

محققان بر این باورند که دی ان ای(DNA) افراد با فصل تابستان تغییر می نماید، احساس می کنیم فعال تر هستیم، بیشتر با دنیا درگیر شده و البته بیشتر هم تفریح می کنیم. به همین دلیل، تابستان، زمان برگزاری بسیاری از جشنواره های عظیم در سراسر دنیا است و فرصت های خارق العاده ای برای تجربه فرهنگ، موسیقی، هنر و ارائه غذاها در کشورهای مختلف دنیا فراهم می گردد.

اسکاندیناوی

اگرچه بسیاری از مسافران، در طول ماه های زمستان به شبه جزیره اسکاندیناوی سفر می نمایند، اما تعطیلات تابستان در این منطقه نیز قابل تامل است.در این شبه جزیره به ویژه کشور سوئد، نیمه تابستان(چله تابستان) از مهمترین تعطیلات است. جشن نیمه این فصل، از جشن های موردعلاقه افراد است و دوستان و خانواده ها از اطراف، دورهم جشن جمع می شوند.اسکاندیناوی ها علاوه بر پایکوبی های محلی با لباس سنتی، غذاهایی ازجمله ترشی شاه ماهی و سیب زمینی آب پز تازه در این روز مصرف می نمایند.

شب های سفید، سن پترزبورگ روسیه

در شهر سن پترزبورگ (شمالی ترین شهر دنیا) افراد در شب های تابستان از نور روزانه لذت می برند. این شب های سفید، سالانه میلیون ها توریست را به خود جلب می نماید. شب های سفید، پدیده ای است که باعث می گردد به طورشبانه روزی از این منطقه لذت ببرید. این پدیده در اوایل تابستان عاملی مهم برای جذب توریستان است.در این شهر، جشن هایی برگزار می گردد و آتش بازی و موسیقی زنده برای توریستان به صورت شبانه روز اجرا می گردد.

اوماتسوری نبوتا ژاپن

جشنواره ها در ژاپن با نام اوماتسوری خوانده می گردد. این جشن ها از روز دوم تا هفتم اگوست (مرداد) در شهر آئوموری برگزار می شوند. این سنت تابستانی درواقع فانوس های شناوری است که چهره های انسانی را به تصویر می کشد و در خیابان رژه می رود. این نمادها، از واشی (کاغذ سنتی ژاپنی) ساخته شده و یک سال زمان برای ساخت احتیاج دارند. گروهی طبل زن تایکو(ساز کوبه ای ژاپنی) و گروهی دیگر با حرکات موزون این مراسم را اجرا می نمایند و هرساله بیش از 3.5 میلیون توریست را به خود جلب می نمایند. گرما به انسان، حس خواب آلودگی و تنبلی می دهد، نبوتا به معنای خواب آلودگی است و شهروندان این شهر سعی می نمایند عاملی برای از بین بردن آن پیدا نمایند.

جشنواره شبح چین

این جشن در هفتمین ماه از تقویم قمری چین و در تابستان برگزار می گردد. افراد این کشور معتقدند در این زمان، ارواح وارد دنیای زندگان می شوند. چینی ها معتقدند که در این روز، ارواح روی زمین حرکت می نمایند. به همین دلیل در این روز مراسم مذهبی مانند بخور دادن و سوزاندن را انجام می دهند. همچنین برای آمرزش رفتگانشان دعا می نمایند. این جشن ریشه در مذهب بودایی و تائویی دارد. در این جشن افراد بر این باورند که باید قربانی و عبادت کرد.

در تاریخ 15 آگوست(پانزدهمین روز از هفتمین ماه چینی) فانوس های درخشان در کنار رودخانه حرکت می نمایند و طبق سنت چینی، این فانوس ها ارواح سرگردان را به سوی خانواده هایشان راهنمایی می نمایند. جشنواره شبح، همچنین در سایر مناطق آسیا ازجمله ژاپن، اندونزی، سنگاپور و مالزی نیز برگزار می گردد. شاید این جشنواره خیلی لذت بخش نباشد، اما ریشه های عمیق آن در تاریخ و سنت آسیاست و اجازه می دهد تا بینشی عمیق از این فرهنگ را به دست آورد.

فنلاند

در جشن میانه تابستان در فنلاند، آتش بازی رایج است و در کنار دریاچه و دریا این آتش ها برپا می گردد. دختران در این مراسم هفت شاخه گل جمع آوری می نمایند و زیر بالش خود قرار می دهند تا رویای همسر آینده خود را ببینند. از ویژگی های مهم تابستان در فنلاند، شب سفید و خورشید نیمه شب است.

جشنواره قایق اژدها

تقویم چینی با جشن های بسیاری در طول سال پرشده است. این جشن به عنوان یکی از جشن های چینی ها در تابستان است. این جشنواره بیش از 2000 سال است که برگزار می گردد. در سال 2009 در فهرست میراث فرهنگی ناملموس دنیای یونسکو نهاده شد و از سال 2008 به عنوان تعطیلات عمومی در چین اعلام شد. این جشنواره عظیمداشت چیوشوآن، شاعر و دولتمرد معروف چینی است.

جشنواره موسیقی در ایسلند

در کشوری همچون ایسلند که طلوع و غروب خورشید معنای زیادی ندارد، جشن انقلاب تابستانی برگزار می گردد. سالانه در ریکیاویک (پایتخت ایسلند) جشنواره سه روزه موسیقی برای گرامیداشت انقلاب تابستان برگزار می گردد. این جشنواره Secret Solstice نامیده می گردد.

جشنواره تابستانی در شهر کراکوف لهستان

Wianki ، نام یکی از محبوب ترین جشن های تابستانی در لهستان است که ریشه در یک جشنواره باستانی باروری دارد، Wianki به معنی تاج گل است که نمادی از آینده، ثروت در عشق و همچنین باروری است. در این جشن، دختران تاج گل های خود را در رودخانه انداخته و پسران جوان سوار بر قایق ها سعی می نمایند، تاج دختر موردعلاقه خود را بگیرند.

دانمارک

آتش تقریبا در همه جشن ها نقش دارد و این باور هست که ارواح شیطانی را از بین می برد. در این جشن ها آتشی عظیم برپا می گردد و شکل یک جادوگر که معمولا از نی و پارچه است ساخته می گردد. بر اساس فرهنگ عامه دانمارک، جادوگران در این زمان، به سمت کوه Brocken حرکت می نمایند و این آتش می تواند آن ها را بترساند.

استون هنج در انگلستان

استون هنج مدت هاست که منبع رمز و راز عظیمی برای توریستان، دانشمندان و مسافران است. منطقه این سازه سنگ مرموز سال ها باستان شناسان را مبهوت نموده است. تا امروز دقیقا تعیین نشده است که این سنگ ها چرا و چگونه چیده شده اند، اما دیدن غروب آفتاب تابستانی بر فراز این سنگ ها بسیار دیدنی است و سالانه توریستان زیادی را جذب می نماید، اما سال جاری به دلیل شیوع کروناویروس مراسمی در این مکان برگزار نمی گردد.

اتریش

در این کشور، با تماشا از درون کشتی هایی که کنار ساحل درحرکت هستند، می توان آتش بازی مراسم تابستانی را به راحتی دید. حداقل 30 کشتی در سواحل برای تماشای آتش بازی حرکت می نمایند.

دانمارک

در این کشور جشن تابستانی sankthans نامیده می گردد. در این روز، افراد معمولا گیاهان دارویی خاص که برای درمان در طول سال احتیاج دارند را جمع آوری می نمایند. آتش بازی در ساحل، آواز و مراسم پذیرایی در این روز رایج است، این آتش به منظور دفع جادوگران و ارواح شیطانی روشن می گردد.

اسپانیا

جشن سنتی تابستان در اسپانیا در بسیاری از مناطق این کشور برگزار می گردد. این مراسم معمولا در سواحل برگزار می گردد و بر اساس عقاید افراد بر اساس سه محور اهمیت گیاهان دارویی به ویژه در ارتباط با سلامتی، جوانی و زیبایی، محافظت با آتش برای دفع ارواح و جادوگران شیطانی و پایان، تاثیرات معجزه آسای آب است.

ایران

در ایران 10 مردادماه به عنوان چله تابستان(چهلمین روز تابستان) شناخته می گردد. البته سال جاری به دلیل شیوع بیماری همه گیر کروناویروس جدید ممکن است که افراد نتوانند گرد هم جمع شوند و این مراسم را به طورمعمول برگزار نمایند.

منابع:

www.india.com

www.tandem.net

www.internationalteflacademy.com

www.newsweek.com

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جشنواره تابستانی در کشورهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تابستانی در کشورهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید