حمله داعش به عبادتگاه سیک ها در کابل با 25 کشته و 8 زخمی

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، در حمله بمب گذار انتحاری به عبادتگاه اقلیت سیک ها در کابل،26 نفر کشته و 8 نفر دیگر زخمی شدند. داعش مسؤولیت حمله را به عهده گرفت.

حمله داعش به عبادتگاه سیک ها در کابل با 25 کشته و 8 زخمی

خاتمه حمله به عبادتگاه سیک ها در کابل با 25 کشته و 8 زخمی/ داعش به عهده گرفت

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها در نتیجه حمله یک بمب گذار انتحاری به عبادتگاه اقلیت سیک ها در کابل، دست کم 26 نفر کشته و 8 نفر دیگر زخمی شدند. داعش نیز مسؤولیت حمله را به عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از وبگاه سایت اظهار داشت، داعش مسؤولیت حمله به عبادتگاه سیک ها در کابل را برعهده گرفت.

وزارت کشور افغانستان می گوید این حمله با کشته شدن مهاجم به خاتمه رسید.

این حمله امروز (چهارشنبه) حوالی ساعت هشت صبح به وقت محلی شروع شد و تقریبا پس از شش ساعت درگیری به خاتمه رسید.

آرین، سخنگوی وزارت کشور اگرچه در نخست گفته بود احتمالا شمار مهاجمان چهار نفر باشد اما پس از آن از کشته شدن دو مهاجم اطلاع داد ولی اکنون پس از خاتمه درگیری ها، گفته شد مهاجم فقط یک نفر بوده است.

آرین می گوید 80 نفر که در این درمسال گیر مانده بودند، نجات داده شدند.

واکنش ها به حمله به سیک ها

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی پیشین افغانستان که خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور می خواند ضمن محکوم کردن حمله به سیک ها، گفته است: تروریست های جنایتکار کوشش دارند که پای منازعات مذهبی و اجتماعی را به افغانستان بکشانند اما آنها محکوم به شکست هستند.

سفارت آمریکا در کابل نیز این حمله را محکوم نموده و گفته که صلح در افغانستان تنها زمانی خواهد آمد که مردم در این کشور اختلافات شان را با زبان حل نمایند نه با اسلحه.

نیروهای ناتو در افغانستان نیز گفته این حمله نشان می دهد که چرا افغانستان احتیاج به یک آتش بس سرتاسری دارد و چرا آنها به پیشبرد فرایند صلح که به خشونت ها خاتمه خواهد داد، تاکید دارند.

سفارت پاکستان در کابل نیز با محکوم کردن این حمله، آن را تروریستی خوانده است.

تقریبا دو سال پیش در تابستان 1397 نیز شهفرایندان سیک و هندوی افغانستان هدف یک حمله انتحاری قرار گرفتند. محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان هیئتی از سران سیک ها را برای دیدار به جلال آباد، شهری ناامن در شرق کشور دعوت کرد.

هیئتی از مهمترین چهره های سیک همین که پشت در مقر دیدار رسید، مهاجم انتحاری خود را کنار خودروی حامل آنها منفجر کرد. در این حمله 19 نفر کشته و 21 نفر زخمی شدند. داعش مسؤولیت این حمله را به عهده گرفته بود.

هندوها و سیک ها برای قرن ها در افغانستان زندگی نموده اند، پیش از دهه 70 حدود 250 هزار خانواده سیک و هندو در چند شهر افغانستان زندگی می کردند اما در جریان جنگ های داخلی مهاجرت آنها شروع شد و تا به امروز ادامه دارد. اکنون کمتر از 100 خانواده و اکثریت سیک ها در چند شهر محدود در این کشور زندگی می نمایند.

ناامنی، فقر، عدم دسترسی به آموزش و پرورش و بی سرپناهی از مهمترین مشکلاتی است که آنها از آن شاکی اند.

-

بیشتر بخوانید

--

منبع: عصر ایران

به "حمله داعش به عبادتگاه سیک ها در کابل با 25 کشته و 8 زخمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله داعش به عبادتگاه سیک ها در کابل با 25 کشته و 8 زخمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید