خطر وقوع سیل در منابع طبیعی غرب مازندران

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی مازندران – نوشهر گفت: بخش های زیادی از حوزه منابع طبیعی غرب مازندران نیز مانند بسیاری از مناطق کشور در خطر سیل قرار گرفته است.

خطر وقوع سیل در منابع طبیعی غرب مازندران

غلامعلی حداد در حاشیه نشست دست اندرکاران حوزه منابع طبیعی نوشهر و کجور، ویژه صندوق توسعه ملی در گفت وگو با وبلاگ آرشیو بهترین ها با اشاره به هدف از برگزاری این نشست، اظهار کرد: 91 میلیون هکتار یعنی 55 درصد از مساحت کشور، سیل خیز است و با وجود آنکه سال 1348 نخستین فعالیت های آبخیزداری در حوضه آبریز سد کرج شروع شده تاکنون فقط 25 درصد از کارهای لازم در کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: منافع پروژه های آبخیز به بهره برداران حوزه و مردم منطقه در جهت تامین رفاه و ارتقا معیشت ساکنان بر می گردد. پروژه هایی تعریف می گردد که هم در طراحی، نظارت و اجرا با منابع طبیعی به صورت مشترک وارد کار شوند و آنچه انجام می گردد با نظر خود مردم است تا آنها نیز مشارکت داشته باشند.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر یادآور شد: چنین پروژه هایی باید وحدت و هماهنگی با ادارات مختلف انجام گردد که برای همین، جدا از برگزاری جلساتی نظیر نشست امروز، سرتسهیلگر انتخاب شده است تا این هماهنگی را با ادارات و مردم محلی انجام دهد. ایجاد ظرفیت، فرهنگ و توانمند سازی در حوضه آبخیز جهت فعالیت همه دستگاه های این حوزه از اهداف این نشست بوده است.

حدادی با بیان اینکه در روزهای گذشته در حوزه های کلاردشت و چالوس این جلسات توجیهی برگزار گردید، توضیح داد: سال جاری 700 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای حوضه های آبخیز کشور اختصاص یافت که سهم غرب مازندران 14 میلیارد و 80 میلیون تومان است. دو میلیارد و 700 میلیون تومان از صندوق توسعه ملی به پروژه های آبخیزداری، مهار سیل، کاداستر، بنج مارک، مرزهای تثبیتی، جنگلکاری و مرتع داری به حوزه منابع طبیعی کجور در شهرستان نوشهر اختصاص یافت.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر با مثبت ارزیابی کردن اجرای این طرح ها در جهت جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت سفره های زیرزمینی، اظهار کرد: در سال 97 مبلغ 14 میلیارد تومان از صندوق توسعهٔ ملی به پروژه های آبخیزداری در حوزهٔ منابع طبیعی استان مازندران – نوشهر اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خطر وقوع سیل در منابع طبیعی غرب مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر وقوع سیل در منابع طبیعی غرب مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید