خودرویی پرقدرت برای جاده و بیابان

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، ایسوزو دی مکس یک پیکاپ متوسط با پیشرانه به روزشده و گشتاوری خوب است. این خودروی ژاپنی در سال 2002 توسط شرکت ایسوزوی ژاپن به صورت تک کابین و دوکابین فراوری و از سال 2008 وارد بازار شد. ایسوزو دی مکس حدوداً در سال 1391 وارد ایران شد و تقریباً از 4 سال پیش مدل دوکابین آن توسط یکی از شرکت های خودروسازی کشور در ایران مونتاژ می گردد. توان خروجی پیشرانه ایسوزو دی مکس که 160 اسب بخار در 3600 دور در دقیقه است آن را در نگاه اول خودرویی ضعیف نشان می دهد. اما باید بدانید که این خودرو با فراوری گشتاور بالا در دورهای پایین باعث شده است تا خوش بدرخشد.

خودرویی پرقدرت برای جاده و بیابان

پرقدرت در جاده و بیابان

ایسوزو دی مکس خودرویی پرقدرت در جاده ها و بیابان ها است. پیشرانه توربودیزل این خودرو قدرت آن را دارد تا 360 نیوتن متر گشتاور را در دورهای 1800 تا 2800 به راننده تحویل دهد. این پیشرانه به جعبه دنده دستی 5 دنده مجهز شده است. البته درحال حاضر همه مدل های ارائه شده با جعبه دنده دستی هستند. موتور 4 سیلندر دیزلی ایسوزو دی مکس به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 8.1 لیتر بنزین مصرف می نماید و در هر کیلومتر 213 گرم دی اکسید کربن فراوری می نماید. درصورتی که مسئولان کارخانه فراوریی این خودرو در کشور معتقدند دی مکس در هر 100 کیلومتر 5.8 لیتر بنزین می سوزاند. حجم موتور ایسوزو دی مکس 2999 سی سی و ظرفیت باک آن 76 لیتر است. این وانت دودیفرانسیلی با فاصله رکاب 195 میلی متر تا سطح زمین می تواند تا 3 تن بار را بکشد و تا 750 کیلوگرم را حمل کند.

راحتی جایگاه ها

وزن ایسوزو دی مکس بدون سرنشین 1890 کیلوگرم است که تا چهار سرنشین بزرگ سال را در خود جای می دهد. عملکرد خوب این خودرو در پستی و بلندی ها باعث شده ایسوزو دی مکس سه ستاره از پنج ستاره ایمنی را به دست آورد. عرض ایسوزو دی مکس 1800 و طول آن 5035 همچنین ارتفاع آن 1735 میلی متر است. راحتی و نوع جایگاه ها و وجود شش کیسه هوای ایمنی باعث شده سرنشینان آن در مدت طی مسافت طولانی احساس آرامش نمایند. ترمزهای دیسکی در چرخ های جلو و ترمزهای کفشکی در عقب ایسوزو دی مکس این امکان را فراهم آورده تا این خودرو ترمزگیری خوبی داشته باشد. سیستم تعلیق این وانت در جلو مستقل و در عقب یکپارچه با فنر تخت است.

مشکل جای پارک

نباید فراموش کرد طول 5 متری ایسوزو دی مکس، کار را برای پارک کردن کمی با مشکل روبرو می نماید. اگر بخواهیم درباره ظاهر ایسوزو دی مکس صحبت کنیم، باید بگوییم خلاف زیبایی هایی که دارد پنجره جلوی بیش ازحد بزرگ آن تناسب چندانی با چراغ های جلوی خودرو ندارد. همچنین ورودی هوا در سپر جلو هم می توانست طراحی بهتری داشته باشد. جدا از این که سادگی چراغ های عقب را بعضی از افراد می پسندند، اما جانمایی سپر کرومی رنگ بزرگ در عقب به جای سپر فعلی هم می توانست بر زیبایی این خودرو بیافزاید. کیفیت پلاستیک درون کابین این خودرو در حد متوسط است. آخرین قیمتی که از ایسوزو دی مکس اعلام شده 117 میلیون 900 هزار تومان است. فراورینمایندگان این خودرو قصد دارند نسل جدید آن را هم روانه بازار نمایند. طرح جدید ایسوزو دی مکس که به زودی عرضه می گردد ظاهری جدیدتر و مدرن تر دارد که سعی شده با شرایط اقلیمی کشور سازگار باشد.

منبع: دیوار

به "خودرویی پرقدرت برای جاده و بیابان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرویی پرقدرت برای جاده و بیابان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید