راهنمای استرداد بلیط قطار

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، گاها پیش می آید که بعد از خرید بلیط قطار از خبرنگاران، شرایط به نوعی تغییر می نماید که دیگر بی خیال سفر می شوید و به جای آن، اقدام به استرداد بلیط قطار می کنید. در این راهنما می خواهیم نحوه استرداد آنلاین بلیط قطار از روی وب سایت و اپلیکیشن خبرنگاران را به شما به صورت قدم به قدم آموزش بدهیم.

راهنمای استرداد بلیط قطار

استرداد بلیط قطار روی وب سایت وبلاگ آرشیو بهترین ها

قبل از اینکه این راهنما را بخوانید بگذارید چند نکته خیلی مهم را بگوییم:

قوانین استرداد بلیط قطار و اندازه جریمه کنسلی از سمت راه آهن اعلام می شود و در جدول زیر می توانید اندازه جریمه به نسبت زمان کنسلی را مشاهده کنید.

زمان کنسل کردن بلیطاز زمان صدور تا ساعت 12 ظهر روز قبل از حرکتاز 12 ظهر روز قبل از حرکت تا 3 ساعت قبل از حرکت قطار

از 3 ساعت قبل از حرکت قطار

یک ساعت مانده به حرکت قطارپس از حرکت قطار

اندازه جریمه

10 درصد

30 درصد

50 درصد

امکان استرداد آنلاین وجود ندارد. 50 درصد استرداد حضوری

100 درصد

بعلاوه به این نکته مهم هم دقت کنید که یک ساعت مانده به حرکت قطار دیگر امکان استرداد آنلاین وجود ندارد. بلکه باید به صورت حضوری برای این کار اقدام کنید. اگر باجه های استرداد آژانس ها در راه آهن باز باشند می توانید برای استرداد به این باجه ها مراجعه کنید.

به این نکته مهم حتما دقت کنید: اگر کوپه ای دربست نموده اید و الان می خواهید آن را استرداد کنید، حتما دقت داشته باشید که کل کوپه استرداد می شود و دیگر هیچ کدام از مسافران نمی توانند وارد آن شوند.

در صورت کنسل شدن سفر از سمت شرکت ریلی و یا بروز مشکلاتی که منجر به دریافت خسارت باشد، بازپرداخت خسارت به بلیط هایی که مشمول دریافت خسارت شده اند صرفا به صورت حضوری در محل آژانس و با ارائه کارت ملی مسافران و نسخه چاپی بلیط امکان پذیر است (به این منظور می توانید با دفاتر فروش حضوری وبلاگ آرشیو بهترین ها آشنا شوید). در صورت بروز خسارت حتی می توانید درخواست خسارت را در سامانه رجا ثبت کنید.

حالا که نکات مهم بالا را خواندید، برویم سراغ راهنمای قدم به قدم و تصویری استرداد:

قدم اول

وارد وب سایت وبلاگ آرشیو بهترین ها شوید.

قدم دوم

در گوشه سمت چپ بالای صفحه، روی گزینه پیگیری خرید بزنید.

قدم سوم

اگر وارد حساب کاربری تان شده باشید، اینجا فهرستی از خریدهایتان را خواهید دید. بلیط مد نظرتان را انتخاب کنید. اگر تعداد خریدهایتان زیاد است، می توانید شماره سفارش را وارد نموده و جستجو کنید. وقتی بلیط مد نظرتان را پیدا کردید، روی گزینه اطلاعات بیشتر کلیک نموده و روی گزینه استرداد بزنید تا صفحه تازهی برایتان باز شود.

قدم چهارم

در صفحه تازه، بعد از مطالعه قوانین کنسلی بلیط قطار و تیک زدن آن، روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

به یک موضوع خیلی مهم دقت کنید: قبل از ادامه فرایند استرداد آنلاین بلیط قطار، قوانین و شرایط ذکرشده را به دقت بخوانید.

قدم پنجم

اطلاعاتی که در این بخش از شما خواسته می شود را با دقت پر کنید و بعد از پر کردن چهار ردیف، گزینه استرداد را هم فعال کنید. سپس یک کد استرداد به شماره موبایلی که در ردیف بالا وارد کردید پیغامک می شود. آن کد را در بخش کد استرداد وارد نموده و روی گزینه تایید کلیک کنید.

قدم ششم

بعد از اینکه کد استرداد را وارد کردید، اطلاعات بلیط های قابل استرداد برای شما نمایش داده می شود. اینجا باید بلیطی که مد نظرتان است را انتخاب کنید. حتما اطلاعات بلیط را به دقت مطالعه و آنالیز کنید تا مغایرتی وجود نداشته باشد. اگر همه موارد را آنالیز کردید، در تیک جعبه در کنار بلیط را فعال کنید.

در نهایت روی گزینه تایید و انتقال به بانک کلیک کنید.

قدم هفتم

در این بخش شرایط و قوانین استرداد برای شما نوشته شده است. حتما این قوانین را با دقت خوانده و مطمئن شوید که طبق آن عمل نموده اید.

اگر همه قوانین را به دقت خوانده باشید، در انتهای صفحه یک بخش برای وارد کردن شماره کارت 16 رقمی جهت استرداد وجه وجود دارد. حتما دقت کنید که این کارت به نام یکی از مسافران باشد. بعد از وارد کردن شماره کارت، تصویر امنیتی را هم در بخش پایین نوشته و در نهایت روی گزینه استرداد وجه کلیک کنید تا مبلغ به شماره کارت واردشده بازگشت داده شود.

اگر تا 72 ساعت آینده مبلغ به حساب شما بازنگشت، با شماره تلفن 02142719420 (سیستم جامع استرداد راه آهن) تماس بگیرید.

استرداد بلیط قطار روی اپلیکیشن وبلاگ آرشیو بهترین ها

قبل از اینکه این مراحل را بخوانید، مطمئن شوید که دانلود اپلیکیشن وبلاگ آرشیو بهترین ها را انجام داده و وارد حساب کاربری تان شده اید.

قدم اول

وارد اپلیکیشن وبلاگ آرشیو بهترین ها شوید.

قدم دوم

در بخش پایینی صفحه، روی گزینه سفرهای من بزنید. حالا در گزینه های بالای صفحه، روی گزینه قطار بزنید تا بلیط های خریداری شده برای قطار را نمایش بدهد.

قدم سوم

اینجا فهرستی از خریدهای قبلی تان را می توانید ببینید. بلیط مدنظرتان را انتخاب کنید.

قدم چهارم

وقتی بلیط مدنظرتان را پیدا کردید، روی علامت سه نقطه در سمت چپ بلیط بزنید تا گزینه های تازهی برای شما نمایش داده شود. سپس روی گزینه استرداد بلیط بزنید.

قدم پنجم

بعد از مطالعه قوانین کنسلی بلیط قطار، تیک آن را فعال کنید. در این مرحله باید به یک مساله دقت داشته باشید؛ ممکن است شما برای 4 نفر بلیط رزرو نموده اید و فقط می خواهید یکی از آن ها را کنسل و استرداد کنید. در این صورت فقط تیک آن یک بلیط را بزنید و بقیه گزینه ها را خالی بگذارید. هر کدام از بلیط ها به نام یک مسافر ثبت شده اند و به راحتی می توانید انتخاب کنید که بلیط کدام مسافر را می خواهید کنسل کنید.

حالا اگر تیک بلیط مد نظر و تیک قوانین کنسلی را زدید، روی گزینه تایید و ادامه بزنید.

قدم ششم

حالا نحوه دریافت مبلغ استردادشده را هم انتخاب نموده و در نهایت روی گزینه استرداد آنلاین بزنید.

یک نکته مهم: اینجا شما دو گزینه شارژ اعتبار وبلاگ آرشیو بهترین ها و واریز به حساب بانکی را برای انتخاب پیش رو دارید. یکی از این دو گزینه را با توجه به توضیحات آن انتخاب نموده و روی گزینه استرداد آنلاین کلیک کنید. توجه داشته باشید که اگر گزینه واریز به حساب بانکی را انتخاب کنید، مبلغ به همان شماره کارتی که با آن خرید خود را انجام داده اید بازمی شود. در صورتی که سفارش را با اعتبار و یا مبلغی را از اعتبار پرداخت نموده باشید شما تنها به گزینه شارژ حساب بانکی دسترسی خواهید داشت.

قدم هفتم

حالا دیگر می توانید پیغام استرداد موفقیت آمیز را روی صفحه گوشی مشاهده کنید.

پس از تکمیل این مراحل، شما پیغام استرداد شما با موفقیت انجام شد را دریافت خواهید کرد. اگر تا 72 ساعت مبلغ استرداد به حساب یا اعتبار شما واریز نشد، می توانید برای آنالیز موضوع با پشتیبانی 24 ساعته وبلاگ آرشیو بهترین ها تماس بگیرید.

سوالی در خصوص نحوه استرداد بلیط قطار دارید؟

در این مقاله، صفر تا صد نحوه استرداد آنلاین بلیط قطار را روی وب سایت و اپلیکیشن وبلاگ آرشیو بهترین ها برای شما آموزش دادیم. اگر در این جهت سوالی برای شما پیش آمد می توانید برای ما کامنت بگذارید تا پاسخ بدهیم.

منبع: علی بابا

به "راهنمای استرداد بلیط قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای استرداد بلیط قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید