فرایند خروج نیرو های آمریکایی و ناتو از افغانستان شروع شد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، فرمانده نیرو های آمریکایی و ناتو در افغانستان از شروع فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از شماری از پایگاه های افغانستان اطلاع داد.

فرایند خروج نیرو های آمریکایی و ناتو از افغانستان شروع شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آرشیو بهترین ها، آستین اسکات میلر فرمانده نیرو های آمریکایی و ناتو در افغانستان امروز خاطرنشان کرد که فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از شماری از پایگاه ها در افغانستان شروع شده است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، هفته گذشته، ائتلاف ناتو خاطرنشان کرد که خروج منظم نیرو های آمریکایی و ناتو از افغانستان از اول ماه می (11 اردیبهشت ماه) شروع خواهد شد و ظرف چند ماه تکمیل می گردد.

خبر شروع فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان در حالی منتشر شده است که پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وعده داده بود تا خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را تا 11 سپتامبر 2021 (20 شهریور ماه) تکمیل کند.

میلر امروز (یکشنبه) طی یک کنفرانس خبری خاطرنشان کرد که ایالات متحده و ناتو فرایند خروج نظامیان از شماری از پایگاه ها در افغانستان را شروع نموده اند.

فرمانده نیرو های آمریکایی و ناتو در افغانستان همچنین خاطرنشان کرد که ارتش تمامی پایگاه های خود در افغانستان را به نیرو های افغان تحویل خواهد داد.

اواخر فروردین ماه سال جاری، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تأکید کرد که خروج 10 هزار نیروی نظامی غیر آمریکایی از خاک افغانستان، از ابتدای ماه می (11 اردیبهشت) شروع می گردد و در عرض چند ماه تکمیل خواهد شد.

پیش از آن نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته بود زمان خاتمه طولانی ترین جنگی که آمریکا درگیر آن بوده فرا رسیده است.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، هشدار داد که مطابق توافقنامه دوحه همه نیرو های خارجی باید افغانستان را ترک نمایند و اگر نیرو های خارجی نتوانند در تاریخ معین شده از کشور ما خارج شوند، مسلما مسائل بیشتر خواهد شد و کسانی که نتوانسته اند توافق نامه را رعایت نمایند مسئولیت آن را خواهند داشت.

براساس توافق نامه دوحه که سال 1398 میان امریکا و طالبان امضا شد، نیرو های خارجی باید تا اول ماه مه (11 اردیبهشت) از افغانستان خارج می شدند.

طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیرو های خارجی در مهلت معین شده افغانستان را ترک ننمایند، از نظر این گروه تخطی از توافق نامه دوحه تلقی می گردد و آنان حملات بر این نیرو ها را از سر خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فرایند خروج نیرو های آمریکایی و ناتو از افغانستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند خروج نیرو های آمریکایی و ناتو از افغانستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید