صدور نخستین مجوز مجموعه داری اشیای تاریخی در دامغان

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از صدور نخستین مجوز مجموعه داری خصوصی اشیای فرهنگی و تاریخی در این شهرستان اطلاع داد.

صدور نخستین مجوز مجموعه داری اشیای تاریخی در دامغان

قاسمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: پس از پیگیری های اجرا شده، نخستین پروانه فعالیت مجموعه داری دامغان با عنوان مجموعه ابزار و وسایل خیاطی برای غنی مرحمت آبادی صادر و در هفته گردشگری به مجموعه دار تقدیم شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اضافه نمود: با توجه به ماده 20 فصل سوم مصوبه هیأت وزیران با عنوان آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی تاریخی مجاز، این پروانه مجموعه داری از سوی اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شد.

قاسمی گفت: مجموعه داران با علاقه ذاتی خود و بدون چشم داشت در این حیطه فعالیت می نمایند و در این راستا، وظیفه ثبت و سامان دهی این فعالیت های ارزشمند بر عهده ادارات میراث فرهنگی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه صدور دومین مجوز مجموعه داری شهرستان دامغان نیز در دست اقدام است، اضافه نمود: شهرستان دامغان دارای مجموعه های غنی و ارزشمندی است که سامان دهی و تجهیز این مجموعه ها، زمینه ساز حفظ و معرفی این آثار ارزشمند است.

وبلاگ آرشیو بهترین ها سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صدور نخستین مجوز مجموعه داری اشیای تاریخی در دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور نخستین مجوز مجموعه داری اشیای تاریخی در دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید