عباس(ع) نخستین مجری دفاع از اندیشه های ولایت

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، یک کارشناس مذهبی اظهار کرد: عباس اندازه حمایت از ولی زمان خود، میزان دفاع از اندیشه های ولی و غیره را معنا کرد به گونه ای که خود نخستین مجری دفاع از اندیشه های ولایت بود.

عباس(ع) نخستین مجری دفاع از اندیشه های ولایت

جت الاسلام غلامرضا آقاجانی در گفت وگو با وبلاگ آرشیو بهترین ها با اشاره به فرارسیدن تاسوعای حسینی و پیغام های این روز، اظهار کرد: ولایت نقطه مرکزی وجود این عالم است و همه چیز در این جهان، حول محور این موضوع معنا پیدا می نماید.

وی با بیان اینکه هرچقدر معرفت برای یک فرد بیشتر باشد علاقه مندی وی نسبت به ولایت بیشتر می گردد، توضیح داد: عباس (ع) نمونه شاخصی از تبعیت از ولایت و حمایت از ولی زمان خود است.

عباس(ع) نخستین مجری دفاع از اندیشه های ولایت

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در طول تاریخ بشر، همیشه این معانی که انسان ها اندازه ولایت را بداند، چگونه از وی حمایت و به چه صورتی اندیشه های وی را در جامعه پیاده کند مشکل وجود داشته است، گفت: عباس اندازه حمایت از ولی زمان خود، میزان دفاع از اندیشه های ولی و غیره را معنا کرد به گونه ای که خود نخستین مجری دفاع از اندیشه های ولایت بود.

آقاجانی اضافه کرد: ما برای درک صحیحی از ولایت باید در مورد عباس مطالعه و تحقیق و وی را به عنوان یک مرد شاخص به جامعه معرفی کنیم و به عنوان یک درس در کتاب های مان در مدارس و دانشگاه ها بگنجانیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل جامعه امروزی ما این واقعیت است که هنوز برخی درک درستی از ولایت ندارند، توضیح داد: ما باید برای رسیدن به تعالی، کمال واقعی و صندلی اولیه که برای انسان تعریف شد باید به دنبال ولی خود باشیم.

این کارشناس مذهبی گفت: باید نسبت به ولایت و ولی فهم خوبی داشته باشیم و در این میان الگوهایی در عالم وجود داشت که این فهم را معنا کردند و یکی از آن افراد عباس(ع) بود.

تصورهای اشتباه!

آقاجانی با اشاره به اینکه جامعه امروز ما تصور می نماید که ولایت باید در طب، ریاضیات و غیره متخصص باشد اما نکته اصلی این است که نقش ولایت انسان سازی است، گفت: معصومان با همه تسلط به علوم بیشتر به دنبال انسانیت بودند، چون در آخرالزمان پیشرفت ایجاد و علم گرایی به وجود آمده تصور می کنیم علم همین پیشرفت ها است اما در نگاه انسان اهل معرفت، دانشمند کسی است که بتواند انسان خوبی ایجاد کند، خود را تقویت نموده و دیگران را به این راه بیاورد.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: برخی ها معنی ابوالفضل را پدر دانش و تابع ولی می دانند، بنابراین می توان به این نتیجه رسید که هم فضل و علم داشت و اهل ولایت بود.

وی با اشاره به اینکه جهانی امروز اگر می خواهد انسان باشد باید بداند که نمی تواند خارج از ولایت به این واقعیت برسد، گفت: اگر خارج از ولایت به این واقعیت برسد نه تنها به حقیقت دست نمی یابد بلکه گرفتار رذائل انسانی می گردد و جامعه انسانی را نابود می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عباس(ع) نخستین مجری دفاع از اندیشه های ولایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباس(ع) نخستین مجری دفاع از اندیشه های ولایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید