قدمی جایگزین بیرالوند؛ داودی به دنبال رکوردشکنی

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، همزمان با شروع چهارمین دوره رقابت های بین المللی وزنه برداری فجر در تهران، کادرفنی بخاطر مصدومیت رضا بیرالوند، کیاقدمی دیگر چهره شاخص و جوان تیم ملی را در ترکیب اصلی جایگزین او کردند.

قدمی جایگزین بیرالوند؛ داودی به دنبال رکوردشکنی

آماده برای درخشش ستاره های جوان وزنه برداری در فجرکاپ

رضاعباسپور - چهارمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر با حضور تیم های خارجی امروز رسما در تهران شروع شد تا برای دومین بار در طول 4 سال اخیر پایتخت میزبان یک رقابت گزینشی المپیک در رشته وزنه برداری باشد. تیم ملی وزنه برداری ایران نیز برخلاف چند دوره قبلی قرار است با ترکیبی نسبتا متفاوت و جوانتر شده وارد گردونه این تورنمنت بین المللی گردد. البته بعضی مصدومیت های غیر منتظره نیز توفیق اجباری شد برای جایگزینی بعضی چهره های جوان وزنه برداری ایران در ترکیب اصلی تیم ملی.

این رقابت ها در حالی شروع شده که غیبت تعدادی از تیم های خارجی مثل کره شمالی، چین، کره جنوبی، یمن، کرواسی، آمریکا و روسیه باعث پایین آمدن سطح کمی و کیفی مسابقات شده است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته از آدینه (10 اسفند تا روز 13 اسفندماه) این رویداد و برنامه هایی که در حاشیه اش وجود دارد، انجام می گردد. کمیته برگزاری مسابقات قصد دارند از امشب با برگزاری کنگره نهایی مسابقات و تعیین شدن استارت لیست انتهای اوزان هفتگانه المپیکی نحوه برگزاری این تورنمنت را تعیین نموده و در نهایت از فردا ضمن برگزاری مراسم افتتاحیه، مسابقات را پیش ببرد.

با اعلام فدراسیون، رقابت وزنه برداران در اوزان المپیکی (61، 67، 73، 81، 96، 109 و 109+ کیلوگرم) قرار است از شنبه (11 اسفند) از ساعت 14 الی 16 عصر با برگزاری رقابت وزنه برداران حاضر در اوزان 61 و 67 کیلوگرم رسما در تهران کلید بخورد. البته مراسم افتتاحیه این دوره از پیکارها بلافاصله بعد از انتها رقابت وزنه برداران در اوزان ذکر شده برگزار می گردد. بعد از مراسم افتتاحیه نیز رقابت وزنه برداران دسته 73 کیلوگرم شروع می گردد.

یکشنبه (12 اسفندماه) از ساعت 11 ظهر مسابقات دسته 81 کیلوگرم تدارک دیده شده که اتفاقا در این روز کار برای تیم ملی وزنه برداری ایران با حضور میر مصطفی جوادی ملی پوش شروع می گردد. بعد از انتها مسابقه دسته 81 کیلوگرم نیز از ساعت 15 عصر رقابت جذاب دسته 96 کیلوگرم برگزار می گردد. رقابتی که اگرچه به خاطر آسیب دیدگی سهراب مرادی و وزنه نزدن او در تهران ناراحت کننده به نظر می رسد، اما حضور کیانوش رستمی و خیز احتمالی او برای ثبت رکوردی خوب، قابل توجه است. به هر حال پرونده دومین روز از مسابقات فجر تهران با تعیین شدن تکلیف قهرمانان رقابت دسته 96 کیلوگرم بسته می گردد.

مرادی، علی حسینی و بیرالوند غایبان اصلی فجر کاپ

در روز انتهای و سومین روز از چهارمین دوره رقابت های وزنه برداری فجر تهران، رقابت وزنه برداران سنگین وزن (109 و 109+ کیلوگرم) از ساعت 11 تا 30،16 عصر برگزار می گردد. رقابتی که قرار است در آن ابتدا علی هاشمی و علیرضا سلیمانی در دسته 109 کیلوگرم به مصاف رقبای خارجی خود بروند. بعد از آن نیز در دسته 109+ کیلوگرم هم کیا قدمی که به خاطر مصدومیت کتف رضا بیرالوند نایب قهرمان وزنه برداری جهان در سال 2018 در لحظات انتهای جایگزین او در ترکیب اصلی تیم ملی وزنه برداری شده بود، همراه علی داودی ستاره جوان و آینده دار فوق سنگین ایران به مصاف رقبای خارجی خود می روند. بیرالوند مصدومیتی کهنه از ناحیه کتف دارد که برای حضور در جام فجر به خاطر تمرینات سنگین اردویی او را دچار مشکل کرد و بر همین اساس این وزنه بردار جوان با همفکری کادرفنی تصمیم گرفت مثل سهراب مرادی و سعید علی حسینی در جام فجر وزنه نزند .سهراب مرادی هم که قرار شده در این مسابقات وزن کشی کند اما وزنه نزند تا در نهایت فقط امتیاز این گزینشی المپیک برای او ثبت شده و از بین نرود. سعید علی حسینی هم که بخاطر غیبت در اردوی تیم ملی و نداشتن شرایط مسابقه ای قید حضور در رقابت های وزنه برداری جام فجر تهران را زد. اما او نیز برای مسابقات آسیایی 2019 چین برنامه دارد.

کوشش داودی برای شکستن رکورد جوانان جهان

علی داودی وزنه بردار جوان و پرامید دسته فوق سنگین (109+ کیلوگرم) کشورمان که بعد از خداحافظی بهداد سلیمی و غیبت سعید علی حسینی حالا یکه تاز تیم ملی در این دسته به شمار می رود، این روزها در آمادگی خوبی به سر می برد. به همین دلیل گویا او در نظر دارد در رقابت دسته 109+ کیلوگرم به شکستن رکوردهای جوانان جهان نیم نگاهی داشته باشد. این وزنه بردار پیش از این در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان که در عشق آباد برگزار گردید، رکورد یک ضرب و مجموع جوانان جهان را شکست بطوریکه رکورد یک ضرب جوانان جهان در دسته 109+ کیلوگرم، با ثبت وزنه های 197 و مجموع 424 کیلوگرم دست علی داودی است. اما رکورد دوضرب جهان با 228 کیلوگرم در دست وزنه بردار بلاروس است. حالا این وزنه بردار می خواهد از فرصت خوب میزبانی استفاده نموده و در شرایط رکوردی ایده آلی که دارد هر سه رکورد جهان در این وزن را به نام خودش ثبت کند. این در حالی است که شرایط سنی علی داودی در سال 2019هم طوری است که او می تواند در مسابقات جوانان جهان 2019 نیز شرکت کند.

5،2

منبع: ایران ورزشی

به "قدمی جایگزین بیرالوند؛ داودی به دنبال رکوردشکنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدمی جایگزین بیرالوند؛ داودی به دنبال رکوردشکنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید