موافقت بانک توسعه آسیا با وام 60 میلیارد دلاری به ازبکستان

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، بانک توسعه آسیا برای ساخت نیروگاه های برق آبی به ظرفیت کلی 25 مگاوات در ازبکستان به این کشور 60 میلیون دلار وام اعطا کرد.

موافقت بانک توسعه آسیا با وام 60 میلیارد دلاری به ازبکستان

به گزارش خبرنگار وبلاگ آرشیو بهترین ها در تاشکند، بانک توسعه آسیا برای ساخت نیروگاه های برق آبی به ظرفیت کلی 25 مگاوات در ازبکستان به این کشور 60 میلیون دلار وام داد.

بانک توسعه آسیا مطرح کرد: این وام برای دولت ازبکستان امکان تامین توازن انرژی برق کشور را با توجه به بهره برداری وسیع از منابع خورشیدی و کاهش آلودگی هوا فراهم می نماید.

سینگ داک کیم کارشناس بانک توسعه آسیا در امور آسیایی مرکزی و غربی گفت: یاری بانک توسعه آسیا در ساخت نیروگاه برق آبی برای دستیابی ازبکستان به اهداف تامین آینده پایدار انرژی یاری خواهد نمود.

ازبکستان از منابع تجدید پذیر غنی از جمله انرژی آبی برخوردار است. تا کنون در این کشور فقط 1.9 گیگاوات و یا 20 درصد پتانسیل انرژی آبی موجود مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، به طور کلی یک نیروگاه به ظرفیت 6 مگاوات در رباط، یک نیروگاه به ظرفیت 8 مگاوات در چاپاسوی، یک نیروگاه به ظرفیت 10 مگاوات در تامشوسو و 3 نیروگاه کوچک به ظرفیت کلی یک مگاوات احداث خواهد شد.

ارزش کلی این طرح 75 میلیون و 300 هزار دلار است و برنامه ریزی می گردد آن تا آخر سال 2023 میلادی برای بهره برداری رسد.

بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه ای و رشد پایدار در آسیا و منطقه اقیانوس آرام در مانیل فیلیپین تاسیس شده است.

هم اکنون 67 کشور دنیا عضو این بانک می باشند.

ازبکستان در سال 1995 میلادی به عضویت بانک توسعه آسیا پیوست و این نهاد اقتصادی از سال 1995 میلادی تاکنون برای اجرای 54 طرح به ارزش بیش از 5 میلیارد دلار در زمینه های آموزشی، بهداشتی، کشاورزی، بازسازی زیرساخت های حمل و نقلی و بخش انرژی و نزدیک به 65 میلیون دلار یاری بلاعوض فنی در اختیار ازبکستان قرار داده است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "موافقت بانک توسعه آسیا با وام 60 میلیارد دلاری به ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت بانک توسعه آسیا با وام 60 میلیارد دلاری به ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید