نخبگان کشور باید در راستا عملیاتی قرار گیرند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، سرپرست قائم مقامی بنیاد ملی نخبگان گفت: یکی از ماموریت های اصلی بنیاد ملی نخبگان، قرار گرفتن نخبگان کشور در راستا عملیاتی است.

نخبگان کشور باید در راستا عملیاتی قرار گیرند

ناصر باقری مقدم گفت: نیروی انسانی مستعد و نخبه بدون شک مهمترین دارایی یک سرزمین برای رشد و پیشرفت است. بنیاد بر همین اساس در پی تغییر رویکرد از عرضه و توانمندسازی به سمت تقاضامحوری است. یعنی به کارگیری توان نخبگان در جهت برطرف تقاضا و نیازی که به وسیله دستگاه ها شناسایی شده است.

ماموریت اصلی بنیاد این است که نخبگان را در جهت عملیاتی قرار دهد و مقصد نهایی این جهت مشخصا باید حل مسائل اساسی کشور و رشد و توسعه باشد.

ایمان افتخاری، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: مبنای بنیاد علم ایران ارتباط مستقیم با پژوهشگران است و اهداف این مجموعه در دو معاونت آینده پژوهی و معاونت ترویج علم و فناوری پیگیری می گردد.

بنیاد علم ایران در سه سال اخیر، ضمن حفظ برنامه های قدیمی و سنتی خود، در بعضی بخش ها با تغییر ذائقه به سمت انجام طرح های بزرگ تر و استراتژیک رفته و انجام فعالیت هایی در بستر های بین المللی و دانش بنیان را نیز به برنامه های خود افزوده است.

مسعود امینی، معاون آینده پژوهی علم و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز گفت: در بحث همکاری صندوق با بنیاد ملی نخبگان و با توجه به وجود معیار های متمایز در انتخاب برگزیدگان و مشمولین بهره مندی از تسهیلات، اشتراک طولی قالبی مناسب تر به نظر می رسد. به این صورت که بیش از اشتراک امکانات اقتصادی، فرآیند های اجرایی طرح های دو مجموعه در ادامه یکدیگر و در تکمیل یکدیگر قرار گیرند و از این طریق بستر مناسب برای استفاده مشمولین از امکان ها مهیا گردد.

وبلاگ آرشیو بهترین ها علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نخبگان کشور باید در راستا عملیاتی قرار گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخبگان کشور باید در راستا عملیاتی قرار گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید