نگرانی از حمله ماشین های فضایی به زمین ، چرا ممکن است به سیاره ما حمله نمایند؟

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، یک متخصص پیشرو یوفو ادعا می نماید که تمدن بشری می تواند به وسیله هوش مصنوعی فرازمینی ابر شکارچی از بین برود.

نگرانی از حمله ماشین های فضایی به زمین ، چرا ممکن است به سیاره ما حمله نمایند؟

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها و به نقل از روزنامه سان، نیک پاپ، رئیس پیشین میز بشقاب پرنده وزارت دفاع بریتانیا گفت: ممکن است روزی با ماشین های فکری جاودانه که به وسیله یک تمدن پیشرفته از جاهای دیگر کیهان ایجاد شده است، روبرو شویم.

او می ترسد که هوش مصنوعی بیگانه بتواند شکل های زندگی رقیب مانند انسان ها را به عنوان یک تهدید بالقوه برای موجودیت خود ببیند.

اما این فناوری انقلابی (هوش مصنوعی) ممکن است به انسان ها یاری کند تا راهبردی برای دستیابی به چنین تمدنی یا شناسایی اثر انگشت فرازمینی پنهان شده در داده های موجود ارائه کند.

پاپ در یک کنفرانس برنامه فضایی مخفی که در سیلیکون ولی گفت: تمدنی که به طور قابل توجهی از تمدن ما جلوتر است، چه فناوری هایی خواهد داشت؟ سیستم های محرکه، بدیهی است. منابع انرژی، بلکه بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی.

استیون دیک، تاریخ دان ارشد سابق ناسا هم می گوید که ما ممکن است در یک دنیا عمدتا پسا بیولوژیکی زندگی می کنیم که پر از ماشین های فکری جاودانه است.

پاپ گفت: استیون هاوکینگ هشدار داده که این مانند زمانی است که اروپایی ها با بومیان آمریکا روبرو شدند و تمام بشریت در نقش بومیان آمریکا هستند.

این بعلاوه با نظریه جنگل تاریک مرتبط است که نشان می دهد همه تمدن ها سر خود را پایین نگه می دارند و به علت ترس از وجود یک گونه ابر شکارچی در آنجا؛ احتمالا با هوش مصنوعی.

هر هوش مصنوعی فرازمینی فرضی احتمالا در ابتدا به وسیله حیات بیولوژیکی برنامه ریزی شده است.

ممکن است یا آن حیات بیولوژیکی اولیه را نابود نموده باشد یا فقط تکامل یافته و سفر نموده باشد، اما هر برنامه هوش مصنوعی هوشیار احتمالاً در آن برنامه حفاظت از خود برنامه ریزی شده است.

اولین اصل آن، این است که اجازه ندهد نابود گردد. اگر آن وقت متوجه گردد که تمدن دیگری که در حال تکامل به سطح بالاتری است می تواند آن را نابود کند، ممکن است تصمیم بگیرد که امن ترین راهبرد، نابودی آن تمدن ها پیش از تبدیل شدن به یک تهدید باشد.

با وجود منظره وحشتناک نابودی بشر به وسیله هوش مصنوعی فرازمینی، پاپ گفت که تمایل به برقراری تماس صرفا در طبیعت ما است و می تواند منجر به جهشی بزرگ در دانش علمی گردد.

بیشتر بخوانید:

  • آدم فضایی های به منظومه شمسی سفر داشته اند | ادعاها درباره یک بادبان خورشیدی

پاپ اضافه نمود: ما می خواهیم بیرون برویم و ببینیم چه چیزی در آنجا وجود دارد و من فکر نمی کنم که حتی اگر خطراتی وجود داشته باشد، بتوانیم یا باید پنهان شویم. اگر فرازمینی های هوشمندی یک میلیون سال جلوتر از ما وجود داشته باشند و بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم، این می تواند میان بر نهایی باشد؛ مانند نگاه کردن به انتهای کتاب درسی و پاسخ ها.

منبع: همشهری آنلاین

به "نگرانی از حمله ماشین های فضایی به زمین ، چرا ممکن است به سیاره ما حمله نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از حمله ماشین های فضایی به زمین ، چرا ممکن است به سیاره ما حمله نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید