هدف گذاری ایران برای افزایش 10 درصدی جذب گردشگر در سایه اکسپو دوبی

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، عضو کمیته اکسپو و رئیس کمیته بین الملل کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به افتتاح اکسپو دوبی می گوید: ایران در سال قبل از کرونا حداکثر حدود 400 هزار گردشگر داشت که با استفاده از فرصت دوبی قصد داریم در قدم اول این تعداد را حفظ و در گام بعدی آن را به 420 تا 450 هزار نفر در شهریور 1401 برسانیم.

هدف گذاری ایران برای افزایش 10 درصدی جذب گردشگر در سایه اکسپو دوبی

محمد شیرکوند در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با بیان هدف گذاری های اجرا شده برای صنعت گردشگری در اکسپو دوبی، می گوید: ما در کمیته اکسپو اتاق ایران این آوردگاه و پاویون ایران در اکسپو دوبی را یک صندلی برای بازارسازی (و نه حتی بازاریابی) ایران می بینیم. یعنی در پی این هستیم که بتوانیم بالاترین سطح کیفیت اطلاعات و محتوا را ارائه بدهیم. این اتفاق در حال حاضر در سالن های صنایع دستی و میراث فرهنگی ما در اکسپو افتاده تا بتوانیم توسعه حداکثری داشته و از این آوردگاه برای معرفی به برترین شکل استفاده کنیم.

او ادامه داد: به علاوه ما برای هفته گردشگری و پیوند اذهان در حال برنامه ریزی هستیم که بتوانیم با کشور فرانسه که در پاویون کناردستی ایران واقع شده است بتوانیم هماهنگی و گفت وگوی مشترک داشته باشیم.

شیرکوند با اشاره به انتخاب پاویون ایران در میان 8 طرح برتر اکسپو از سوی اکسپو جهانی تأکید می نماید: در پی این هستیم تا حداکثر بازدیدنماینده تجارت محور در صنعت گردشگری را با توجه به هماهنگی هایی که انجام می دهیم در فضای اکسپو جذب کنیم.

او ادامه می دهد: ما در پی این هستیم که در خود پاویون ایران، هم برای بازدید و هم برای ارائه محتوا و هم برگزاری جلسات B2B برنامه ریزی کنیم و مبتنی بر آن بتوانیم تعاملاتی را ایجاد کنیم که برای اولین فصل سفر (High Season)سال 2022 که همزمان با شهریورماه در ایران خواهد بود بتوانیم حداقل بین 5 تا 10 درصد نسبت به سال قبل از کرونا در جذب جهانگرد رشد داشته باشیم.

شیرکوند می گوید: ما سال قبل از کرونا حداکثر حدود 400 هزار جهانگرد داشتیم. بعضی اعداد 8 میلیون نفر را مطرح می نمایند که بیشتر به اعتقاد من شوخی است. ما اگر بتوانیم در قدم اول این 400 هزار جهانگرد را حفظ کنیم و بعد در گام بعدی آن را به 420 یا 450 هزار نفر برسانیم با توجه به سه سال درگیری جهان با کرونا و ضعف مالی که در جهان پدید آمده و اینکه کشور ما یک مقصد خاص محسوب می گردد این می تواند برای ما آورده بسیار بزرگی باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "هدف گذاری ایران برای افزایش 10 درصدی جذب گردشگر در سایه اکسپو دوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گذاری ایران برای افزایش 10 درصدی جذب گردشگر در سایه اکسپو دوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید