یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح نمود؛ ثبات نرخ مرغ در بازار، قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار تومان

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، چهار آیین از ثبات نرخ مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی 11 هزار و 500 تا 12 هزار تومان است.

یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح نمود؛ ثبات نرخ مرغ در بازار، قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار تومان

برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران در گفت و گو با خبرنگار ، از ثبات نرخ مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 7 هزار و 500 تا 8 هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 11 هزار و 500 تا 12 هزار تومان است.

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می گردد که قیمت مرغ تا سرانجام ماه مبارک رمضان با تلورانس 200 تا 300 تومانی در بازار در نوسان باشد.

چهار آیین عدم دسترسی عادلانه مرغداران گوشتی به آمار و اطلاعات مورد احتیاج فراوری را دلیل اصلی اُفت قیمت مرغ در بازار اعلام نمود و گفت: بر خلاف ماده 5 قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات و ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی اطلاعات مورد احتیاج را در اختیار مرغداران قرار نمی دهد که در نهایت این امر افزایش جوجه ریزی و زیان مرغداران را به همراه داشته است.

قیمت جوجه یکروزه 50 درصدکاهش یافت/ زیان ماهانه 80 میلیارد تومانی فراوریکنندگان

این مقام مسئول احتیاج ماهانه کشور به جوجه ریزی را 100 تا 105 میلیون قطعه اعلام نمود و اضافه نمود: این در حالی است که میزان جوجه ریزی به سبب عدم انتشار اطلاعات از سوی وزارت جهاد کشاورزی در ماه های قبل به 135 تا 140 میلیون قطعه رسیده که در نهایت این امر به سبب ازدیاد عرضه به زیان مرغداران تمام شده است.

وی از کاهش میزان جوجه ریزی اطلاع داد و گفت: اگرچه آمار و اطلاعاتی دقیقی از میزان جوجه ریزی واحد های مرغداری در دسترس نیست، اما برآورد می گردد که میزان جوجه ریزی به مدار منطقی ماهانه 100 میلیون قطعه بازگشته باشد.

چهار آیین قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و اضافه نمود: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید خانوار پیش بینی می گردد که روند صعودی قیمت مرغ از 20 روز آینده در بازار شروع گردد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را 9 هزار و 200 و مرغ گرم در خرده فروشی ها را 13 تا 14 هزار تومان اعلام نمود و گفت: از کارگروه ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم که هر چه سریع تر نرخ مصوب مرغ را اعلام کند تا انگیزه مرغداران برای استمرار فراوری افزایش یابد.

وی در سرانجام درباره آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی توضیح داد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ 4 هزار و 200 تا 4 هزار و 500 و ذرت یک هزار و 750 تومان از بازار آزاد خریداری می گردد که این امر بر افزایش هزینه های فراوری دامن می زند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح نمود؛ ثبات نرخ مرغ در بازار، قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح نمود؛ ثبات نرخ مرغ در بازار، قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید