آمریکا پروژه علیه ایران را کلید زد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، ایسنا نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع مطلع گزارش داد، آمریکا پیش نویس یک قطعنامه را به سازمان ملل ارائه داده و به دنبال آن است که از این طریق تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را برای مدتی نامعلوم تمدید کند.

آمریکا پروژه علیه ایران را کلید زد

به گفته مقامات آمریکایی و دیپلمات های سازمان ملل سند پیش نویس این قطعنامه که تا به امروز در اختیار تعداد کمی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته، انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر را هدف قرار می دهد و خواهان تمدید این تحریم ها برای مدتی نامعلوم است.

مقامات آمریکایی همچنین گفته اند که دولت ترامپ به دنبال آن است که در ماه مه، زمانی که استونی به عنوان متحد نزدیک آمریکا ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، قطعنامه را به رای بگذارد.

ایران مدتهاست که به دنبال حذف این تحریم ها بوده و در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده است که در صورت پایبندی ایران به توافق برجام این تحریم ها لغو می گردد. این مقام های دولت آمریکا ادعا نموده اند، از آنجا که ایران دیگر به مفاد این توافق پایبند نیست واشنگتن می تواند اعضای شورای امنیت را برای تمدید تحریم ها علیه ایران متقاعد کند.

با این حال انتظار می رود که روسیه و چین که هر دو از حق وتو برخوردارند و پیشتر گفته اند که این محدودیت ها باید خاتمه یابد، با این قطعنامه مخالفت نمایند. مسکو و پکن گفته اند خواهان از سرگیری فروش سلاح های متعارف به ایران هستند.

مقامات آمریکایی علاوه براین گفته اند که دولت در حال حاضر قصد ندارد موضوع بحث برانگیز بازگشت تحریم ها یا بازگرداندن تمامی تحریم های سازمان ملل علیه ایران را مطرح کند.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "آمریکا پروژه علیه ایران را کلید زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پروژه علیه ایران را کلید زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید