ارائه خدمات متنوع هلال احمر در اربعین 98، فعالیت رسمی هلال احمر از امروز آغاز شد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، اسکاش گفت: عملیات ارائه خدمات ما به شکل صد در صد از امروز 17 مهر آغاز شده است.

ارائه خدمات متنوع هلال احمر در اربعین 98، فعالیت رسمی هلال احمر از امروز آغاز شد

به گزارش، حمیدرضا اسکاش رئیس مرکز فرماندهی و کنترل عملیات جمعیت هلال احمر درباره خدمات رسانی گروه های هلال احمر در ایام اربعین اظهار کرد: بخش عمده خدمات برون مرزی است، البته در داخل کشور نیز قرارگاه های ما در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه از پایانه های مهران، چذابه، شلمچه و خسروی دایر است و خدمات رسانی انجام می شود.

او درباره خدمات رسانی هلال احمر در داخل عراق به زائران گفت: از مدت ها پیش تمهیدات آمادگی ما برای راهپیمایی اربعین حسینی آغاز شده، اما عملیات ارائه خدمات ما به شکل صد در صد از امروز 17 مهر آغاز شده است. اکنون 45 آمبولانس و 8 اتوبوس آمبولانس هم در داخل وارد خاک عراق و هم در شهر های مختلف مستقر هستند.

اسکاش با بیان اینکه کادر درمانی شامل، پزشک، پرستار، آزمایشگاه و کادر پیراپزشکی به عراق اعزام شده اند، اضافه کرد: تا کنون 93 درصد از 1536 نفر کادر جمعیت هلال احمر و داوطلبین حضور در جمعیت هلال احمر از جمله پزشک و متخصص به عراق اعزام شده اند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل عملیات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: هلال احمر فقط خدمات درمانی ارائه نمی کند، بلکه نیرو های امداد و نجات ما نیز در داخل خاک عراق با ظرفیت 208 نفر و خودرو های امدادی حضور دارند تا اگر در راستا ها مشکلاتی از قبیل تصادفات به وجود آمد، این نیرو ها وارد عمل شوند.

او با بیان اینکه زائران می توانند در شرایط خاص به مراکز هلال احمر مراجعه کنند، اظهار کرد: در هتل نبا، هتل ام القری و ثوره العشرین واقع در نجف اشرف شش مرکز درمانی هلال احمر در خیابان امام علی (ع)، وجود دارد؛ همچنین در صحن حضرت زهرا (س) هم حدود 2 هزار متر مرکز درمانی موقت برقرار کردیم؛ افزون بر این در کوفه، مرقد کمیل بن زیاد، مسجد حنانه یک مرکز هلال احمر برپا کردیم، البته در 10 نقطه کربلا هم مرکز درمانی وجود دارد.

اسکاش با اشاره به اینکه در فاصله نجف به کربلا قرارگاه های درمانی مستقر هستند، گفت: 13 مرکز درمانی در جاده نجف به کربلا در عمود های 181، 270، 285، 313،690، 707، 777، 828، 1070، 1080، 1092، 1173 و 1400 در سیزده نقطه، مرکز ارائه خدمات درمانی وجود دارد؛ همچنین در جاده نسبتا خطرناک حله که شاهد تصادفات زیادی هستیم، آمبولانس و نجاتگر مستقر شده اند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل عملیات جمعیت هلال احمر گفت: زائرانی که از راستا جاده ای نجف به کربلا یا داخل کربلا و نجف تردد می کنند، متاسفانه از وجود مراکز هلال احمر و اقداماتی که انجام می دهند، با خبر نیستند. 37 نفر از سازمان جوانان ما در جاده نجف به کربلا و همچنین در نجف و کربلا حضور دارند و زائران بیمار را به مراکز ما راهنمایی می کنند.

او در پایان گفت: از خیل عظیمی امسال در راهپیمایی اربعین جامانده گانی داشتیم. این افراد ناتوانند و یا دچار آلزایمر شده اند و یا به هر دلیلی جا می مانده اند، 24 نفر از سازمان هلال احمر داوطلبان مددکار و روانشناس اعزام شدند تا در نجف و کربلا این در راه ماندگان را مدیریت کنند و آن ها را به دست خانواده های خود به ایران برسانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارائه خدمات متنوع هلال احمر در اربعین 98، فعالیت رسمی هلال احمر از امروز آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات متنوع هلال احمر در اربعین 98، فعالیت رسمی هلال احمر از امروز آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید